Senyvo amžiaus moteriškės, stovėdamos po skėčiais ir rankose laikydamos rožinius meldėsi, prašydamos Dievo malonės, ir už tuos, kurie neva prarado tikėjimą ir supratimą, kas yra šventa.
Žiūrovai plojo aktoriams ir režisieriui
Į R.Castellucci spektaklį šeštadienio vakarą suplūdo minia žiūrovų. Teatro salė buvo sausakimša. Prieš prasidedant spektakliui per garsiakalbį buvo pranešta: „Jei kas nors netikėta įvyktų per spektaklį, likite savo vietose.“
Tiek diskusijų, nepasitenkinimo, kalbų, spekuliacijų, protesto akcijų sulaukęs spektaklis praėjo be incidentų. Režisieriaus už tai, kad spektaklyje dalyvauja vaikai ir iš kuprinių išsitraukę granatas svaido į Kristaus portretą, po spektaklio kalbinti žiūrovai nesmerkė. Priešingai, pašnekovai teigė, kad spektaklis patiko ir sukėlė daug minčių.
„Labai gražus spektaklis. Dėl į Kristaus paveikslą mėtomų daiktų... Čia Castellucci, reikia suprasti jo kūrybą, žinoti spektaklio kontekstą, mintį, ką režisierius norėjo pasakyti. Man neigiamų jausmų tai tikrai nesukėlė. Tiesiog po spektaklio liko daug apmąstymų“, - sakė vilnietis Tomas.
Pažiūrėti prieštaringai vertinamo darbo susirinko ir nemažai žinomų žmonių: menininkų, aktorių, muzikantų. Tiesa, ne visi jie buvo linkę komentuoti, esą tų kalbų ir taip jau per daug.
„Man patiko. Sukėlė daug įvairiausių minčių. Nenoriu daug komentuoti, tik galiu pasakyti, kad reikia duoti menininkui tiek žodžio, tiek darbų laisvę“, - po spektaklio sakė dizainerė Sandra Straukaitė.
Puse septintos vakaro turėjęs prasidėti spektaklis vėlavo maždaug pusvalandį ir truko apie valandą. Užgesus šviesoms scenoje ir įsijungus salėje žiūrovai atsistoję plojo aktoriams ir režisieriui.
Protestą saugojo policijos pareigūnai, sustiprinta apsauga buvo ir paties teatro teritorijoje - dar dieną čia buvo pastatytos metalinės tvoros. Incidentų neužfiksuota.
(Papildyta 18:31 val.) Nepabijoję lietaus, kelios dešimtys protestuotojų prieš prasidedant Romeo Castellucci spektakliui „Apie Dievo sūnaus veido koncepciją“ susirinko prie Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT).
Kadangi apie rengiamą protesto akciją buvo žinoma iš anksto, prie įėjimo į teatrą buvo įrengti atitvarai, viešąją tvarką prižiūri policijos pareigūnai bei privačios saugos tarnybos darbuotojai.
Akcijos dalyviai, kurių susirinko apie 50, atėjo nešini plakatais su užrašais „Yra dalykų, kurių nevalia dergti niekam nei už privačias, nei už valstybės lėšas“. Plakatais taip pat buvo raginami atsistatydinti kultūros ministras Arūnas Gelūnas bei teatro festivalio „Sirenos“ meno vadovė Audra Žukaitytė, išsakoma kritika kitiems valdžios atstovams.
Protestuotojai žada prie LNDT budėti tol, kol pasibaigs, jų teigimu, šventvagiškas spektaklis. Tikintieji būriuojasi nedidelėmis grupelėmis iki 10 žmonių, kaip numato Susirinkimų įstatymas, jokių neramumų ar incidentų kol kas nekilo.
--------------------------------------------
Prieš skandalingąjį Romeo Castellucci spektaklį „Apie Dievo sūnaus veido koncepciją“, kuris Lietuvoje bus rodomas šį savaitgalį, dėl kilusio didžiulio nepasitenkinimo bei žadamų protesto akcijų priešais Nacionalinį dramos teatrą (LNDT) statomos užtvaros.
Šeštadienį jaunieji katalikai kviečia praleisti vakarą prie Lietuvos nacionalinio dramos teatro Vilniuje. Susirinkusieji žada išreikšti nusivylimą tuo, kad festivalio rengėjai, dramos teatro vadovai, festivaliui finansavimą skyrusios valstybės institucijos bei spektaklio režisierius „užmiršo, jog yra dalykų, kurių nevalia dergti nei už privačias, nei už valstybės lėšas“.
Kviečiantieji sako: „Ateisime prie teatro, nes nenorime, kad tai, kas yra amoralu ir nežmogiška, mūsų visuomenėje su laiku taptų įprastu dalyku. Prie teatro rinksimės 18 val., likus pusvalandžiui iki Romeo Castelluccio spektaklio „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“ pradžios.“
Ketvirtadienį dėl spektaklio „Apie Dievo sūnaus veido koncepciją“ įvairioms organizacijoms priklausantis jaunimas protestavo prie Kultūros ministerijos, Vilniaus miesto savivaldybės bei Lietuvos nacionalinio dramos teatro.
Tada rotestavusieji LNDT direktoriaus M. Budraičio klausė: „Jeigu žmonės mėtytų daiktus į Jūsų motinos atvaizdą, ar sakytumėt, kad toks veiksmas yra teisėtas, nes žmonės nori tuo kažką pasakyti?“ M. Budraičio atsakymas buvo vienareikšmiškas: „Jeigu tai būtų daroma spektaklio kontekste, tai būtų pateisinama, – taip.“ Perklaustas, ar sutiktų, režisierius dar kartą patvirtino: „Žinoma, taip.“
Prieš Romeo Castellucci spektaklį prie Nacionalinio dramos teatro statomos užtvaros (nuotr. Elta)