Žuvusi pareigūnė su kolega stabdė ir tikrino nuo Panevėžio pusės į Radviliškį įvažiuojančias transporto priemones. Ties V.Landsbergio - Žemkalnio ir Žalgirio gatvių sankryža, tikrinant sustabdytų „Ford Focus“ ir „Audi“ automobilių vairuotojų dokumentus, pro šalį važiavęs vilkikas „DAF“ kliudė pareigūnę ir nesustojęs nuvažiavo.
Vilkiką Radviliškyje, Šiaulių gatvėje, apie 900 metrų nuo įvykio vietos, sustabdė kitas patrulių ekipažas. Atvykę medikai konstatavo pareigūnės mirtį. Vilkiko vairuotojui, 39-ių metų Pakruojo rajono gyventojui, alkoholio matuokliu buvo nustatytas 2,01 prom. girtumas.
Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR BK 281 str. 5 d. Jis numato, jog tas, kas vairuodamas kelių transporto priemonę pažeidė kelių eismo saugumo ar transporto priemonės eksploatavimo taisykles, jeigu dėl to įvyko eismo įvykis, dėl kurio žuvo žmogus, baudžiamas laisvės atėmimu iki aštuonerių metų. Tačiau greičiausiai vairuotojui bausmė gali būti pritaikyta pagal to paties BK straipsnio 6 dalį, kadangi šis žmogų sužalojo būdamas girtas. „Tas, kas padarė šio straipsnio 5 dalyje numatytą veiką būdamas apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, baudžiamas laisvės atėmimu nuo trejų iki dešimties metų", - sakoma įstatyme.
Prezidentė, premjeras ir vidaus reikalų ministras pareiškė užuojautą dėl pareigūnės žūties. Tai dar viena itin skaudi nelaimė, kurios būtų buvę galima išvengti, jei vairuotojas prie vairo nebūtų sėdęs neblaivus.
„Ypač skaudu, kad praradome jauniausios pareigūnų kartos atstovę, kuri atėjo dirbti su didžiuliu atsidavimu ir nuoširdžiai tikėjo, kad gali pakeisti situaciją“, - teigė vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis.
Situaciją pakeistų alkolokai?
Anot ministro, asmenims, kurie vairuodami neblaivūs sukelia tragiškus autoįvykius, turėtų būti taikoma maksimali numatyta įkalinimo bausmė, be to, reikėtų labai atidžiai vertinti jų galimybę anksčiau išeiti į laisvę. „Tie, kurie padarė įvykį su tokiomis pasekmėmis, nemanau, kad ateityje galėtų apskritai vairuoti, jei būdami neblaivūs nužudė kitą asmenį“, - BNS penktadienį sakė ministras.
S. Skvernelis abejojo, ar administracinių nuobaudų griežtinimas, pavyzdžiui, teisės vairuoti atėmimas visam laikui, būtų veiksminga prevencinė priemonė saugantis nuo „potencialių žudikų“, nes šiuo metu esą yra „ne vienas ir ne du“ tragiški įvykiai, kuriuos sukelia teisių neturintys ar jas praradę neblaivūs vairuotojai. Kaip geresnę prevencinę priemonę S. Skvernelis įvertino Vyriausybės svarstymus dėl prievolės įsidiegti automobiliuose vadinamuosius alkolokus kartą neblaiviems prie vairo pagautiems asmenims, kurie neleistų užvesti automobilio išgėrus.
„Tokios priemonės galėtų būti taikomos ne tik tiems vairuotojams, kurie yra kartą pakliuvę neblaivūs, bet tai būtų labai gera prevencijos priemonė ir kalbant apie transporto priemones, kurios yra padidinto pavojaus šaltinis - autobusai ar sunkvežimiai. Manau, kad darbdavys, kuris nori, kad pas jį įmonėje būtų tvarka, tai galėtų padaryti“, - sakė S.Skvernelis.
Nuo 2012 m. alkolokai kaip alternatyvi kardomoji priemonė jau numatyta ir taikoma visose 50 JAV valstijų. Ši tvarka taip pat veikia Kanadoje bei Naujojoje Zelandijoje, šiose šalyse, taip pat Japonijoje ir Švedijoje, kai kurie politikai siūlo alkolokus instaliuoti į automobilius dar gamykloje, kaip standartinės įrangos dalį.
Žuvusioji pareigūnė policijoje dirbo tik kiek daugiau nei mėnesį - nuo šių metų liepos 24 dienos. Policijos duomenimis, šiemet neblaivūs vairuotojai sukėlė daugiau kaip 130 avarijų, pernai - 221, užpernai - 191.