Patyrę Lietuvos „drifteriai“ grįžta į trasą. Šiais metais „Drift Allstars“ varžybose Lietuvoje bei trečiame „Autoplius Lietuvos drifto čempionato“ etape dalyvavo du buvę šalies „Drifto karaliai“, padarę daugiau nei metų pertrauką sporte: Timas Simniška ir Evaldas Kovalenka. Pirmasis tokį titulą iškovojo 2008-aisiais, antrasis – 2010 metais.
Abu buvę Lietuvos „Drifto karaliai“ šiemet šio titulo iškovoti jau neturi šansų, tačiau paskutiniame Lietuvos čempionato etape Kačerginės „Nemuno žiede“ artėjantį sekmadienį pasirodys. Kad jie dar turi parako, įrodė prekybos miestelyje „Urmas“ – čia vykusiose varžybose kaunietis T. Simniška užėmė ketvirtą vietą, o vilnietis E. Kovalenka - antrą. T. Simniška nustebino ir Europos čempionatu vadinamose „Drift Allstars“ varžybose – ilgą laiką oficialiose varžybose nedalyvavęs lietuvis sugebėjo patekti tarp 8 geriausių Europos „drifterių“.
Paskutinį kartą varžybose dalyvavęs 2011-ais metais, E. Kovalenka pasakojo esąs patenkintas augančiu „drifterių“ lygiu šalyje: „Dalyvių lygis Lietuvoje aukštas – tiek automobiliai tobulėja, tiek vairuotojai įgauna daugiau įgūdžių.“ Aukšta konkurencija skatina tobulėti ir ne tik pirkti naujas dalis automobiliui, bet ir treniruotis pačiam.
Automobiliai – išskirtiniai
T. Simniška nuo pat šoninio slydimo varžybų Lietuvoje pradžios išsiskiria savo automobilio pasirinkimu. Pirmus metus važiavęs su keliais skirtingais „Opel Omega“ automobiliais, vienu jų netgi tapęs „Drifto karaliumi“, 2010 m. jis įsigijo „Lexus SC300“ kupė iš JAV.
Automobiliui buvo atlikta daug modifikacijų: įdėti sportiniai reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriai, perdaryta daug pakabos elementų, padarytas didesnis ratų išsukimas, sumontuoti efektyvesni stabdžiai, saugos lankai ir kita būtina saugumo įranga – sėdynė, diržai.
Tačiau pagrindinė modifikacija – naujas variklis. Iš „Toyota Supra“ išimtas 2JZ-GTE motoras buvo pirmasis toks Lietuvos „drifterių“ tarpe. Nei kiek nepatobulintas šis 6 cilindrų, 3 l darbinio tūrio variklis jau išvysto apie 300 AG. Po nedidelių patobulinimų T. Simniškos „Lexus SC“ galėjo pasigirti jau 500 AG. Būtent šiuo „Lexus SC“ važiavęs Amerikos lietuvis Aurimas Bakchis nugalėjo Lietuvoje vykusiame Rytų Europos „drifto“ čempionato (EEDC) etape.
Dėl sąlyginai pigaus galios kėlimo ir aukšto patikimumo šie prieš dvi dešimtis metų „Toyota“ sukurti varikliai yra ypatingai mėgstami „drifterių“ visame pasaulyje. Ypatingai – šoninio slydimo tėvynėje Japonijoje. Čia dauguma sportininkų renkasi šį arba RB serijos 6 cilindrų variklį iš „Nissan Skyline“.
Vilnietis ištikimas „Nissan Silvia“
Evaldas Kovalenka vienas pirmųjų Lietuvoje pradėjo „driftui“ naudoti „Nissan Silvia PS13“ automobilį. Juo, turinčiu SR20DET keturių cilindrų variklį ir išvystančiu apie 400 AG, jis tapo 2010 metų „Drifto karaliumi“.
Praėjusiais metais jo „Silvia“ buvo tobulinama – keturių cilindrų „Nissan“ variklis pakeistas į šešių cilindrų 1JZ-GTE motorą iš „Toyota“ automobilio. Kitos „Silvia“ dalys taip pat modifikuotos – reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriai, didelis radiatorius su aušintuvais, begalė specialiai šiam automobiliui gamintų unikalių detalių. Šiuo metu „Nissan Silvia“ turi apie 450-500 AG ir, E. Kovalenkos teigimu, yra konkurencingas varžybose Lietuvoje.
Pirmas E. Kovalenkos startas oficialiose varžybose šiemet buvo „Drift Allstars“ renginys Kauno centre, kur jis užėmė 17-32 vietą. Sugrįžimas į Lietuvos šoninio slydimo čempionatą buvo gerokai sėkmingesnis. Vieną po kito šlavęs varžovus iš kelio, E. Kovalenka trečiame „Autoplius Lietuvos drifto čempionato“ etape suklupo tik finale, dėl savo klaidos pralaimėjęs kovą Andriui Čibirkai.
Du finalai vienu metu
Sekmadienį Kačerginės „Nemuno žiede“ įvyks dviejų šoninio slydimo varžybų finalai: „Autoplius Lietuvos drifto čempionato“ ir „D1Sport drifto čempionato“. Tam bus parengtos dvi skirtingos trasos – viena prie vadinamojo „Ąžuolo“ posūkio, kur automobiliai turės slysti 150 km/val. greičiu, kita – lėtesnė, ties starto-finišo tiesiąja, kur „drifteriai“ išvystys iki 100 km/val. greitį.
Greitesnėje trasoje prie „Ąžuolo“ dalyvauti galės tik vairuotojai, kurių automobiliai turi saugos lankus, tuo tarpu starto-finišo tiesiojoje padaryta trasa bus tinkama ir pradedantiems „drifteriams“, kurių automobiliai dar neturi tokios saugumo įrangos.
Dalyvauti turėtų ne tik šiame straipsnyje minėti vairuotojai, bet ir kiti šių metų lyderiai: Andrius Čibirka, Andrius Vasiliauskas, Erikas Ulassas ir kiti, tad dvigubame finale dalyvaus visi stipriausi šių metų Lietuvos „drifteriai“.