Kauno miesto savivaldybė iškėlė sau tikslą pasiekti, jog kuo daugiau kauniečių automobilius iškeistų į viešąjį transportą ir kad autobusais bei troleibusais besinaudojančių kauniečių kelionės būtų kiek įmanoma patogesnės. Viešojo transporto veikla bus tobulinama atsižvelgiant į gyventojų nuomonę.
Dalį gerų permainų viešojo transporto sektoriuje turėtų nulemti miesto savivaldybės atlikta viešuoju transportu besinaudojančių ir nesinaudojančių miestiečių apklausa. Ji truko keletą mėnesių, per kuriuos transporto stotelėse, gatvėse bei kitose vietose apklausta beveik 20 tūkstančių žmonių. Atsižvelgiant į apklausos rezultatus, nuo gruodžio 1 dienos bus šiek tiek pakoreguoti autobusų ir troleibusų maršrutai Šilainiuose, Vilijampolėje, Aukštuosiuose Šančiuose, Kleboniškyje ir Kauno centre.
Apklausą surengęs savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyrius siekė išsiaiškinti, iš kokių ir į kokias miesto vietas, įvertinant persėdimo taškus, viešuoju transportu dažniausiai važiuoja gyventojai, ar jų poreikius tenkina šiuo metu egzistuojantys maršrutai. Taip pat buvo aiškinamasi, ar naujų maršrutų atsiradimas arba esamų maršrutų koregavimai paskatintų viešuoju transportu nesinaudojančius gyventojus pradėti juo naudotis.
„Informaciją apie viešojo transporto keleivių judėjimą taip pat nuolat gauname iš elektroninio bilieto sistemos. Duomenys parodo, kokie ir kokiais maršrutais juda žmonių srautai. Apklausa leis perskirstyti resursus taip, kad pagerėtų susisiekimas didžiausiems keleivių srautams“, – teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Degalinėse, prekybos centrų aikštelėse tyrėjai apklausė daugiau nei 2 tūkst. vairuotojų. Bandyta išsiaiškinti, kokiais maršrutais ir kodėl kelionėms mieste gyventojai renkasi automobilius, kas padėtų jiems apsispręsti vietoje automobilių pradėti naudotis viešojo transporto paslaugomis. Net 44 proc. apklaustųjų teigė, kad važiuoti savo mašina jiems patogiau, 31 proc. vairuotojų buvo įsitikinę, kad nėra jiems patogių autobusų ir troleibusų maršrutų ir tik 8 proc. tvirtino, kad savo automobiliu jie tikslą pasiekia greičiau.
„Į tyrimą įtraukėme ir vairuotojus, nes mums svarbu išsiaiškinti, kokia trasa jie važiuoja, ir pasiūlyti jiems naujų, patogių autobusų bei troleibusų maršrutų. Štai uždarius Panemunės tiltą pastebėjome, kad žymiai padidėjo automobilių srautas į Kauno onkologijos ligoninę per Kauno HE. Reaguodami į tai įvedėme naują autobuso maršrutą ir stebime, ar jis paskatins šia kryptimi važiuojančius automobilių vairuotojus persėsti į viešąjį transportą“, – pasakojo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Taip pat skaitykite:
Apklausa: kauniečiai nepatenkinti taksi paslaugomis ir vairuotojų kultūra