• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors S. Sondheimo muzikinio trilerio „Svynis Todas: demonas kirpėjas“ premjera nuaidėjo dar vasarį, 24 kilogramus sveriančių miuziklo natų grąžinimo į Didžiąją Britaniją istorija užsitęsė daugiau nei septynis mėnesius.

REKLAMA
REKLAMA

Londoną „Svynio Todo“ natos su „Star1 Airlines” pagalba pagaliau pasiekė penktadienį, rugsėjo 18 d.

REKLAMA

Bohemiečių  kartu su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru organizuotam miuziklo „Svynis Todas: demonas kirpėjas“ pastatymui Lietuvoje dirigentas Jim Holmes, ne kartą bendradarbiavęs su muzikinio trilerio autoriumi Stephenu Sondheimu Didžiosios Britanijos scenose, pasiūlė į Vilnių atvežti papildomas autoriaus natas su visais jo ranka padarytais užrašais, kuriose atskleista daug muzikinių detalių, kurių negalima rasti įprastoje partitūroje.

REKLAMA
REKLAMA

„Šis miuziklas savo menine verte ir atlikimo sudėtingumu prilygsta operai – dėl daugiasluoksnio siužeto, personažų emocinės ir dramatinės amplitudės bei supriešintų vokalinių tembrų jis laikomas vienu sudėtingiausių kūrinių miuziklo istorijoje. Solistams natose preciziškai sužymėti net ir smulkiausi herojų veiksmai, tačiau dirigentui įprasta orkestrinė partitūra neegzistuoja iš viso – tenka diriguoti iš solistams skirtų natų. Dėl šios priežasties iš Šiaurės operos (angl. Opera North) Didžiojoje Britanijoje Jim Holmes atvežtos natos ir užrašai orkestrui labai padėjo išsiaiškinti kiekvieno instrumento muzikinius niuansus ir išgryninti kūrinio stilių ir dinamiką“, - pasakoja muzikinis pastatymo vadovas ir dirigentas Gintaras Rinkevičius.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot prodiuserės ir režisierės D. Ibelhauptaitės, nepaprastai vertingų natų kelionė atgal į Londoną užsitęsė daugiau nei pusmetį, kadangi iš Vilniaus netikėtai panaikinus tiesioginius skrydžius į Didžiosios Britanijos sostinę nebebuvo galimybių jas saugiai parskraidinti. Kita vertus, masyvaus bei tokio brangaus tiek materialine, tiek menine verte siuntinio bohemiečiai nesiryžo siųsti paprastu paštu, o naudojimasis skubaus siuntų gabenimo paslauga ar didžiulės sumos už viršsvorį užsienio avialinijoms buvo tiesiog finansiškai neprieinamos.  

REKLAMA

„Natų parsiuntimas tapo ne tik galvosūkiu visai kūrybinei grupei, bet ir savotišku kriminalu: natos labai vertingos ir svarbios Šiaurės Operai bei jų autoriui, tuo tarpu mes tegalėjome žadėti, kad grąžinsime jas, tačiau neaišku, kada. Turint omenyje, kad kalbama apie metro dydžio ir daugiau nei dvidešimt kilogramų sveriančią dėžę, tai pasirodė kaip itin brangi ir sudėtinga užduotis.“,, - sako D. Ibelhauptaitė.

REKLAMA

Atnaujinus skrydžius į Londoną, bohemiečiai nedelsiant dėl šios užduoties kreipėsi į „Star1 Airlines” vadovybę, kurie sutiko saugiai ir nemokamai nugabenti natas į Didžiąją Britaniją.

„Nedvejodami nusprendėme padėti ir užtikrinti saugią natų kelionę į Londoną  – visgi esame lietuviška kompanija, todėl sieksime, kad pagalba išskirtiniams kultūriniams projektams, garsinantiems Lietuvą, taptų svarbia mūsų veiklos dalimi. Susitikimas su režisiere lėmė, kad mūsų bendradarbiavimas turėtų tęstis ir ateityje – bohemiečiai kupini naujų kūrybinių idėjų, tuo tarpu mes padėsime palengvinti atlikėjų keliones ir įrangos ar natų gabenimą“, - teigia „Star1 Airlines” vadovas Martynas Laivys.

Didžiulė dėžė su natomis tikslą pasiekė penktadienį.

„Labai džiaugiuosi, kad itin vertingų muzikinio trilerio natų istorija sėkmingai išsisprendė su „Star1 Airlines” pagalba”, - sako D. Ibelhauptaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų