Netolimoje ateityje saugumo sumetimais žmonėms bus draudžiama vairuoti automobilius, tvirtina save vairuojantį automobilį pristatę Vokietijos mokslininkai.
Berlyno Laisvojo universiteto (FU Berlin) mokslininkai pristatė naujausią automobilio, kuriam nereikia vairuotojo, prototipą „MIG“ (Made in Germany), pranešė „StraitsTimes.com“. Jį sukūrusių specialistų manymu, vairuojamų automobilių dienos jau suskaičiuotos, nes automatinio vairavimo technologijų pažanga gali užtikrinti didesnį saugumą keliuose ir sumažinti aplinkos taršą.
„Ateityje saugumo sumetimais žmonėms bus draudžiama vairuoti, – pareiškė Laisvojo universiteto profesorius Raulas Rojas. – Šiandieniniai automobiliai yra vakarykščiai arkliai.“
Profesorius į „MIG“ prototipo pristatymą susirinkusiems žurnalistams sakė, kad autopiloto valdomi automobiliai po 5 – 10 metų gali būti pradėti naudoti privačiose įmonėse – oro uostuose, gamyklose, logistikos centruose, dideliuose sandėliuose. Automagistralėse, pasak jo, automobiliai be vairuotojų pasirodys per artimiausius 10 – 20 metų, o miestų gatvėse – po 20 – 30 metų.
„MIG“ automobilyje naudojami lazeriniai tolimačiai, vaizdo kameros, šilumos bei kiti davikliai, palydovinės navigacijos sistema suteikia galimybę netgi tuneliuose „matyti“ kitas transporto priemones , pėsčiuosius bei reaguoti į šviesoforų signalus.
Berlyno Laisvojo universiteto mokslininkai mano, kad automatinio vairavimo technologija žymiai sumažins automobilių skaičių keliuose, nes sumažės poreikis įsigyti nuosavą – tai esą lems smarkiai išpopuliarėsiančios bendro automobilių naudojimo paslaugos, kurias teiks automobilius be vairuotojų nuomojančios bendrovės.
„MIG“ kūrėjų teigimu, autonomiški automobiliai bus saugesni už vairuojamus, nes žmonės pavargsta, nesugeba tinkamai sutelkti dėmesio, kartais sąmoningai pažeidinėja eismo taisykles. „Toks automobilis gauna daugiau informacijos apie eismo sąlygas ir situaciją kelyje, nei žmogus. Vairuotojas mato tik tai, kas prieš jo akis. MIG gali matyti visomis kryptimis 70 metrų spinduliu“, – sakė profesorius R. Rojas.
Pranešama, kad „MIG“ sukurtas serijinio „Volkswagen Passat“ pagrindu. Prieš jį pristatant nebenaudojamame Berlyno Tempelhofo oro uoste automobilis buvo išbandytas viešuose šalies keliuose, sakoma pranešime. Saugumo sumetimais vairuotojo vietoje sėdėdavo vienas iš projekto dalyvių, tačiau MIG vairavo pats, perėjose praleisdamas pėsčiuosius, saugiai stabdydamas ar greitėdamas.
Tai, kad technologijų pažanga artina automobilių be vairuotojų erą, patvirtina ir neseniai bendrovės „Google“ pristatytas kitas automobilis su autopilotu.
O štai kaip autonominių automobilių ateitį įsivaizduoja juos kuriantys Vokietijos mokslininkai ir inžinieriai.