„Mažeikių nafta“, valdoma Lenkijos naftos koncerno „PKN Orlen“, neslepia planų įsitvirtinti ir Klaipėdos uoste, rašo trečiadienio "Lietuvos rytas".
Koncerno vadovas Piotras Kownackis pripažino, kad bendrovė norėtų pirkti ir naftos produktų terminalą „Klaipėdos nafta“.
Pasak ūkio ministro Vyto Navicko, jei į „Klaipėdos naftą“ bus tiesiami vamzdynai ir „Mažeikių nafta“ taps itin didele kliente, lenkai nori, kad tuo verslu būtų dalijamasi.
Dar praėjusių metų pabaigoje „PKN Orlen“ perkant „Mažeikių naftą“ ūkio viceministras Vytautas Naudužas užsiminė, jog lenkus domina kontrolinis Klaipėdos įmonės akcijų paketas.
Ministras teigė, kad jei reikėtų parduoti „Klaipėdos naftos“ akcijas, tam turėtų pritarti Vyriausybė, be to, būtina keisti įstatymus, kadangi dabar įmonė yra strateginių objektų sąraše ir valdžia turi išlaikyti 51 proc. jos akcijų.
„Klaipėdos naftos“ vadovas Jurgis Aušra aiškino, kad bendrovė suinteresuota turėti tiek produktotiekį, tiek naftotiekį.
Per metus produktotiekiu „Mažeikių nafta“ per Klaipėdą galėtų gabenti 3-4 mln. tonų benzino ir dyzelinių degalų, tuo tarpu naftotiekis būtų skirtas naftai importuoti.
Priklausomai nuo to, koks vamzdyno skersmuo būtų pasirinktas, naftotiekiu galima būtų gabenti nuo 5 iki 15 milijonų tonų žaliavos per metus.
„Lietuvos ryto“ žiniomis, „PKN Orlen“ ambicingų planų turi ir Baltijos šalių mažmeninėje degalų rinkoje. „Mažeikių nafta“ šiose valstybėse siekia valdyti nuo 30 iki 50 procentų rinkos.
Planų statyti degalines ar pirkti jau esamas neslėpė ir „PKN Orlen“ vadovas P.Kownackis.