Kas tai per modelis?
Trumpai tariant – tai patrauklesnis „Audi Q7“ brolis, kuris buvo sukurtas naudojantis tais pačiais instrumentais ir komponentais. Iš dalies – tai tas pats automobilis, bet tik iš dalies, nes didžiausi skirtumai slypi įvairiose smulkmenose.
Pavyzdžiui, „Q8“ kėbulo ilgis - 4,99 metro, „Q7“ – 5,02 metro. „Q8“ plotis – 2 metrai, „Q7“ plotis – 1,9 metro. „Q8“ aukštis – 1,71 metro, „Q7“ aukštis – 1,74 metro. Kaip matote patys, naujasis „Q8“ yra atletiškesnis, kiekvieną vakarą sporto salėje praleidžiantis „Q7“ giminaitis, kuris kiekviename vakarėlyje uždominuotų visas priešingos lyties atstoves.
Akivaizdu, jog eksterjero dizainas yra „Q8“ koziris ne tik prieš savo giminaitį, bet ir prieš pagrindinius varžovus. Žinoma, kiekvienas iš mūsų turime skirtingą supratimą kas yra gražus automobilis, tačiau žvelgiant į „Q8“ tikrai nesinori pasakyti – „Meh“. Įspūdingai atrodantis automobilis – taip. Efektingai atrodantis automobilis – taip. Gražus automobilis? Na, dėl to būtų galima pasiginčyti.
Pirmasis įspūdis
Įprastai, naujų modelių pristatymuose leidžiama į automobilį pažvelgti, jį pačiupinėti ar jame pasėdėti. „Audi“ šį kartą padarė išimtį ir į „Q8“ modelio pristatymą atvežė ne vieną, bet šešis bandomuosius modelius, kuriuos mums buvo leista išbandyti bendro naudojimo keliuose. Nors bandomąjį automobilį turėjome dalintis su kitais kolegomis, tačiau pusantros valandos trukusi kelionė leido susidaryti pirmuosius įspūdžius, tad nuo ko pradėti? Pradėkime nuo dinamikos.
Bandomiesiems važiavimams pateikti modeliai buvo aprūpinti 3 litrų, 6 cilindrų dyzeliniu varikliu, išvystantis 286 arklio galias ir 600 Nm sukimo momentą. Visi bandytieji modeliai buvo aprūpinti 8 laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis bei keturių varančiųjų ratų pavara, sukimo momentą priekinei ir galinei ašiai paskirstančia 40:60 santykiu arba pagal poreikį jį perduodančia daugiau sukibimo turintiems ratams. Taip pat reikėtų paminėti, jog į visus „Q8“ modelius montuojama MHEV technologija dalinai hibridinė technologija: stabdant ši sistema kaupia energiją akumuliatoriuose ir leidžia ilgai riedėti išjungtu varikliu, taip pat lėtėjant anksčiau išjungia variklį.
Teoriškai, automobilis turėjo pasiūlyti įspūdingą dinamiką, ne tik startuojant nuo 0 km/val., bet ir važiuojant 50, 80 ar 120 km/val. Visgi, variklis buvo pernelyg vangus, lyg būtų aprengtas tramdomaisiais marškiniais, nes „A6“ ir „A7 Sportback“ montuojamas analogiškas motoras veikia žvaliau ir efektyviau. Galbūt tai susiję su automobilio naujumu, tačiau po trumpo pasivažinėjimo nenorėjome patikėti, jog nuo 0 iki 100 km/val. šis automobilis įsibėgėja per 6,3 sekundės.
Komplimentų ir kritikos nusipelnė 8 laipsnių automatinė dėžė. Važiuojant sklandžiai ir tolygiai, ji veikia nepriekaištingai. Švelniai perjungia aukštesnę arba žemesnę pavarą, tačiau vangiai reaguoja į staigesnį akceleratoriaus paspaudimą, net ir naudojant „Dynamic“ važiavimo režimą. Paspaudi akceleratoriaus pedalą, palauki porą sekundžių, o tada, žiūrėk, ir transmisija supranta, ko iš jos reikalauji. „Audi“ kompanijos atstovai tikino, jog į „Q8“ montuojama adaptyvi pavarų dėžė prisitaiko prie vairuotojo vairavimo stiliaus, tad jeigu 90 kilometrų važiavote ekonomiškai ir staiga nusprendėte pasiautėti, ji šiek tiek uždels ir nepasiūlys maksimalaus efektyvumo.
Vis dėlto, turime ir gerų naujienų. Labai gerų naujienų. „Audi Q8“ kelyje demonstruoja pagyrų vertas manieras. Automobiliui dėvint 20 colių ratlankius, jo pakaba puikiai susitvarkė su kelio nelygumais, aštriais paviršiais ar įdubusiais šulinio dangčiais. Ar tai reiškia, jog automobilis posūkiuose siūbuoja kaip valtis? Toli gražu.
Į posūkius „Q8“ ne atvažiuoja, bet įrieda, kaip koks traukinys. Nors posūkiuose juntamas didžiulis „Audi Q8“ svoris, tačiau plačios padangos ir pagirtinai atlikta pakabos konfigūracija puikiai susitvarko su šiems komponentams skirtomis užduotimis.
Perdavę automobilio vairą kolegoms, įsitaisėme ant galinės „Q8“ sėdynės. Jeigu tai būtų „BMW X6“, dabar skųstumės erdvės trūkumu. Šios problemos „Q8“ neturi, nes interjero erdvės gale sėdintiems keleiviams atseikėta labai dosniai. Ant galinių sėdynių komfortiškai ir patogiai įsitaisys net ir 1,9 metro ūgio žmogus, kuris įprastai tokio tipo automobilyje bando kuo greičiau atsitūpti ant priekinės keleivio sėdynės.
Ateityje išvysime „RS“ versiją
„Audi“ ir kiti „Premium“ segmento žaidėjai niekuomet nesiūlė pigaus automobilio. Nebent tai itin mažas, kompaktiškas hečbekas. Taigi nenuostabu, kad „Audi Q8“ tikrai nepretenduoja į pigaus ar daugeliui prieinamo automobilio statusą – šis SUV mūsų šalyje „Q8“ kainuos nuo 70 500 eurų.
Pažvelgus į konkurentų kainoraščius ši suma neatrodo didelė, tačiau pradėjus automobilį komplektuoti pagal savo poreikius, netrukus pastebi, jog galutinė automobilio kaina viršija 100 tūkst. eurų. Puikus pavyzdys – mūsų bandytieji modeliai, kurių kainos viršijo šią ribą: jie turėjo pakankamai daug komforto įrangos, bet iki pilnos laimės trūko geresnės garso sistemos ar vairavimo asistentų, kurie trumpam „Q8“ paverstų autonominiu automobiliu.
Artimiausioje ateityje „Audi Q8“ variklių gamą papildys 231 AG išvystantis dyzelis ir 3 litrų, 6 cilindrų benzininis motoras, bet tai dar ne viskas – kitų metų pabaigoje išvysime „Audi RS Q8“ versiją, kuri turėtų patenkinti automaniškų poreikių turinčių vairuotojų norus.