G. Meloni teigė, kad jos ministrų kabinetas, kuris yra labiausiai į politinio spektro dešinę nutolusi italų vyriausybė nuo Antrojo pasaulinio karo, nori „sustabdyti neteisėtą išvykimą ir nutraukti prekybą žmonėmis“, visų pirma užkirsdama kelią išvykimui iš krizės ištiktos Libijos.
Ji tvirtino, kad atėjo laikas liautis prekiautojams žmonėmis „spręsti, kas pateks į šalį“, o jos naujasis vidaus reikalų ministras pareiškė, kad gali užkirsti kelią pagalbą teikiantiems laivams atgabenti išgelbėtus migrantus į Italiją, atgaivindamas prieštaringai vertinamą 2019 metų politiką.
Anksčiau antradienį grupė, valdanti karštąją liniją prieglobsčio prašantiems migrantams, „Alarm Phone“ įspėjo, kad, jos nuomone, du laivai, kuriais plaukia daugiau kaip 1 300 žmonių, kirsdami jūrą susidūrė su problemomis.
Ji teigė, kad gavo pagalbos šauksmą iš „didelio medinio laivo, išplaukusio iš Tobruko Libijoje“. Laivas „dabar yra Maltos ir Italijos SAR zonose“, socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė „Alarm Phone“, turėdama omenyje jūrų paieškos ir gelbėjimo zonas, už kurias atsakingos Roma ir Valeta.
Vėliau tviteryje „Alarm Phone“ pranešė mananti, kad iš Libijos kartu išplaukė du laivai.
„Mums buvo pasakyta, kad vienas iš jų plukdo apie 700, o kitas – apie 650 žmonių. Pranešama, kad vienas žmogus žuvo, o varikliai nebeveikia, – teigė grupė. – Reikia didžiulės gelbėjimo operacijos!“
Be to, Italijos pakrančių apsaugos tarnyba surado vos vieno mėnesio amžiaus dvynukų kūnus, kurie žuvo pirmadienį plaukdami laivu iš Tuniso, pranešė italų žiniasklaida.
Pranešimuose teigiama, kad berniukas ir mergaitė buvo pavojingai mažo svorio, ir jų tėvai tikėjosi, kad Italijos gydytojai juos išgelbės.
Pavojus žmogaus teisėms
Italija jau seniai yra migracijos fronto linijoje, kasmet priimdama dešimtis tūkstančių žmonių, keliaujančių pavojingiausiu migracijos keliu per centrinę Viduržemio jūros dalį.
Du šiuo metu Viduržemio jūroje plaukiojantys pagalbos laivai – paieškos ir gelbėjimo organizacijos „SOS Humanity“ laivas „Humanity 1“ ir humanitarinės pagalbos grupės „SOS Mediterranee“ laivas „Ocean Viking“ – antradienį, po daugybės gelbėjimo operacijų jūroje, plukdė apie 300 žmonių.
Vidaus reikalų ministras Matteo Piantedosi, trečią dieną einantis savo pareigas, antradienį pareiškė, kad šie laivai „neatitinka Europos ir Italijos sienų saugumo taisyklių dvasios“ ir kad jis svarsto, ar uždrausti jiems įplaukti į Italijos vandenis.
M. Piantedosi palaiko glaudžius ryšius su G. Meloni koalicijos partneriu Matteo Salvini, naujuoju Italijos transporto ministru, ir jiedu gali suvienyti jėgas, kad sustabdytų gelbėjimo organizacijų, kurios, dešiniųjų teigimu, veikia kaip „traukos veiksnys“, veiklą.
Prieš imigraciją nusistačiusiai partijai „Lyga“ (it. Lega) vadovaujantis M. Salvini šiuo metu teisiamas už tai, kad būdamas vidaus reikalų ministru 2019 metais jūroje blokavo migrantų srautus.
Būdamas transporto ministru jis turėtų kontroliuoti pakrančių apsaugos tarnybą.
Savo kalboje parlamente G. Meloni sakė, kad bus gerbiama nuo karo ir persekiojimo bėgančiųjų teisė į prieglobstį.
Tačiau humanitarinės asociacijos teigia, kad pagal ES palaikomą Italijos ir Libijos susitarimą, kuriuo remdamasi vadinamoji Libijos pakrančių sargyba sulaiko migrantus jūroje ir prievarta grąžina juos į konfliktų draskomą šalį, šios teisės neegzistuoja.
Aktyvistai teigia, kad nuo 2017 metų jūroje buvo sulaikyta beveik 100 tūkst. žmonių. Manoma, kad dauguma jų atsidūrė Libijos sulaikymo centruose, kuriuos popiežius Pranciškus palygino su koncentracijos stovyklomis.
Naujoji Italijos vyriausybė iki kitos savaitės turi nuspręsti, ar atsisakyti susitarimo, ar leisti jį automatiškai pratęsti dar trejiems metams.