Visiškai nepažįstamas neįprastą komponuotę – variklį užpakalyje ir užpakalinius varančiuosius ratus turintis automobilis šaltomis padangomis neatleido menkos klaidos, sportininkas susisuko. Po kartą treniruotėje susisuko tiek Mantas, tiek Andrius, bet Paului nepasisekė kaip tyčia susisukti prie betoninės sienos, į kurią automobilio nosis ir pakštelėjo.
Nuotaikos kuriam laikui buvo sugadintos, nesinori krautis lagaminų ir namo važiuoti taip ir nepavažinėjus automobiliu. Tačiau priekinės dalies apgadinimai nepalietė jokių mazgų, neiškraipė ratų geometrijos, tad sulipdžius buferį izoliacine juosta ir aptvarkius aušinimo sistemą po kelių valandų buvo galima važiuoti toliau. Be kai kurių aerodinamikos elementų priekyje, bet galima važiuoti.
Kodėl lenktynininkams reikia testų?
„Pradžioje važiavome labai atsargiai. Automobilis mums neįprastas, tad teko aiškintis jo valdymo niuansus. Bet jau pirmojoje sesijoje trasą aplėkti pavyko per 1:19, o taip greitai čia aš dar nesu važiavęs,“ – sakė Mantas Matukaitis, praėjusiais metais su BMW automobiliu čia ratą apsukęs per 1 min. 22 sek.
Kadangi gerą pirmosios dienos pusdienį treniruočių atėmė automobilio remontas, o vėliau pažindintis trukdė lietus, lenktynininkai nusprendė pasilikti ir antrajai treniruočių dienai.
Važiuojant viešuose keliuose leistinu greičiu nėra didelio skirtumo, kurie ratai yra varantieji, kurioje automobilio dalyje yra variklis. Tačiau trasoje bandant išpešti iš automobilio paskutinius syvus tai turi daug įtakos, nuo skirtingos komponuotės, netgi nuo skirtingo reguliavimo skiriasi sportinio automobilio valdymo ypatybės, reakcijos į vairuotojo veiksmus, skiriasi stabdymo taškai ir daugybė kitų niuansų, kuriuos lenktynininkas, norintis rodyti gerus rezultatus turi puikiai žinoti ir būti perpratęs, kad jam nebereikėtų galvoti, ką kokioje situacijoje darys automobilis ir galėtų būti susikoncentravęs į lenktyniavimą. Tiek Mantas Matukaitis, tiek Andrius Čilvinas ir Paul August pratę lenktyniauti automobiliais, turinčiais variklį priekyje ir užpakalinius varančiuosius ratus. O šis „Dynami:t Energy“ komandos „Porsche“ variklį turi už užpakalinės ašies, tad jo valdymo principai visai kitokie. Be to, tai yra „Porsche“ gamykloje sutvertas sportinis automobilis, kas yra nauja lietuvių auksarankių išmonės kūriniais važiuoti įpratusiems lenktynininkams.
„Esu labai patenkintas treniruotėmis, mašina labai patiko. Tai puikiai paruošas ir sustyguotas lenktyninis automobilis, į kurį atsisėdęs gali važiuoti ir pradėti žiūrėti į savo vairavimo techniką, o negalvoti ar mašina darys tą ar aną,“ – savo įspūdžius pasakojo Andrius Čilvinas.
„Automobilis labai kitoks, bet jis puikiai subalansuotas, „Jutos“ kolektyvas per eilę metų jau išieškojo geriausius nustatymus. Iš esmės, šis automobilis daro viską, ko tu iš jo paprašai, bet prašyti reikia švelniai. Aštrumo jis nemėgsta,“ – papildė Mantas Matukaitis.
Su pergalingu automobiliu gerų rezultatų
Mantas praėjusių metų lenktynių sezoną prisimena tarsi košmarą. BMW automobiliui sprogo trys varikliai, „Corvette“ 1006 km lenktynėse užsidegė. Su „Porsche“ komandos vėliavnešys tikisi ne vien tik greičio, bet ir stabilumo bei patikimumo.
„Dynami:t Energy“ komandos „Porsche“ prižiūri buvę jo savininkai: „Juta Racing“. Brolių Gelžinių rankose šis konkretus automobilis laimėjo dvi paskutines 1006 km lenktynes Palangoje ir Baltijos šalių ištvermės lenktynių čempionatą praėjusiais metais. Tad automobilis yra patikimas, o kolektyvas žino, kaip su juo reikia elgtis. Estijoje Matukaitį, Čilviną ir Augustą treniravo Jonas Gelžinis.
„Iš pradžių su automobiliu susipažinom, tada jau bandėme greitėti. Daugiausiai davė telemetrijos duomenys. Jonas Gelžinis palygino mūsų su Andriumi važiavimus. Yra vietų, kur jis geriau važiuoja, yra vietų kur greitesnis esu aš. Bet galutinis mūsų rato įveikimo laikas skyrėsi tik 0,1 sekundės, važiavime labai panašiai. Po tų pastabų sėdęs bandžiau taisyti klaidas, tai taip sekundė nusikirpo. Trasą apvažiavau per 1:18.1, ir pavyko palaikyti tokį tempą stabiliai, važiuojant netgi be aerodinaminių elementų priekyje. Treniruotė pranoko visus lūkesčius, namo važiuojame laimingi“, - pirmuosius testus apibendrino Mantas Matukaitis.
Dėl koronaviruso šiemet gerokai pasikeitė automobilių sporto renginių kalendorius. Panašu, kad pirmosiomis sezono lenktynėmis taps 1006 km Palangoje. Iki to laiko komanda dar kelis kartus testuos automobilį, mat nori juo parodyti aukštus rezultatus.
Negana to, Mantas Matukaitis žada, kad šį „Porsche“ bus galima išvysti ir Lietuvos čempionato lenktynėse Kačerginės „Nemuno žiede“.