• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujas automobilių sporto sezonas – prasidėjo! Na, bent jau netolimoje Estijoje, kur praėjusį savaitgalį įvyko pirmasis Estijos automobilių ralio čempionato etapas – „Otepää Talveralli“.
2021-ųjų sezono pirmasis etapas šį kartą buvo svarbus dėl kelių priežasčių. Viena iš jų – Estijoje gimusios ir užaugusios ralio žvaigždės, Ott Tänak, pasirodymas, bet tai buvo tik dalis gerų naujienų, kurios pradžiugino Estijos ralio gerbėjus.
Ott Tänak su savimi „atsitempė“ ir savo komandos bičiulį, Thierry Neuville, bei pasaulinio lygio techniką, su kuria abu lenktynininkai grumiasi Pasaulio ralio čempionate, tad kol daugelis stebėjo kaip dėl lemiamų ir svarbių sekundžių tarpusavyje grūmėsi Ott Tänak, Thierry Neuville ir Georgas Grossas, pirmasis Estijos pirmenybių etapas buvo svarbus ir dėl dar vienos priežasties – jame startavo du ekipažai iš Lietuvos.
„Kai tik sužinojau, jog šis ralis vyks, iškart pradėjome planuoti dalyvavimą jame. Nors tai nebuvo įskaitinis ralis, labai džiaugiamės, jog mums pavyko jame startuoti“, – priduria Justas Simaška.

Naujas automobilių sporto sezonas – prasidėjo! Na, bent jau netolimoje Estijoje, kur praėjusį savaitgalį įvyko pirmasis Estijos automobilių ralio čempionato etapas – „Otepää Talveralli“.
2021-ųjų sezono pirmasis etapas šį kartą buvo svarbus dėl kelių priežasčių. Viena iš jų – Estijoje gimusios ir užaugusios ralio žvaigždės, Ott Tänak, pasirodymas, bet tai buvo tik dalis gerų naujienų, kurios pradžiugino Estijos ralio gerbėjus.
Ott Tänak su savimi „atsitempė“ ir savo komandos bičiulį, Thierry Neuville, bei pasaulinio lygio techniką, su kuria abu lenktynininkai grumiasi Pasaulio ralio čempionate, tad kol daugelis stebėjo kaip dėl lemiamų ir svarbių sekundžių tarpusavyje grūmėsi Ott Tänak, Thierry Neuville ir Georgas Grossas, pirmasis Estijos pirmenybių etapas buvo svarbus ir dėl dar vienos priežasties – jame startavo du ekipažai iš Lietuvos.
„Kai tik sužinojau, jog šis ralis vyks, iškart pradėjome planuoti dalyvavimą jame. Nors tai nebuvo įskaitinis ralis, labai džiaugiamės, jog mums pavyko jame startuoti“, – priduria Justas Simaška.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Justas Simaška, Titas Simaška


(nuotr. Mantas Dilys /RallyFreaks)
„Tikras, gražus žieminis ralis su ledu padengta trasa ir didelėmis pusnimis šonuose. Ralis reikalavo didžiulio tikslumo važiavime, nes paslydimas į pusnį galėjo kainuoti užstrigimą ar net ralio pabaigą. Apskritai, tai buvo tikrai sudėtingas ralis, su daug tramplinukų, aklų posūkių“, – ralio savybes atskleidė Justas Simaška.
„O mums, kaip komandai, šis ralis buvo kaip reabilitacija. Ralį įveikėme sklandžiai, be nelaimingų atsitikimų ir gedimų. Emocine prasme – tai pakilus ralis, bet mums to reikėjo. Pasikelti savo emocinę būseną“, – priduria Justas.
Kolegoms sportininkams antrino ir Vladas Jurkevičius: „Kadangi Otepės regione jau buvome per „WRC Estonia“, kaip ir žinojome ko tikėtis iš greičio ruožų, bet jie vis tiek yra ypatingi ir paliko didelį įspūdį. Labai daug aklų posūkių per tramplinus, tiek siaurų, tiek plačių greičio ruožų, skirtingas sukibimo lygis“, – priduria Vladas Jurkevičius.

REKLAMA

Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas


(nuotr. Mantas Dilys /RallyFreaks)
Užėmė aukštas pozicijas
Kuomet pirmąją ralio diena pirmame greičio ruože startuoja 60 ekipažų iš kelių skirtingų šalių, tai yra labai aiški indikacija, jog tai – ne šiaip eilinė treniruotė, o varžybos, kuriose reikia pademonstruoti savo meistriškumą. Ir šį kartą abu ekipažai iš Lietuvos būtent tai ir parodė.
Štai, Justo ir Tito Simaškų duetas, ralyje dalyvavę su priekiniais ratais varoma „Ford Fiesta“, galutinėje įskaitoje užėmė 27-ą vietą, o „EMV4“ automobilių klasėje okupavo 2-ąją poziciją, nuo klasės lyderio atsilikę 7,1 sekundės.

REKLAMA
REKLAMA

Justas Simaška, Titas Simaška


(nuotr. Mantas Dilys /RallyFreaks)
„Šį rezultatą vertinčiau gerai, nes mūsų tikslas ir nebuvo žūtbūt laimėti. Mūsų pagrindinis tikslas buvo pasiekti finišą“, – po varžybų sakė Justas Simaška.
„Į varžybų galą įsibėgėjome, kas yra normalu ir natūralu, nes buvo nemažas tarpas nuo paskutinių varžybų. Galiausiai, džiaugiamės, jog paskutiniame greičio ruože savo klasėje buvome greičiausi, o tai reiškia, jog su mūsų važiavimo tempu viskas gerai, tik reik po mažą žingsniuką prieiti prie tos sportinės formos, kuri leistų tokį tempą palaikyti nuo pat pirmo greičio ruožo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Titas ir Justas Simaškos


Gerokai pajėgesnę techniką valdęs Vladas Jurkevičius su Aisvydo Paliukėno pagalba savaitgalį vykusiose varžybose įsiveržė į greičiausiųjų dešimtuką ir nuo absoliutaus lyderio, Ott Tänak, atsiliko 5 min. ir 14,9 sek. Vis dėlto, jeigu ne Thierry Neuville, šiam duetui būtų galima užklijuoti greičiausio užsienietiško ekipažo etiketę, nes kiti lenktynininkai patekę į greičiausiųjų dešimtuką buvo kilę iš Estijos.
„Tai buvo pirmas žiemos ralis su keturiais ratais varomu automobiliu, todėl vis dar trūko pasitikėjimo savimi, pirmųjų poros greičio ruožų rezultatas netenkino, tačiau per ateinančius šešis greičio ruožus padarėme labai didelį progresą. Žiemos raliai, norint važiuoti greitai, yra labai sunkūs – reikia labai tiksliai laikytis vėžės ir labai pasitikėti stenograma. Ralio pabaigoje su tuo puikiai susigyvenome“, – pasakoja Vladas.
„Apskritai, rezultatą vertiname visai gerai, tačiau komandos viduje rezultatą vertiname kitu parametru – kiek sekundžių per greičio ruožo kilometrą atsiliekame nuo „R5“ klasės lyderio. Pirmame greičio ruože atsilikome beveik 4 sekundes per kilometrą, o pavyzdžiui 7-tame greičio ruože atsilikome tik 0,8 sekundės per kilometrą. Tai yra labai didelis skirtumas, todėl tempu ralio gale buvome labai patenkinti“, – ralio baigties įspūdžiais dalinasi Vladas Jurkevičius.



Laukia dar ne viena išvyka į užsienį
Lietuviškos pavardės užsienyje vykstančiose varžybose nėra retas reiškinys, tačiau šiųmetinis sezonas, regis, leis gerokai dažniau džiaugtis tautiečių išvykomis į užsienyje vykstančias varžybas.
Iš Estijos pakilia nuotaika sugrįžęs Justas Simaška neslepia, jog dalyvavimas svetur vykstančiose varžybose yra naudingas: „Matome didelę naudą užsienyje treniruotis, lenktyniauti ir dalyvauti. Ypač Estijos pirmenybėse, kurios vyksta sudėtingose trasose, o pačiame čempionate vyrauja didelė konkurencija. Dalyvių tarpe netrūksta greitų vairuotojų, kuriuos reikia vytis, tad labai tikiuosi, jog šiemet mums pavyks dalyvauti Estijos čempionate“, – ateities planais dalinasi Justas.
Šiemet užsienyje savo jėgas išbandys ir Vladas Jurkevičius: „Artimiausiu metu planuojame dalyvauti Pasaulio ralio čempionato etape Suomijoje, kuris įvyks paskutinį vasario savaitgalį. Būsime pirmasis lietuvių ekipažas, startuosiantis „WRC“ etape su „R5“ klasės automobiliu, todėl stipriai ruošiamės šiam raliui“, – atskleidžia Vladas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų