Šiemet sportininkai jėgas išbandys dar trijuose etapuose – gegužės 22-23 dienomis, didžiajame „Perimetre“, kuomet sportininkai važiuos Lietuvos pasieniu, liepos 29 – rugpjūčio 1 – ąją dienomis. Startas ir finišas numatyti Tauragėje, o paskutinis etapas įvyks rugsėjo 25-26 dienomis.
„Tikiu, kad į pirmąjį etapą susirinko ne visi, kurie norėjo, tad kituose sportininkų skaičius turėtų augti, o kova bus dar atkaklesnė ir konkurencija didesnė“, – įsitikinęs G.Grigaitis.
Nuo antrojo etapo greta dabar esančių keturių klasių prisidės ir dar viena – „Enduro“ klasė, kurioje startuos motociklininkai. Iš kelių „S&S“ įskaitos dalyvių lūpų ne kartą nuskambėjo frazė, kad yra ne vienas sportininkas, kuris ruošia techniką ir ketina startuoti, tad gegužės pabaigoje vyksiančiame II – ajame Lietuvos Baja 2020 „Perimetras“ čempionate dalyvių skaičius gali perkopti 50. Tokio dalyvių skaičiaus gali pavydėti ir Lietuvos automobilių ralio čempionato organizatoriai.
Įveikė technikos kaprizus
Dar prieš pirmąjį čempionato etapą buvo kalbama, kad laukia labai įtempta kova „Sport“ klasėje, nes praėjusių metų čempionas Merkys Saukevičius su Dariumi Leskausku sezoną pradėjo „išsigydę“ savo lenktyninio bolido „ligas“, Vaidotas Paškevičius su nauju šturmanu Gyčiu Gaspariūnu, nuo paskutinio praėjusių metų etapo Pasvalyje, pagaliau susidraugavo su „Seat Leon Dakar“.
Su konkurencinga technika į Švenčionis atvažiavo ir Mindaugas Vijeikis su Andriumi Žitkevičiumi. Jie pilotavo „Bowler WildCat 200“. Vaidotas ir Edmundas Mockai į trasa išginė Dakarą mačiusį „Mebar“, o ir kitų sportininkų ambicijos buvo nemenkos.
Pirmasis netikėtai intrigos, dar net nepradėjus skaičiuoti lenktynių laiko, įnešė V.Paškevičius. Po techninės komisijos pradėjo ožiuotis „Seat“ variklis. Tad mechanikams ir pačiam ekipažui teko pusę nakties perrinkinėti variklį. Pastangos buvo vainikuotos ir šeštadienio rytą iš Vaidoto Žalos įsigyta „bitutė“ startavo pirmajame Lietuvos Baja 2020 „Perimetras“ greičio ruože. Jame V.Paškevičius su G.Gaspariūnu užtikrintai išsiveržė į priekį, turėdami kone 20 minučių pranašumą prieš antroje vietoje esantį ekipažą.
Antrajame greičio ruože ekipažui beliko nepadaryti grubių klaidų. Tokia taktika pasiteisino, tačiau likus vos 6 kilometrams iki paskutinio greičio ruožo finišo, vėl pradėjo ožiuotis variklis. Šįkart pradėjo streikuoti lenktyninio bolido aušinimo sistema.
„Priėmėme sprendimą važiuoti iki finišo. Laimei variklis išbandymą važiuoti visiškai be aušinimo iki finišo atlaikė, tik į serviso zoną teko važiuoti ant troso paskui M.Vijeikį“, – pasakojo V.Paškevičius.
Kiek liūdniau pirmasis etapas baigėsi M.Saukevičiaus ir D.Leskausko ekipažui, dėl greičių dėžės gedimo jie iš varžybų turėjo pasitraukti jau po pirmojo greičio ruožo. Antrajame greičio ruože ginklus sudėjo Tomo Gužausko ir Audriaus Matuolio ekipažas, dėl automobilio gedimo anksčiau laiko varžybos baigėsi Justinui Pučiui ir Gyčiui Verčinskui.
Taigi nepaisant automobilio kaprizų, greičiausi Švenčionyse buvo V. Paškevičius su G.Gapsariūnu. Jie 156 km greičio ruožų įveikė per 2 val. 03 min. 28 sek. Antri liko Mindaugas Vijeikis su Andriumi Žitkevičiumi (2:27:01), treti – Vaidotas ir Edmundas Mockai (2:27:15). Šįkart didžiausią pranašumą trasoje turėjo sportininkai tinkamai pasirinkę padangas, nes naktį prieš varžybas Švenčionyse iškrito sniego, paspaudė šaltukas, tad keliai tapo slidūs ir sportininkams susimontavusiems purvui skirtas padangas, išlaikyti automobilius trasoje buvo nelengva.
Sekundžių kova
Iš septynių startavusių „S&S“ klasės ekipažų, finišą pasiekė keturi. Jau pirmame greičio ruože iš kovos pasitraukė Andriaus Šeškausko ir Tado Šeškausko motobagis, kiek vėliau, atlikę kelis kūlvirsčius per stogą, iš lenktynininkų žiūrovais virto ir šeimyninis Antano Kanopkino ir Audros Kanopkinienės ekipažas. Antrojo greičio ruožo finišo nepasiekė Andrius Lankutis ir Ovilijus Rabiza.
Nors šios klasės ekipažų greičio ruožų įveikimo laikų skirtumai buvo gana ženklūs, susumavus rezultatus ir vertinant galutinį laiko rezultatą, skirtumai buvo itin nedideli. Pirmąją vietą „S&S“ klasėje užėmė Arūnas ir Edgaras Simanavičiai. Jų laikas – 2 val 35 min 19 sek. Antroje vietoje likę Dalius Mockapetris su Faustu Kučiu jiems nusileido 36 sekundėmis (2:35:55), o trečiosios vietos laimėtojai Dalius Olechnavičius su Aidu Bubinu trasoje sugaišo 2 val 36 min 22 sek., tad nuo antrosios vietos juos skyrė 27 sekundės. Tiesa, pirmojo trejetuko atotrūkis nuo ketvirtoje vietoje likusių Manto Tenio ir Simonos Tenienės itin ženklus. Ketvirtą poziciją užėmę sportininkai greičio ruožuose užtruko 3 val 55 min 31 sek. Trys iš finišavusiųjų „S&S“ klasėje vairavo „Can – Am“ markės motobagius, tik antrosios vietos laimėtojai važiavo su „CFMOTO“ technika.
Greičiausias „S&S“ klasės ekipažas buvo įvertintas ir specialiu apdovanojimu – jiems buvo įteikta Švenčionių rajono savivaldybės mero Rimanto Klipčiaus taurė.
ATV (keturračių) klasėje po pirmojo greičio ruožo įtempta kova vyko tarp Romualdo Karužio ir Adomo Gančieriaus. Skirtumas tarp jų, po pirmų 90 km buvo vos 13 sekundžių. Trečioje vietoje likęs Artūras Skaržinskis nuo pirmos vietos atsiliko beveik 2 minutėmis, ketvirtoje vietoje atsidūręs Laisvydas Kancius – beveik 4:20 min.
Antrajame greičio ruože po avarijos iš kovos pasitraukus Adomu Gančierui, vienvaldžiu klasės lyderiu tapo R.Karužis, antrajame greičio ruože nuo antroje vietoje likusio Laisvydo Kanciaus atsiplėšęs beveik 6 minutėmis. R.Karužio bendras trasoje sugaištas laikas 2 val 24 min. 34 sek., antrą vietą užėmė Artūras Skaržinskis (2:34:02), o trečioje – Laisvydas Kancius (2:35:36). Klasėje nefinišavo du sportininkai.
Pavyko nepaklysti
Gausiausia dalyvių buvo „Adventure“ klasė. Orientacinius ruožus šeštadienį buvo pasiryžę įveikti net 24 ekipažai. Dalyvių automobilių parkas buvo labai įvairus – nuo standartinių, kasdien gatvėse sutinkamų visureigių iki tų, kurie su menkais patobulinimais galėtų dalyvauti ir „Sport“ klasėje. „Adventure“ klasėje važiuojančiųjų užduotys buvo dvi – važiavimas pagal kelio knygą ir virtualiais taškais pažymėtu maršrutu, žinoma, reikėjo „sutilpti“ į organizatorių numatytą laiko limitą. Jau nebe pirmą kartą geriausiai su užduotimi pavyksta susitvarkyti Egidijui ir Andriui Puidokams. Jie trasoje sugaišo 5 val. 35 min. 53 sek. Pergalę jiems lėmė geras pasirodymas pirmajame orientaciniame rate, nes važiuodami antrąjį, jei smuktelėjo į septintą vietą.
Antroje vietoje liko Jonas ir Vytautas Venclovai (5:40:36), treti – Nerijus Levickas su Giedriumi Kavaliauskui (5:44:36). Vos trimis sekundėmis nuo jų atsiliko Šarūnas Bernatonis su Mindaugu Tuska. „Adventure“ klasėje finišo nepasiekė 3 ekipažai.
„Geras Egidijaus ir Andriaus Puidokų ekipažo rezultatas manęs nestebina, šie vyrai galėtų drąsiai varžytis ir „Sport“ klasėje, labiausiai aš džiaugiuosi gerais pirmą kartą šiose varžybose dalyvavusiųjų rezultatais“, – sakė varžybų organizatorius.
Antrasis Lietuvos Baja 2020 „Perimetras“ čempionato etapas vyks gegužės 22-23 dienomis.