„SCHNAZZY“ vaizdo įrašai tuomet leido pažvelgti į ne surežisuotą, o tikrąją JAV automobilių kultūrą bei didžiausius renginius, kurie labiau primindavo didžiulį vakarėlį. Įsivaizduokite tai ką žiūrite savo telefone, bet prieš maždaug 20 metų.
„Turbūt nėra labai gerai augti žiūrint „SCHNAZZY – Import Life“. Ypač, kai tau yra 7-10 metų“, – atskleidžia vaikinas.
Gintas juokaudamas priduria, jog po šiai dienai vaizdo įrašas, kuriame demonstruojami JAV automobilių kultūros užkulisiai iki šiol turi didžiulę įtaką, mat noras modifikuoti automobilius atsirado būtent iš „Youtube“ matyto vaizdo įrašo.
„Peržiūrėta tiek kartų, kad į kraują įaugo ilgam“, – priduria jis.
Modifikuoti automobiliai – ilgai brandinta svajonė
Visi puikiai žinome, jog pagal savo poreikius modifikuotas automobilis leidžia padėti išsiskirti iš minios ir tuo pačiu pabrėžti, jog, pavyzdžiui, standartiniai pakabos nustatymai nesugeba patenkinti asmeninių poreikių. Vienas, antras, trečias pokytis leidžia suprasti kaip atlikti darbai keičia automobilį ir pojūtį vairuojant, todėl nereikėtų stebėtis, jog automobilis po tam tikro laiko tarpo tampa didžiuliu „Lego“ konstruktoriumi.
Dar vaikystėje su modifikuotų automobilių kultūra susipažinęs Gintas pabrėžia, jog standartiniai automobiliai jam nekelia absoliučiai jokių emocijų.
„Gamykliniai automobiliai, manęs visiškai netraukia. Tai gali būti bet kas: pradedant gamykliniais „Muscle Car“ ir baigiant egzotiškais superautomobiliais“, – sako Gintas.
(nuotr.
Vidmantas Činauskas)
Vaikinas iškart pabrėžia, jog jį labiausiai domina perdaryti automobiliai ir įvairūs, su jais susiję stiliai. Pradedant „Hot Rod“ ir baigiant „Bosozoku“ ar „Stance“: „Visada atkreipsiu dėmesį į brūžinančius asfaltą automobilius. O jeigu dar jie gali ir slysti šonu, ką japonai ir lenkai rodo, tai – kažkas nerealaus“, – priduria Gintas.
Artėjančiame „Klaipėda Motor BBQ“ festivalyje su modifikuotu BMW pasirodysiantis Gintas pasakoja, jog išskirtinis automobilis buvo ta svajonė, kuri jo galvoje įstrigo ne prieš pusmetį ar vienerius metus.
(nuotr.
Vidmantas Činauskas)
„Augau su svajone turėti išskirtinį automobilį. Kodėl? Dauguma pažįstamų pradėjo darytis projektus, o kai draugas pasiūlė atpirkti brolio buvusią kregždę, kito kelio jau nebebuvo. Automobilis yra – kimbam į darbus“, – pasakoja Gintas.
Nors tai nebuvo pirmasis vaikino BMW, tačiau automanas pripažįsta, jog pirmieji bandymai modifikuoti automobilį nekelia pasididžiavimo.
„Gal dabar kiek gėdinga pasakoti apie tai, bet viskas prasidėjo nuo noro įsidėti mėlynas spyruokles. Dropo buvo mažą, tad teko pjauti spyruokles. Vėliau geltona plėvele aptraukiau priekinius žibintus, sumontavau „Motorsport“ ratus“, – prisimena Gintas.
Vis dėlto, jeigu pirmosios modifikacijos buvo atliekamos dėl noro pasiekti galutinį tikslą bet kokiomis priemonėmis, ne vienerius metus vokišką BMW modifikuojantis automanas atskleidžia, jog per pastaruosius metus taip pat išmoko vieną pamoką, kurios rekomenduoja nekartoti kitiems.
„Skūpas moka du kartus. Norėjau pigiau nusidažyti automobilį, todėl jį perdaviau žmogui, kuris tai padarys „ale“ pigiau kažkokiame šiltnamyje. Nesigavo. Nei pigu, nei gerai, o automobilį reikia dažyti antrą kartą. Kur buvo bandoma sutaupyti, teko grįžti – perdaryti“, – skaudžias pamokas prisimena Gintas.
Apetitas auga bevalgant
Stilių ir galimybių įvairovė labai dažnai gali sukelti sąmyšį galvoje. Kaip ir kokių priemonių imtis, jog vairuojamas automobilis sugebėtų išsiskirti?
Gintas pasakoja, jog iš pradžių norėjosi vairuoti subtiliai pagrąžintą, „Stance“ stiliaus automobilį. Stilingi ratlankiai, subtilus, bet reikšmingas dropas bei keletas kėbulo aksesuarų atrodė kaip kone idealus derinys. Vis dėlto, netrukus apetitas pradėjo augti.
(nuotr.
Vidmantas Činauskas)
„Nuvažiavus į pirmus renginius buvo sunku atrasti savo automobilį. Gatvėje – išsiskyrė, bet renginyje – jau nebe“, – priduria vaikinas.
Šis pastebėjimas Gintui buvo it didžiulės motyvacijos pliūpsnis. Visgi, jeigu gatvėje sutinkamų praeivių išskirtiniu laikytas automobilis neeilinių ratuočių renginyje pranyksta – tai tampa ganėtinai aiškiu ženklu, jog atliktos modifikacijos buvo pernelyg švelnios.
„Po to pamečiau galvą. Užsikėliau kartelę, kad turiu išsiskirti ne tik gatvėje, bet ir kiekviename renginyje“, – pabrėžia Gintas.
(nuotr.
Vidmantas Činauskas)
Vis dėlto, nuo ko tokioje situacijoje pradėti? Gintas neslepia, jog įkvėpimo šaltinių šiais laikais tikrai netrūksta: „Idėjų semiuosi žiūrėdamas į tai kas vyksta Japonijoje ir JAV. Tobulinant automobilius pas juos nėra jokių ribų ir tai man patinka“, – atskleidžia vaikinas.
„Nesistengsiu daryti „M“ modelio replikos. Darai tai, kas man atrodo gražu ir tai, ko aš noriu“, – pabrėžia automanas.
(nuotr.
Vidmantas Činauskas)
„Klaipėda Motor BBQ“ festivalyje – dėmesys išskirtinei technikai
Modifikuotas automobilis Lietuvoje yra laikomas saviraiškos simboliu. Nors techninės apžiūros specialistai mano kitaip, nemažėjantis susidomėjimas subtiliomis ar reikšmingesnėmis modifikacijomis džiugina „Klaipėda Motor BBQ“ festivalio organizatorius.
Organizatorių komandos narys Simas Paulauskas džiaugiasi, jog dalyvių paraiškoms skirta pašto dėžutė kiekvieną pasipildo naujais laiškais.
„Iki šiol sulaukėme maždaug pusę šimto dalyvių paraiškų. Kaip visada, didžiąją daugumą sudaro „Stance“ stiliaus automobiliai, tačiau tarp jų įsiterpia „Hot Rod“ stiliaus, senoviniai, klasikiniai, bekelei skirti automobiliai, kurie bendro naudojimo keliuose būna ganėtinai retas reiškinys“, – pasakoja Simas.
(nuotr.
Vidmantas Činauskas)
Nors iki „Klaipėda Motor BBQ“ renginio dar liko daugiau nei du mėnesiai, tačiau pasiruošimas automaniškai šventei vyksta pilnu tempu.
„Festivaliui ruošėmės kiekvienais metais, tačiau nepalanki epideminė situacija priversdavo „Klaipėda Motor BBQ“ festivalį nukelti į sekančius metus. Dabar, kai jau žinome, jog galėsime be didelių trikdžių surengti šį renginį, bet kokie pasiruošimo darbai teikia tik didžiausią malonumą“, – priduria organizatoriai.
Durys į automobilistams skirtą visatą „Klaipėda Motor BBQ“ festivalyje atsivers birželio 24-ą dieną. Dalyvių registracijos formą galite užpildyti
ČIA.
Gintui priklausančio BMW automobilio modifikacijų ir atliktų darbų sąrašas:
- „RH ZW4“ dviejų dalių ratlankiai
- „Felony“ bodykitas
- Priekinėje pakaboje sudėtos „E46“ modelio šakės
- Galinėje pakaboje sumontuotos išvirtimo traukės
- Sumontuoti reguliuojamo aukščio amortizatoriai ir camberplate‘ai
- Perdaryta išmetimo sistema
- Pašalinti visi kėbulo korozijos židiniai, perdažytas kėbulas
- Rankų darbo difuzorius
- „LTW“ spoileris
- „RS“ priekinio buferio pažeminimas
- Perrinktas variklis, priekinė bei galinė pakaba
- Kėbulas perdažytas „Alpina“ kataloge randama kėbulo spalva