„Galintos“ avižinių dribsnių pirkėjas internete dalinasi vaizdais, kuriuose tarp dribsnių plūduriuoja kirmėlaitės. Žmogus, panoręs likti anonimu, tvirtina dribsnius pirkęs Utenoje esančiame prekybos centre „Maxima“. Prekybos tinklas atsakomybės nesikrato – pripažįsta pardavęs šiuos dribsnius, kurių vartojimo terminas baigsis tik po pusmečio.
„Prekėje buvo užfiksuota maistinė kandis, pirkėją paraginome ir visus pirkėjus, jei kokybė netenkina, jei prekė netinkama vartoti, visada kreiptis į „Maxima“ su kvitu ar programėle telefone ir pinigai yra grąžinami“, – teigia „Maxima“ atstovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.
Visgi prekybininkai su gamintojais kratosi atsakomybės, kad dėl jų kaltės kandys galėjo užsiveisti avižinių dribsnių pakuotėje.
„Negalėčiau komentuoti, kaip ten galėjo patekti, bet atvejis nustatytas, tai – maistinė kandis“, – sako I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
„Tikėtina, kad tai grūdinės kandies lerva, kuriai užtenka kelių dienų, kad užsikrėtęs produktas virstų nemaloniu incidentu. Mes manome, kad taip būna tik pažeidus pakuotę. Tai yra grūdinis neapdirbtas produktas, pakankamai jautrus kenkėjams. Labai svarbu teisingai juos sandėliuoti. Gamyboje ir logistikoje užtikriname tikimybę arti nulinės, kad bus užkrėsti, vartotojai turi didžiausią dėmesį atkreipti nusipirkę produktą ir nusivežę į namus“, – komentuoja „Galinta“ generalinis direktorius Aurimas Taraškevičius.
VMVT tyrimo nepradės
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) dėl šių dribsnių jokių skundų negavo, tad nei tikrinti, nei bausti nieko nesirengia.
„VMVT nieko šiuo atveju negalės padaryti, nes nežinome jokios informacijos dėl partijos, apie įsigijimą, galiojimo terminą, produkciją reikia atsekti, o mes tokios informacijos neturime. Negalime taikyti poveikio priemonių“, – komentuoja VMVT atstovė Eimantė Černiauskienė.
Visgi po šio incidento dribsnių gamintojas ir prekybos tinklas tikina dar kartą pasitikrinę savo kokybės kontrolės sistemas.
„Pastebėję atvejį viešojoje erdvėje nedelsiant reagavome. Minėtą prekę su tos kategorijos galiojimo data nedelsiant pašalinome iš visų mūsų parduotuvių. Prekės neliko. Tada mūsų kokybės specialistai ir tiekėjas atidžiai tikrinome prekę“, – sako I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
„Atliekame papildomą kokybės kontrolės vidinį auditą, pasitikriname produktą, žaliavą, kurią turime sandėlyje ne tik partijos, dėl kurios gaunami skundai, bet ir visą mūsų turimą“, – teigia A. Taraškevičius.
Pirkėjai: „Šlykštu, neestetiška ir nesveika“
Na, o pirkėjai pasakoja dažnai kruopose, riešutuose, saldumynuose ir kituose produktuose randantys įvairiausių vabzdžių ir neslepia pasišlykštėjimo:
„Radę kruopose, makaronuose kirmėlyčių, skraidančių būtybių, muselės.“
„Iš pradžių būna kirmėliukės, paskui pradada skraidyti kandys. Tai paskui išmetėme visus, kur turėjom.“
„Esam saldainių pirkę, radom kirmėles. Ir su riešutais buvo.“
„Kai laikai namie ilgiau, tada atsiranda gyviai, nenaudojami po 3 mėnesių.“
„Natūralus, sveikas produktas, jei atsiranda. Nors jau valgo dabar, populiaru, augina kirmėlaites, baltymų šaltinis yra. Aišku, nemalonu būtų.“
„Šlykštu, neestetiška ir nesveika, sugadina nuotaiką, nesinori po to tos prekės įsigyti.“
Maisto ir veterinarijos tarnyba tvirtina, kad parduoti užkrėstus kenkėjais produktus draudžiama, tačiau neturi galimybių patikrinti visus produktus, ar jie nėra su kenkėjų kiaušiniais, iš kurių parsinešus namo jau gali išsiristi lervos ir vabzdžiai. Tai palieka gamintojų ir prekybininkų atsakomybei.
Anot E. Černiauskienės, dėl maisto produktuose užsiveisiančių kenkėjų gali būti kalti ir patys pirkėjai, jei nusipirkę didesnius kiekius juos šiltai laiko. Iš parduotuvės parsineštas kruopas, miltus ar riešutus ji rekomenduoja iš karto suberti į sandarius indus, kad kandys nepatektų iš aplinkos.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.