Iš užsienio elektroninių parduotuvių 2011 m. į Lietuvą keliavo 10 kartų daugiau prekių nei 2010 m. Dažniausiai gyventojai įsigyja rūbus, avalynę, aksesuarus, namų apyvokos daiktus ir kompiuterinę techniką.
Pastebima, kad apsipirkimo įpročius keičia ne tik siekis sutaupyti, bet ir asortimento paieškos, nes užsisakoma ir prabangos prekių – vardinių rūbų, baldų, papuošalų. Tokius duomenis atskleidžia tarptautinės siuntų gabenimo bendrovės „Lex system“ GmbH veiklos rezultatų analizė: pernai kompanija vežė 29 proc. daugiau siuntų nei 2010 m. – 1,2 mln., iš kurių penktadalį sudarė e. parduotuvių prekės.
Pasak kompanijos generalinio direktoriaus Andriaus Balkūno, jei prieš porą metų šalies gyventojai dažniausiai apsipirkdavo Lietuvos e. parduotuvėse, šiandien geografija prasiplėtė – beveik trečdalis visų e. parduotuvių prekių keliauja iš Lenkijos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Italijos.
Nuo rūbų iki vonios keramikos
„Pernai iš Lietuvos ir užsienio e. parduotuvių gabenome 240.000 siuntų, tarp kurių apie 72.000 – užsienio e. parduotuvėse įsigytos prekės. Nors siekiant išvengti muitų dažniausiai apsiperkama Europos Sąjungoje, dalis prekių užsakoma ir Jungtinėse Amerikos Valstijose, Kinijoje, Indijoje ar Taivane. Siuntų srautai išauga didžiųjų išpardavimų metu pavasarį ir prieš Kalėdas.
Populiariausios prekės: rūbai, kosmetika, aksesuarai, kompiuterinė technika, bet esame vežę ir neįprastų pirkinių. Pavyzdžiui, žinomų italų dizainerių sukurtų keramikinių plytelių, kriauklių, klozetų. Pastebime tendenciją, kad į užsienio e. parduotuves gyventojai keliauja ieškodami ne tik geresnių kainų, bet ir įvairovės – didesnio asortimento“, – sakę A. Balkūnas.