Administracinis teisės pažeidimas, susijęs su grynųjų pinigų deklaravimu kertant Europos Sąjungos vidaus sienas, buvo užfiksuotas 2011 metų rugsėjo mėnesį, tarptautinės operacijos metu, kai Kauno teritorinės muitinės pareigūnai ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos tyrėjai Lietuvos ir Lenkijos pasienyje sulaikė automobiliu važiavusius asmenis iš Vilniaus rajono. Paprašius jų užpildyti grynųjų pinigų gabenimo deklaracijas, sieną kirtę asmenys nedeklaravo, kad į Lietuvą įveža daugiau nei 10 tūkst. eurų. Po nuodugnaus automobilio patikrinimo FNTT tyrėjai Vilniaus rajono gyventojo J. K. vairuotoje transporto priemonėje, specialiai įrengtoje slėptuvėje, aptiko grynaisiais gabenamus 265 tūkst. eurų.
Marijampolės rajono apylinkės teismas nustatė, kad Vilniaus rajono gyventojas J. K. pažeidė Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo reikalavimus ir padarė administracinį teisės pažeidimą, kai muitinės pareigūnui pareikalavus užpildyti Grynųjų pinigų deklaraciją, pinigų nedeklaravo ir joje pateikė neteisingus duomenis.
Pažymėtina, kad nuo 2011 metų liepos 1 dienos įsigalioję Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo ir Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimai nustatė, kad įgaliotiems muitinės pareigūnams pareikalavus, gyventojai turi deklaruoti iš Europos Sąjungos šalių į Lietuvą ir iš Lietuvos į Europos Sąjungą bei per Lietuvą vežamas grynųjų pinigų sumas.
Lėšos, viršijančios 10 tūkstančių eurų ar tą pačią sumą kita valiuta, turi būti deklaruotos, nors visuotinio vežamų grynųjų pinigų deklaravimo nėra. Vežama grynųjų pinigų suma deklaruojama raštu. Muitinės pareigūnas pateikia deklaraciją, kurią turi užpildyti pats asmuo. Kilus įtarimams, kad deklaracijoje pateikti duomenys neteisingi, asmuo ir jo automobilis bei daiktai gali būti patikrinti. Reglamentuota, kad informaciją apie visus grynųjų pinigų gabenimo atvejus muitinės pareigūnai teikia Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai.
Pasak FNTT Analizės ir prevencijos valdybos viršininko Igorio Kržečkovskio, „Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo pakeitimai buvo padaryti, atsižvelgiant į Europos Tarybos ekspertų pastabą, kad siekiant efektyviai kovoti su teroristų finansavimu Lietuvos Respublikoje būtina įgyvendinti Tarptautinės kovos su pinigų plovimu priemonių rengimo grupės FATF (Financial Actions Task Force) rekomendacijos kovos su teroristų finansavimo srityje bei nustatyti grynųjų pinigų, gabenamų iš Lietuvos Respublikos ir į ją ne tik per Europos Sąjungos išorės sieną bet ir per valstybės sieną su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis, kontrolės mechanizmą. Tarptautinė praktika rodo, kad grynųjų pinigų nelegalus gabenimas yra vienas dažniausių teroristų finansavimo elementų, kuriuo siekiama ne tik nuslėpti neteisėtą piniginių lėšų šaltinį, kilmę ir kilmės valstybę bei ir suteikti paramą teroristų veiklai“.
Nuo 2011 m. liepos 1 dienos įsigalioję Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo įstatymo pakeitimai sudaro teisines prielaidas įgyvendinti tarptautinius reikalavimus bei efektyviau taikyti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemones, formuoja nepalankią erdvę pinigų plovimo ir teroristų finansavimo atsiradimui.