Pirmasis automobilis
Kaip atrodė Jūsų pirmasis automobilis? Tai greičiausiai buvo ne pats įdomiausias, ne pats brangiausias modelis, kuris puikiai patenkino tik ką iškepto vairuotojo poreikius. Pijus pirmojo automobilio paieškas pradėjo žymiai anksčiau negu daugelis – būdamas 16-os metų.
„Ironiška, tačiau šį automobilį išsirinkau ne aš, o mano tėtis. Ieškodami įdomesnės transporto priemonės, iš tėčio išgirdau – O kaip tau šita? Kuomet pirmą kartą pamačiau šį modelį, iškart jį įsimylėjau“, - pasakoja Pijus.
„Namų darbus atlikome iškart, tad puikiai žinojome su kuo galime turėti reikalų. Ieškodami potencialaus kandidato, iš pradžių apsižvalgėme Lietuvoje, o vėliau pradėjome dairytis ir kitose šalyse.“
„Kuomet automobilis atvyko į Lietuvą, man tada buvo 16-a metų, tad puikiai žinojau, jog „480 Turbo“ privalo važiuoti iki tos dienos, kai gausiu vairuotojo pažymėjimą. Kadangi mes su tėčiu nuolatos mėgstame sukinėtis prie automobilių, naujo garažo augintinio tvarkymas buvo vienas malonumas.“
Pastatė ant kojų
Į Lietuvą atvykęs automobilis, švelniai tariant, nebuvo pačios geriausios būklės, bet šį faktą žinojo Pijus ir jam talkinęs tėtis. Atsižvelgiant į labai, tikrai labai mažą „Volvo 480“ modelių pasiūlą, automobilį vaikinas atsivežė iš Vokietijos.
Sava eiga nenoriai važiavęs „Volvo“, atkeliavęs į automaniškos šeimynos garažą, iškart suprato, jog jo laukia ryškūs pokyčiai. Bendras Pijaus ir jo tėčio tandemas sugebėjo ne tik atnaujinti kėbulą, kuris buvo nusėtas rūdžių židiniais. Kaune gyvenančių automanų dėka, ne pirmos jaunystės „480 Turbo“ gavo klimato kontrolę, geresnės būklės sėdynes, vidines durų apdailas. Kiekvienas varžtas buvo atsuktas, kiekviena detalė buvo išimta, sutvarkyta ir įdėta atgal. Be to, antram gyvenimui buvo prikeltas ir priekyje tūnojęs benzininis variklis.
Egzotiškai atrodantis automobilis gali sudaryti įspūdį, jog tokio „Volvo“ remontas gali būti brangus malonumas. Žinoma, daug kas priklauso nuo Jūsų požiūrio ir supratimo, kas yra – brangus malonumas. Tuo tarpu „Volvo 480 Turbo“ savininkas, Pijus, teigia, jog detalių trūkumu negali skųstis. Iš tiesų, kiekvienas „480“ modelio savininkas turi du kelius: siųstis detales iš užsienio arba ieškoti pas pažįstamus.
Atletiškas švedas
„Volvo 480“, net ir dabar, itin moderniai atrodančioje švedų gamintojo modelių gamoje atrodytų kaip balta varna, turbiną dėvintis lygintuvas ar Gintaras Einikis, kuris nesmurtauja šeimoje. Kompaktiškas hečbekas nuo pat pirmosios dienos buvo kuriamas tam, jog galėtų įtikti išskirtinumą vertinantiems vairuotojams. O su šia savybe puikiai dera ir liaupsių vertas automobilio elgesys kelyje.
Daugelis yra įpratę manyti, jog „Volvo“ automobiliai yra orientuoti į komfortą. Ramų, tingų, niekur neskubantį vairuotoją, kuris negalvoja apie šiurpuliukus keliančią išmetimo sistemą ar telepatiškai besielgiančią pakabą. Tam tikrų, įprastų „Volvo“ bruožų turi ir „480 Turbo“.
Pasak Pijaus, palyginus su kitais automobiliais, skambų vardą dėvintis „Volvo“ hečbekas kelyje elgiasi labai nuspėjamai. „Ji yra labai paklusni, sugeba suteikti pasitikėjimo, o posūkiuose išlieka stabili. Kaip aš sakau – ten kur jai liepiu, ten ji ir važiuoja“, – juokdamasis pasakoja Pijus.
Daugybę gerų savybių labai dažnai užgožia „Volvo“ demonstruojami kaprizai. Pavyzdžiui, per pusmetį teko du kartus keisti aušinimo skysčio šlangą, kuri iš rikiuotės išeina pačiu netikėčiausiu momentu. „Jeigu gerai prisimenu, pirmą tokį siurprizą gavau, kuomet važiavau nuo Parodos kalno. Leisdamasis žemyn staiga paskendau milžiniškame garų kamuolyje, ir visa tai vyko žiemą, kuomet termometrai rodė 20 laipsnių žemiau nulio“, - prisiminimais dalinasi Pijus.
„Vėliau teko tvarkyti variklio galvą, nes sudegė tarpinė tarp trečio ir ketvirto cilindro. Taip pat teko keisti ir akceleratoriaus trosą ir remontuoti aibę kitų dalykų. Trumpai tariant – ji nuolatos primena apie savo amžių, bet man ji vistiek beprotiškai patinka.“
Sieks nepriekaištingos restauracijos
Dvejus metus globojamas „Volvo 480 Turbo“ artimiausioje ateityje turėtų sulaukti poilsinės kelionės į garažą. Vadovaujantis Pijaus planu, išskirtinės išvaizdos „Volvo“ gaus tai ko jau norėjo seniausiai – pilnavertę restauraciją. Ar automobilio šeimininkas švedišką hečbeką atnaujins į pradinę stadiją, pirmąją dieną, kuomet išvažiavo iš gamyklos ar sieks patobulinti „Volvo“ inžinierių receptą? Iš tiesų, Pijus radikalių permainų imtis nenori.
„Tai yra mano kasdieninė mašina, tad apie radikalias permainas šiuo metu tikrai negalvoju. Nors automobilio vertė nuolatos kyla, tačiau man tai nėra svarbiausias rodiklis. Noriu ja džiaugtis ir su ja važinėti, nes kiekviena kelionė, kiekvienas išvažiavimas sugeba nupiešti milžinišką šypseną mano veide“.
Keletas faktų apie automobilį:
- Automobilis buvo gaminamas nuo 1986 iki 1995 metų
- „Volvo 480“ buvo gaminamas Belgijoje esančioje gamykloje
- „Volvo 480“ buvo pirmasis priekiniais ratais varomas „Volvo“
- „Volvo 480 Turbo“ motoras išvysto 120 AG ir 175 Nm
- Automobilio kaina, kuomet buvo naujas – 38 775 Vokietijos markės arba 19 825 eurai („Golf GTI“ anuomet kainavo 30 210 Vokietijos markių arba 15 446 eurus)