Kelionių organizatorius Rimvydas Širvinskas (Makalius) pasakoja, kad lietuviai įsitikinę, jog pigiausias paslaugas teikia būtent šios dvi oro linijos. Iš tiesų, jos iš pradžių pateikia ypatingus pasiūlymus, bilietus už 10–20 eurų, tačiau tokių bilietų siūloma nedaug, apie 15.
„Vėliau neretai jų bilietų kaina būna net aukštesnė nei reguliarių skrydžių bendrovių. Padarę akcijas, jie skelbiasi, kad jų siūlomi skrydžiai pigiausi. Pavyzdžiui, net jei šventiniu metu bilietai iš Norvegijos ir atgal pigiomis oro linijomis kainuoja apie 500 eurų, o su persėdimu, registruotu bagažu, nemokama kava ar arbata lėktuve parskristi už 300 eurų, vis tiek lietuviai įsitikinę, kad „Wizzair“ ir „Ryanair“ siūlo pigiausius skrydžius. Tokie pasirinkimai vis dažnesni, žmonės pripratę prie šių oro linijų ir nepagalvoja apie jokias kiats oro linijas“, – pasakoja R. Širvinskas.
Maži tarpai tarp sėdynių – mitas
R. Širvinskas pasakoja, kad abi bendrovės turi daug naujesnius lėktuvų parkus nei įprastinės skrydžių bendrovės. „„Ryanair“ ir „Wizzair“ lėktuvai dažnai neviršija 6–7 metų amžiaus. Taip pat čia yra visiškas mitas, kad pigių oro linijų lėktuvuose yra mažiausi tarpai tarp sėdynių. Anaiptol taip jau nebėra. Užsakomųjų skrydžių bendrovėse, kurios skraido iš Lietuvos, ir net kitose įprastinėse skrydžių bendrovėse, galite sėdėti labiau suspausti. O palyginus „Wizzair“ ir „Ryanair“, man asmeniškai labiau patinka „Wizzair“ salonas, nes yra modernesnis“, – vertina R. Širvinskas.
Kryptys iš VilniausInfographic
Iš Palangos abi oro linijas skraidina tik į Didžiąją Britaniją. R. Širvinskas pastebi, kad abi oro linijos tobulėja ir iš esmės yra geros. Tačiau renkantis oro linijas atostogoms, „Ryanair“ gali pasiūlyti daugiau poilsinių krypčių, tuo tarpu „Wizzair“ orientuojasi į didmiesčius, o ne kurortus. Dėl to „Ryanair“ – puiki alternatyva kelionių organizatoriui.
Svarbu atkreipti dėmesį į bagažo kainas
Pasak R. Širvinsko pastaruoju metu vis dažniau pigesnius bilietus pasiūlo „Wizzair“, tačiau jos siūlomas orlaivio bagažo dydis – mažesnis. „Ryanair“ taip pat leidžia pasiimti ir antrą orlaivio bagažą (rankinę, kompiuterio, fotoaparato dėklą), kurio dydis negali viršyti 35cm x 20cm x 20cm.
„Tai reiškia, kad papildomai reikia mokėti nemažai pinigų, jei nori pasiimti didesnį bagažą. Kartais ta suma į abi puses būna apie 30–50 eurų tam, kad pasiimtum tokio paties išmatavimo lagaminėlį kaip skrisdamas „Ryanair“. Mano nuomone, ši suma nemaža ir ją reikia įskaičiuoti į skrydžio kainą“, –sako R. Širvinskas.
Tačiau žvelgiant į registruoto bagažo pasiūlą, „Wizzair“ siūlo didesnį bagažą nei „Ryanair“. Bagažo dydis nurodomas užsisakant internetu. Jis taip pat priklauso nuo krypties ir sezono.
Registruoto bagažo kainosInfographic
Vis dėlto pašnekovas teigia, kad pagal jo agentūros statistiką, tik apie 25–30 proc. keliauja su registruotu bagažu. „Tai dažniausiai emigrantai, kurie vyksta ilgam laikui. Keliaujančios šeimos dažniausiai ima tik vieną bagažą 4 asmenims. Tikrai nedidelis kiekis keliauja daugiau nei su vienu vienetu, o ir apskritai mažas kiekis perka papildomą bagažą“, – komentuoja R. Širvinskas.
Tobulėjantis „Ryanair“ ir jaunatviškas „Wizzair“
Daug keliaujantis R. Širvinskas pasakoja, kad iki šiol jam mielesnė būdavo „Wizzair“ stiuardesų komanda, kuri pasižymėjo linksmumu ir jaunatviškumu. Taip pat „Wizzair“ dažniau kreipia dėmesį į klientų atsiliepimus. Visgi „Ryanair“ stengiasi neatsilikti ir taip pat siūlyti kokybiškesnį aptarnavimą.
„ „Wizzair“ jaunatviškiau elgiasi su klientu, bendrauja kaip su draugu. Taip pat jų komunikacijos su klientu politika yra priimtinesnė, nes jaučiama pagarba. „Ryanair“ politika būdavo, kad jei nepatinka – neskriskite. Atsiras kas vietoj jūsų skris. Visada sakiau, kad tai didžiulė klaida, nesvarbu kiek klientas moka, jis vis tiek yra tavo klientas. Tačiau dabar jaučiama kaip „Ryanair“ keičiasi į gerąją pusę. Paskiriamos klientams vietos, pradėjo dirbti su kelionių agentūromis, ko anksčiau nedarydavo ar net drausdavo“, – teigia R. Širvinskas.
R. Širvinskas pasakoja, kad „Ryanair“ taip pat padarė apklausas. Jų metu sužinota, kad vienas labiausiai klientus erzinančių dalykų yra fanfaros girdimos lėktuvui nusileidus. Dėl to ruošiama melodiją pakeisti. Taip pat yra įvestos ramybės valandos. Skrendant nuo 10 vakaro iki 7 ryto yra girdima daug mažiau reklamų bei pasiūlymų nei įprastai.
„Jie suprato, kad svarbiausias dalykas jų versle yra klientas ir šitaip elgdamiesi jie per metus padidino klientų skaičių nuo 89 mln. iki 110 mln. Tik tiek, kad „Ryanair“ vis dar mano, jog geriausias būdas save reklamuoti – paskleidus kokį gandą. Pavyzdžiui, istorija kuomet buvo kalba apie stovimas vietas lėktuve. Nors tai buvo visiškai nelogiška, apie juos kalbėjo visas pasaulis. „Wizzair“ reklamuojasi sąžiningiau – savo paslaugų kokybe. Dėl to žmonės labiau juos gerbia“, – tv3.lt portalui pasakoja R. Širvinskas.
Pašnekovo nuomone maistas yra pigesnis, skanesnis ir didesnis pasirinkimas „Wizzair“ oro linijose. Vis dėlto besirenkantiems šias skrydžių bendroves, šios paslaugos nėra svarbios.
Paslaugų kainų palyginimaiInfographic
„Klientams svarbiausia yra kaina ir skrydžio. O patarnavimai visur labai panašūs, normaliai elgiamasi su klientu. Kiekvienas turėtų paskristi tiek su viena, tiek su kita oro bendrove ir palyginti, kurios aptarnavimas, paslaugos, jiems tinka labiau. Galbūt vėliau taps vienos ar kitos bendrovės gerbėjais ir tik su ja ir skraidys“, – sako R. Širvinskas.