• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaruosius porą metų, įvairių sričių ekspertai tikino, jog daugeliui prieinamų elektromobilių amžius – jau ne už kalnų. 
Auganti elektromobilių paklausa, teoriškai, turėjo sumažinti ir jų gamybos kaštus, tačiau tai – tik teorija. Remiantis naujausiais statistiniais duomenimis ir skaičiavimais, elektromobilių kainos nemažės, o atvirkščiai – tik augs.
„Mercedes-Benz“ imasi iniciatyvos: nuo 2023 m. pati pradės perdirbti elektromobilių baterijas
„Bloomberg“ duomenimis, pagrindinio elektromobiliams gaminti reikalingo komponento, ličio, paklausa yra tokia didelė, jog jo kainos per metus išaugo beveik 500 proc.
„Bloomberg“ duomenimis, dėl vis augančios ličio paklausos, elektromobilių kainos ateityje gali išaugti iki 1000 JAV dolerių. Verta pažymėti, jog tai tik prognozuojama suma, nes automobilių gamintojai, norėdami amortizuoti augančias žaliavų kainas, elektromobilių kainas gali padidinti dar labiau.
Išskirtinę ličio paklausą lėmė 2018-2020 m. smukusi jo kaina, kai jo vertė sumažėjo perpus. Dėl to nebuvo investuojama į naujų šaltinių pasiūlą, o kliaujamasi esamų tiekėjų paslaugomis. Verta pridurti, jog ličio kaina nėra vienintelė problema. Dėl augančios elektromobilių paklausos kyla problemų dėl nikelio, grafito, kobalto tiekimo.
Ličio jonų baterijos
Pati ličio gavyba yra gana sudėtingas, neekologiškas, neefektyvus ir lėtas procesas, kaip ir vėlesnis jo perdirbimas. Tačiau naujų gamyklų statyba jo gavybai ir perdirbimui yra dar sudėtingesnis procesas. Nepaisant to, tikimasi, kad netolimoje ateityje kasybą pradės ir kiti rinkos dalyviai, įskaitant automobilių bendroves.
Kol gamintojai susiduria augančia ličio kaina, jie taipogi stengiasi mažinti priklausomybę nuo ličio. Automobilių gamintojai jau kurį laiką stengiasi mažinti ličio kiekį akumuliatoriuose arba perdirbti jį iš senesnių, jau nebereikalingų baterijų, kurie galėtų patenkinti iki 16 proc metinio poreikio iki 2035 m.
 

Pastaruosius porą metų, įvairių sričių ekspertai tikino, jog daugeliui prieinamų elektromobilių amžius – jau ne už kalnų. 
Auganti elektromobilių paklausa, teoriškai, turėjo sumažinti ir jų gamybos kaštus, tačiau tai – tik teorija. Remiantis naujausiais statistiniais duomenimis ir skaičiavimais, elektromobilių kainos nemažės, o atvirkščiai – tik augs.
„Mercedes-Benz“ imasi iniciatyvos: nuo 2023 m. pati pradės perdirbti elektromobilių baterijas
„Bloomberg“ duomenimis, pagrindinio elektromobiliams gaminti reikalingo komponento, ličio, paklausa yra tokia didelė, jog jo kainos per metus išaugo beveik 500 proc.
„Bloomberg“ duomenimis, dėl vis augančios ličio paklausos, elektromobilių kainos ateityje gali išaugti iki 1000 JAV dolerių. Verta pažymėti, jog tai tik prognozuojama suma, nes automobilių gamintojai, norėdami amortizuoti augančias žaliavų kainas, elektromobilių kainas gali padidinti dar labiau.
Išskirtinę ličio paklausą lėmė 2018-2020 m. smukusi jo kaina, kai jo vertė sumažėjo perpus. Dėl to nebuvo investuojama į naujų šaltinių pasiūlą, o kliaujamasi esamų tiekėjų paslaugomis. Verta pridurti, jog ličio kaina nėra vienintelė problema. Dėl augančios elektromobilių paklausos kyla problemų dėl nikelio, grafito, kobalto tiekimo.
Ličio jonų baterijos
Pati ličio gavyba yra gana sudėtingas, neekologiškas, neefektyvus ir lėtas procesas, kaip ir vėlesnis jo perdirbimas. Tačiau naujų gamyklų statyba jo gavybai ir perdirbimui yra dar sudėtingesnis procesas. Nepaisant to, tikimasi, kad netolimoje ateityje kasybą pradės ir kiti rinkos dalyviai, įskaitant automobilių bendroves.
Kol gamintojai susiduria augančia ličio kaina, jie taipogi stengiasi mažinti priklausomybę nuo ličio. Automobilių gamintojai jau kurį laiką stengiasi mažinti ličio kiekį akumuliatoriuose arba perdirbti jį iš senesnių, jau nebereikalingų baterijų, kurie galėtų patenkinti iki 16 proc metinio poreikio iki 2035 m.
 

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų