Nuo pergalės 1895 m. vykusiose pirmosiose oficialiai užfiksuotose Paryžius–Bordo–Paryžius lenktynėse „Peugeot“ įmonei automobilių sportas buvo itin svarbus siekiant technologijų progreso. Penktąjį automobilių sporto istorijos dešimtmetį ji pradeda su neseniai pristatytu FIA ilgų nuotolių lenktynių čempionatui (WEC) skirtu naujosios „Hypercar“ klasės bolidu „Peugeot 9x8“. Automobilių sportas įkūnija įmonės troškimą rasti geriausius įmanomus sprendimus ir su visais dalytis naujomis patirtimis. Tikimasi, kad ir naujasis istorijos etapas bus ne mažiau sėkmingas.
Paspartina technologijų progresą
Statistika kartais gali būti apgaulinga, tačiau negalima paneigti fakto, kad nuo savo įkūrimo 1981-ųjų spalį „Peugeot Sport“ iškovojo daugybę įspūdingų pergalių. Istorijos įrašai atskleidžia, kad visa tai pavyko pasiekti dėl aukščiausių kokybės standartų ir apgalvotos lenktynių strategijos.
„Automobilių sportas suteikia transporto industrijai išskirtines galimybes išbandyti naujas technologijas ir paspartinti jų progresą, – sako „Peugeot“ vadovė Linda Jackson. – Mūsų prekių ženklui tai visuomet buvo esminė naujų modelių tobulinimo programos dalis ir vienas iš mobilumo sprendimų įrankių. Per 40 metų automobilių sporte „Peugeot Sport“ padalinys iškovojo galybę šlovingų pergalių ir visuomet buvo tikras mūsų pasididžiavimas. Istorinis jo paveldas nurodo mums kryptį, kuria turime sekti, ir leidžia nuo kažko tvirtai atsispirti kiekvieną dieną siekiant naujų laimėjimų.“
Jeano Todto įkurtas „Peugeot Sport“ automobilių sporto padalinys iš pradžių buvo žinomas „Peugeot Talbot Sport“ pavadinimu. Jo inžinieriai sukūrė ne vieną kultinį lenktynių bolidą, įskaitant tokius modelius kaip „Peugeot 205 T16“, 405 T16, 206 WRC, „306 Maxi“ ir 905. Moderniųjų laikų automobilių sporte išsiskyrė ir naujesni automobiliai – „Peugeot 908“, „208 T16 Pikes Peak“, 2008 DKR, 3008 DKR ir 208 WRX. Dabar prie šių automobilių prisijungia progresyvusis „Peugeot 9X8“, kuris atliks svarbų vaidmenį elektrifikuojant visą bendrovės serijinių modelių gamą. Tuo pat metu šis bolidas primena ir apie glaudų lenktynių inžinierių bei dizaino specialistų bendradarbiavimą.
Per pastarąjį 40-metį „Peugeot Sport“ specialistai įveikė ne vieną iššūkį, kilusį ruošiantis dalyvauti dabar jau legendomis apipintuose šalies viduje vykusiuose bei tarptautiniuose renginiuose. Aistra atliekamam darbui ir profesionalumas – tai dvi svarbiausios vertybės, kurios visuomet leisdavo rasti geriausius sprendimus ir įkvėpdavo komandą.
Neatskiriama prekių ženklo dalis
Žvelgiant į jau ne vieną dešimtmetį trunkančią „Peugeot Sport“ istoriją, visų pirma išsiskiria FIA rengiamuose Pasaulio ralio (WRC) ir ralio kroso (WRX) čempionatuose iškovoti titulai, taip pat pergalės garsiajame Dakaro ralyje, 24 val. Le Mano lenktynėse ir „Pikes Pikes“ pakilimo į kalną varžybose. Be to, komanda taip pat aktyviai įsitraukė ir į Prancūzijoje bei kitose šalyse vykusias žiedines lenktynes, ne kartą lipo ant „Formulės 1“ nugalėtojų pakylos kaip variklių tiekėja, dalyvavo kitose automobilių sporto šakose.
Per ilgą virtinę metų automobilius vairavo skirtingi lenktynininkai. Dauguma jų tapo čempionais ir atitinkamu laikmečiu paliko neišdildomas žymes savo sporto šakose, nes visuomet galėjo pasikliauti kruopščiai dirbančių „Peugeot Sport“ specialistų kovingumu. Daugelį sporto programų sykiu su inžinieriais plėtoję jų vadovai leido didžiuotis prekių ženklo komandų pasiekimais.
Tokių vadovų kaip Jeanas Todtas, Corrado Provera, Jeanas-Pierre’as Nicolas ir Bruno Faminas pergalių troškimas ir ryžtingumas, siekis suburti visus drauge, nuolatos įkvėpdavo novatoriškiems žingsniams.
Automobilių sportas yra neatsiejama Prancūzijos automobilių gamintojų tapatybės dalis. Visos šiuo metu vykdomos „Peugeot Sport“ padalinio programos vykdomos laikantis bendros vizijos ir technologijų vystymo strategijos – pradedant saugumu ir dinamika, baigiant naujo tipo energija, našumo užtikrinimu, elektronikos ir vairavimo pagalbų tobulinimu.
Šiuo metu „Peugeot Sport“ aktyviai įgyvendinamos „Hypercar“ programos pagrindas – elektrifikacija, o 24 val. Le Mano varžyboms ir FIA ilgų nuotolių lenktynių čempionatui ruošiamas naujasis „Peugeot 9X8“ patvirtina, kiek daug dėmesio įmonė skiria ateities mobilumo sprendimams. Pastangos, įdedamos tobulinant šį bolidą, ir kylančios naujos idėjos galiausiai virs realiais sprendimais, kurių naudą pajus visi vartotojai.
Spalio mėnesį „Peugeot Sport“ švenčia savo 40 metų jubiliejų. Įmonės atstovai pažymi, kad nors tai svarbi data, žiūrint į ateityje laukiantį svarbių atradimų, naujų patirčių ir netikėtų nuotykių kelią, tai tik nedidelis žingsnis.
Įspūdingiausios „Peugeot Sport“ pergalės nuo 1981-ųjų:
- 5 titulai Pasaulio ralio čempionato (WRC) gamintojų įskaitoje: 1985, 1986, 2000, 2001 ir 2002 m.
- 4 titulai Pasaulio ralio čempionato (WRC) vairuotojų įskaitoje: Timo Salonenas, Juha Kankkunenas ir du kartus – Marcusas Gronholmas.
- 3 titulai Tarpkontinentinio ralio iššūkio (IRC) gamintojų ir vairuotojų įskaitose: 2007, 2008 ir 2009 m.
- Ilgas Prancūzijos ralio čempionato titulų sąrašas.
- 3 pergalės 24 val. Le mano lenktynėse: 1992-aisiais vairuojant Yannickui Dalmasui, Derekui Warwickui ir Markui Blundellui, 1993 m. vairuojant Christophe’ui Bouchutui, Ericui Helary ir Geoffui Brabhamui ir 2009 m. vairuojant Marcui Gene, Davidui Brabhamui ir Alexui Wurzui.
- 3 pergalės „Pikes Peak“ pakilimo į kalną lenktynėse: 1988-aisiais vairuojant Ari Vatanenui, 1989 m. vairuojant Robby Unserui ir 2013 m. prie vairo sėdint Sebastienui Loebui.
- „Super Touring“ kėbulinių automobilių lenktynių titulai, įskaitant 1997-aisiais su 406 modeliu Laurento Aiello iškovotą Vokietijos „Super Tourewagen“ taurę.
- 7 pergalės Dakaro ralio maratone: 1987 m. vairuojant Ari Vatanenui, 1988 m. vairuojant Juha Kankkunenui, 1989 ir 1990 m. vairuojant Ari Vatanenui, 2016 ir 2017-aisiais vairuojant Stephanui Peterhanseliui ir 2018 m. automobilį valdant Carlosui Sainzui.
- 1 titulas Pasaulio ralio kroso (WRX) čempionate: 2015 m.