Pagrindinis principas – ekonomiškumas
Naujoji pavarų dėžė jau šiandien yra montuojama į daugelį „Peugeot“ automobilių su dviem dyzeliniais varikliais (130 AG 1.5 „BlueHDI“ ir 180 AG 2.0 „BlueHDI“) bei trimis skirtingos galios benzininiais agregatais (130 AG 1.2 „PureTech“, 180 arba 225 AG 1.6 THP).
Pranešime spaudai teigiama, kad aštuonių laipsnių transmisija yra komfortiškesnė, užtikrina tolygesnį važiavimą, o vairavimo entuziastai pavaras gali perjungti už vairo esančiomis svirtelėmis. Automobiliui lėtėjant, EAT8 „Start&Stop“ sistemą leidžia aktyvuoti važiuojant mažesniu nei 20 km/val. greičiu (su 2.0 „BlueHDI“ varikliu, su kitais – 3 km/val.), o pajudant iš vietos, priklausomai nuo aplinkos sąlygų, pradėti važiuoti 1, 2 arba 3 pavara. Pavyzdžiui, stovint nuokalnėje nebūtina jungti pirmą pavarą, tad automobilis iš vietos pajudėtų 2 arba 3.
8 laipsnių pavarų dėžė yra pritaikyta naujajam realaus važiavimo WLTP degalų sąnaudų testų ciklui ir, remiantis gamintojo skaičiavimais, leidžia automobilio ekonomiškumą padidinti iki 5 proc.
Vienas automobilių rinkoje novatoriškų būdų, kurį prisijaukinę vairuotojai galės nemažai sutaupyti – „Free Wheeling“ sistema, aktyvuojama centrinėje konsolėje esančiu ECO mygtuku. Kai vairuotojas važiuojant neliečia nei greičio, nei stabdžio pedalų, automobilyje automatiškai įjungiama neutrali pavara. Taip jam leidžiama riedėti ilgai ir išvengti greito lėtėjimo stabdant varikliu.
Svarbu ne skaičius, o suderinamumas
Automobilių gamintojai pavarų skaičių automatinėse dėžėse didina ne šiaip sau. Tai – dėl griežtėjančių Europos Sąjungos ekologinių reikalavimų, kurie jau 2020 m. smogs visu pajėgumu – vidutinė gamintojo parduodamo automobilio CO2 emisija privalės būti ne didesnė nei 95 g/km.
Automobilio CO2 emisiją sumažinti galima labai paprastai – montuojant mažai galios turintį variklį. Tačiau vargu ar tuo būtų patenkinti klientai, tad gamintojai investuoja ne tik į naujausias variklio bei išmetimo sistemos technologijas, kėbulo aerodinamiką, bet ir pavarų dėžes. Vienas iš būdų sumažinti variklio degalų sąnaudas yra būtent pavarų skaičiaus didinimas.
Tai nereiškia, kad daugiau yra geriau – šiandien rinkoje yra 9 ir net 10 laipsnių pavarų dėžių, tačiau tai nereiškia, kad jos geresnės už turinčias 8. Esant didesniam pavarų skaičiui, inžinieriams tiesiog lengviau parinkti efektyviausius jų perdavimo greičius, nulemiančius visą vairavimo efektyvumą.
Moderniose dėžėse pavaros perjungiamos akimirksniu ir šis procesas juntamas minimaliai, todėl vairavimo malonumui didesnis pavarų skaičius įtakos neturi.
Priešingai – dėl tobulėjančių technologijų ir vis sklandesnio pavarų perjungimo, malonumas vairuoti tik didėja. Tad faktą, ar automobilis ekonomiškas bei smagus vairuoti, lemia ne tik dėžės laipsnių skaičius, bet ir jos suderinimas su varikliu bei šio dueto tinkamumas konkrečiam automobiliui.
Dvi dėžės – skirtingiems varikliams
Visiems varikliams tinkančių universalių pavarų dėžių nėra, tad „Peugeot“ iškart pristatė du 8 laipsnių dėžės tipus. Viena jų poruojama su galingu 2.0 „BlueHDI“ dyzeliniu varikliu, kita – su visais likusiais mažesnį sukimo momentą turinčiais motorais.
AMN8 pavadinta transmisija yra pajėgi susidoroti su iki 400 Nm sukimo momentu, 200 kW galia bei 5 200 aps./min. skaičiumi. Jos svoris – 97,5 kg (1,5 kg daugiau nei ankstesnės su galingesniais varikliais poruotos EAT6 dėžės).
ATN8 pavarų dėžė montuojama su iki 330 Nm bei 200 kW pasiekiančiais varikliais, didžiausi jos toleruojami variklio sūkiai – 7 000 aps./min. Ji sveria 87,5 kg (3 kg daugiau nei panašius parametrus turėjusi EAT6).