• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių sportas yra didžiulis eksperimentas, kurio dalyviai nuolatos ieško naujų būdų kaip tapti greitesniais ir geresniais. Kol lenktynininkai pluša prie savo įgūdžių tobulinimo, komandos inžinieriai suka galva kaip sukurti pajėgesnį bolidą. 
Tuo tarpu „Peugeot“ stovykloje viskas vyksta truputėlį kitaip. Talentingų inžinierių turintis gamintojas visuomet žinojo kaip reikia sukurti gerą lengvąjį automobilį ir lenktyninį bolidą, tačiau kitaip negu kiti gamintojai, „Peugeot“ specialistai visuomet mėgdavo eksperimentuoti, ieškoti naujų nišų. Vieni eksperimentai pasiteisindavo, kiti - nelabai. Tad į kurią kategoriją patenka štai šis „Peugeot 806 Procar“?
10-ame dešimtmetyje „Touring car“ vardu pavadintos lenktynės buvo nuostabios. Jose galėdavome pamatyti labai daug kasdieniškų modelių, kurie petys į petį grumdavosi dėl pirmosios pozicijos. Jūsų kaimyno Petro „Opel Vectra“, dėdės Juozo „Toyota Carina E“ ar miestelio išsišokėlio „BMW E36“ kaip lygus su lygiu varžėsi žiedinių lenktynių serijoje.
„Peugeot“ padalinys Belgijoje norėdamas sukelti tam tikrą ažiotažą ir sudominti jaunuosius automanus prancūziška marke, 1995 metais nusprendė į „Spa“ 24 valandų lenktynėse dalyvauti su automobiliu, kurį perka didžiulės šeimos arba tie, kurie nori savo garaže turėti chebrovėžį.

Automobilių sportas yra didžiulis eksperimentas, kurio dalyviai nuolatos ieško naujų būdų kaip tapti greitesniais ir geresniais. Kol lenktynininkai pluša prie savo įgūdžių tobulinimo, komandos inžinieriai suka galva kaip sukurti pajėgesnį bolidą. 
Tuo tarpu „Peugeot“ stovykloje viskas vyksta truputėlį kitaip. Talentingų inžinierių turintis gamintojas visuomet žinojo kaip reikia sukurti gerą lengvąjį automobilį ir lenktyninį bolidą, tačiau kitaip negu kiti gamintojai, „Peugeot“ specialistai visuomet mėgdavo eksperimentuoti, ieškoti naujų nišų. Vieni eksperimentai pasiteisindavo, kiti - nelabai. Tad į kurią kategoriją patenka štai šis „Peugeot 806 Procar“?
10-ame dešimtmetyje „Touring car“ vardu pavadintos lenktynės buvo nuostabios. Jose galėdavome pamatyti labai daug kasdieniškų modelių, kurie petys į petį grumdavosi dėl pirmosios pozicijos. Jūsų kaimyno Petro „Opel Vectra“, dėdės Juozo „Toyota Carina E“ ar miestelio išsišokėlio „BMW E36“ kaip lygus su lygiu varžėsi žiedinių lenktynių serijoje.
„Peugeot“ padalinys Belgijoje norėdamas sukelti tam tikrą ažiotažą ir sudominti jaunuosius automanus prancūziška marke, 1995 metais nusprendė į „Spa“ 24 valandų lenktynėse dalyvauti su automobiliu, kurį perka didžiulės šeimos arba tie, kurie nori savo garaže turėti chebrovėžį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

806 Procar (2)


Belgijos padalinio darbuotojai galvodami apie naują bolidą, ieškojo būdų kaip jį patalpinti į „Procar 2“ bolidų kategoriją, kurioje anuomet konkurencijos tikrai netrūko. Nors gamintojos vadovai iš Prancūzijos siūlė lenktynėse dalyvauti su „Peugeot 306“, tačiau belgai į visas rekomendacijas numojo ranka ir pradėjo plušti prie „806“ vienatūrio.

REKLAMA

806 Procar (3)


Išlupę visas nereikalingas detales, belgai visus įmanomus komponentus pasiskolino iš „Peugeot 406 Mi16“ bolido. Į vienatūrį buvo sumontuoti saugos lankai, priekinė ir galinė ašys ir pavarų dėžė. Tuo tarpu variklį būtų galima pavadinti prancūzišku kokteiliu, nes „Peugeot“ padalinio darbuotojai vienatūrio širdį sukonstravo iš „306 Group A“ ralio bolido pasiskolinę variklio bloką ir ant jo uždėjo savo gamybos variklio galvą. Galutinis rezultatas - 206 arklio galių!

REKLAMA
REKLAMA

806 Procar (4)


Debiutinėse lenktynėse velnių privalgęs vienatūrį pasirodė netgi labai neblogai - kvalifikacijoje automobilis užėmė 12 vietą (3 vietą savo klasėje) ir buvo pasiruošęs pasidaužyti šonas į šoną su žymiai rimtesnio kalibro mašinomis. Kaip bebūtų keista, tačiau po kvalifikacijos daugelis dalyvių prieštaravo „806 Procar“ pasirodymui trasoje. Kodėl? Galbūt jie bijojo, jog juos sugebės aplenkti santūriai atrodantis minivenas?
Deja, išaušus lenktynių dienai, naujasis „Peugeot“ tvarinys negalėjo pademonstruoti tokio pat įspūdingo tempo, kurį komandos atstovai demonstravo kvalifikacijoje. Praėjus pirmajai lenktynių valandai - iš rikiuotės išėjo stabdžių sistema, vėliau pradėjo streikuoti variklis, diferencialas, kol galiausiai „Peugeot“ komandos atstovai po 10 valandų grumtynių išseko ir nusprendė pasiduoti.
Tad kaip manote, ar ateityje turėtume išvysti daugiau lenktyninių vienatūrių?

VIDEO




Veiksmas nuo 8:37

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų