Susipažinkite su „Peugeot 404“ - vienviečiu automobiliu, kurio aerodinamines savybes pranoko visus tuomet prekyboje buvusius automobilius. „Peugeot“ kompanijos inžinierių noras sukurti greičiausią automobilį su dyzeliniu varikliu pareikalavo nemažai aukų. Automobilis neturėjo priekinio ir galinio buferio, šoninių veidrodėlių, durų rankenėlių - apskritai, automobilis atsikratė visų nereikalingų detalių, kurios gali sutrikdyti sklandų automobilio judėjimą
Po aerodinamišku „Peugeot 404“ kėbulu slypėjo naujutėlis 1,9 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų dyzelinis agregatas, sugebėjęs išvystyti 50 arklio galių. Vėlesnį modelio egzemplioriai turėjo kitą naują „Peugeot“ inžinierių kūrinį - 2,2 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų dyzelinį motorą, kuris pajėgdavo išvystyti 64 arklio galias.
Prancūzijos automobilių gamintojas 1,9 litro motorą sumontavęs į bendro naudojimo kelius tinkamą „404“ modelį, pirkėjus viliojo ne pačiomis įspūdingiausiomis charakteristikomis. „Peugeot 404“ su šiuo motoru iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 25,5 sekundes ir pasiekdavo 130 km/val. maksimalų greitį. Tuo tarpu vidutinių kuro sąnaudų rodiklis - 8,8 litro 100 kilometrų.
Nors „Peugeot“ į naująjį variklį dėjo daugybę vilčių, tačiau keletos automobilių tema rašančių žurnalų testai parodė, jog benzininio variklio sąnaudos yra tokios pačios, o efektyvumas yra kelis didesnis. Be to, modelis su benzininiu varikliu kainavo mažiau, tad kodėl žmonės turėjo pasirinkti „Peugeot 404“ su dyzeliniu varikliu?
Prancūzijos automobilių gamintojas pasitelkė agresyvią reklamos kampaniją, kurioje buvo skelbiama, jog „Peugeot 404“ yra greičiausias automobilis su dyzeliniu varikliu. Ir tai buvo visiška tiesa. Tuomet rinkoje buvę analogai tikrai negalėjo prilygti „Peugeot“ inžinierių kūriniui. Tačiau prancūzai nebūtų prancūzais, jeigu nenorėtų šio fakto užtvirtinti lenktynių trasoje.
1965 metų liepą, „Peugeot“ iš savo dirbtuvių išstūmė modifikuotą „404“ modelį, kuris turėjo tokį patį dyzelinį variklį kaip ir bendro naudojimo keliams skirtas modelis.
„Peugeot“ norėdama pademonstruoti dyzelinio variklio ištvermingumą, automobilį išleido į lenktynių trasą, kurioje jis turėjo išbūti 72 valandas važiuojant ne maksimaliu, bet optimaliu tempu. Siekiant pagerinti šį rekordą, dyzelinį variklį turėjęs „Peugeot“ sugebėjo nuvažiuoti net 11 tūkst. kilometrų.
Praėjus vienam mėnesiui, „Peugeot“ sugrįžo į tą pačią lenktynių trasą ir joje pagerino dar 18 pasaulio rekordų.
Pasaulyje egzistuoja tik vienas toks„Peugeot 404“ egzempliorius.