• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvieną mėnesį gyventojai apmoka komunalinių mokesčių sąskaitas. Dažniausiai jų dydis kas mėnesį daugmaž panašus. Tačiau neseniai elektros teikėjas daliai klientų perskaičiavo sąskaitas. Todėl vieni klientai tapo elektros tiekėjui skolingi, kitiems – bus išmokėtos permokos.

Kiekvieną mėnesį gyventojai apmoka komunalinių mokesčių sąskaitas. Dažniausiai jų dydis kas mėnesį daugmaž panašus. Tačiau neseniai elektros teikėjas daliai klientų perskaičiavo sąskaitas. Todėl vieni klientai tapo elektros tiekėjui skolingi, kitiems – bus išmokėtos permokos.

REKLAMA

Portalo tv3.lt skaitytojas Gintaras piktinosi, kad iš pradžių elektros tiekėjas „Enefit“ atsiuntė pranešimą apie permoką, kurį vėliau atsiėmė.

„Elektros tiekėjas atsiuntė laišką, kuriame aiškino, kad dėl techninių kliūčių, klientams turintiems išmaniuosius skaitiklius, buvo išsiųstos netikslios sąskaitos.

Atsidaręs savo paskyrą pamačiau, kad turiu 300 eurų permoką. Paskambinau elektros tiekėjui, atsiliepęs darbuotojas atsiprašė ir aiškino, kad už elektrą sumokėdavau per daug. Darbuotojas žadėjo vėliau atsiųsti išsamų paaiškinimą“, – pasakojo vyras.

REKLAMA
REKLAMA

Gintaras pasakojo, kad dėl permokos pernelyg nesijaudino.

„Juk jie man skolingi 300 eurų, o ne aš. Tačiau po kelių dienų atėjo dar vienas laiškas, kuriame buvo teigiama, kad mano permoka siekia tik 0,8 euro.

REKLAMA

Vėl paskambinau elektros tiekėjui, darbuotojas aiškino, kad įsivėlė klaida. Prašiau ataskaitų, kaip jie tas permokas skaičiuoja. Tačiau jų nesulaukiau“, – pasakojo vyras.

Pateikia netikslią informaciją

Gintaras piktinosi, kad elektros tiekėjas pateikia netikslią informaciją.

„Nežinia, iš kur tos permokos atsirado, nes sąskaitos už elektrą lyg ir nepadidėjo. Atrodo, kad mokėdavome kiekvieną mėnesį panašią sumą.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau įdomu, kaip ir kodėl tos permokos atsiranda? O kai paskambinau aiškintis, man buvo pasakyta, kad turėčiau džiaugtis permoka. Kitiems klientams buvo skolos paskaičiuotas. Taip išeina, kad jie liko skolingi elektros tiekėjui“, – sakė vyras.

Anot jo, elektros tiekėjas pats nesupranta, ką daro, klientams siunčia netikslias sąskaitas, o vėliau jas bando taisyti.

„Pavyzdžiui, jie žmogui paskaičiuos skolą, tai ar jis privalės jį sumokėti, kai už tas sąskaitas atsiskaitė jau pernai“, – svarstė Gintaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nedeklaravo skaitiklių rodmenų?

„Enefit“ klientų aptarnavimo centro vadovė Marija Dargelytė sakė, kad dažniausia permokos arba skolos priežastis – nedeklaruojami skaitiklių rodmenys.

„Visgi, pasitaiko klaidų ir mūsų pusėje. Dėl vienos tokių, neseniai daliai „Enefit“ klientų perskaičiavome šių metų sausio–liepos sąskaitas. Į šią klientų grupę pateko ir minimas portalo tv3.lt skaitytojas.

REKLAMA

Korekcijos už tokį ilgą laikotarpį atliekamos vos antrą kartą, todėl yra atliekami pakartotiniai informacijos patikrinimai. Būtent dėl šios priežasties rugpjūčio sąskaitoje minėto kliento permoka dar šiek tiek paaugs, nes dalį sumos kompensuosime“, – komentavo elektros tiekėjo atstovė.

Pasak M. Dargelytės, normalu, kad tikslinant sąskaitas atsiranda netikslumų.

 „Įprastai, jei yra atliekami perskaičiavimai ar tiesiog formuojamos sąskaitos, savitarnoje kurį laiką gali atsispindėti nekorektiška informacija, nes tuo metu į sistemą palaipsniui yra įkeliami duomenys, reikalingi sąskaitai suformuoti. Todėl siekiant analizuoti objekte suvartojamos elektros energijos rodmenis ar už elektrą sumokėtą sumą, visuomet raginame klientus kliautis būtent jose nurodyta informacija.

REKLAMA

Suprantame, kad laikinai savitarnoje matoma informacija gali klaidinti, ir atsiprašome klientų už nepatogumus. Kartu patikinu, kad kiekvienu atveju esame pasiruošę atsakyti į klientams kylančius klausimus ir pateikti korekcijas pagrindžiančius duomenis“, – komentavo klientų aptarnavimo centro vadovė.

Anot jos, įprastu atveju, kai permokos yra nedidelės, jomis padengiamos ateities sąskaitos už elektros energiją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau visi klientai turi teisę kreiptis, kad permoka būtų pervesta į jų banko sąskaitą. Jei permoka susidaro, kai sutartis jau yra nutraukta – tuomet patys inicijuojame automatinį grąžinimą“, – sakė M. Drangelytė.

Elektros kaina augo

Rugpjūčio mėnesio vidutinė didmeninė elektros energijos kaina Lietuvoje, palyginti su praėjusiu mėnesiu, augo 9 proc. – nuo 98 Eur / MWh iki 107 Eur / MWh.

Pasak Aistės Krasauskienės, „Litgrid“ Rinkos plėtros skyriaus vadovės, daugiausia įtakos elektros kainoms turėjo permaininga vėjo gamyba, išaugusi gamtinių dujų kaina, elektros importas iš Centrinės Europos, neveikiantis „EstLink 2“ kabelis ir suvartojimui užtikrinti pasitelktų šiluminių elektrinių gamyba.

REKLAMA

„Rugpjūtį fiksuotas nežymus vidutinės kainos augimas, o gamybos ir suvartojimo kiekiai išliko panašūs kaip liepos mėnesį Tačiau pažvelgę į detalesnius dienos ar valandinius duomenis galime pastebėti ir reikšmingų pokyčių rinkoje. Vienas jų – augantis neigiamų valandinių kainų skaičius. Rugpjūtį jų fiksavome net 29 valandas.

Paskutinį kartą tiek daug neigiamų kainų buvo gegužę. Didžioji jų dalis pasirodė itin vėjuotais ir saulėtais savaitgaliais, kai elektros suvartojimas buvo mažas. Pavyzdžiui, rugpjūčio 11 dieną dėl itin didelės vietinių vėjo ir saulės elektrinių gamybos ne tik fiksavome neigiamas kainas, bet ir pasigaminome daugiau energijos nei tądien suvartojome. Kai kurie AEI gamintojai netgi nusprendė riboti savo gamybą“, – sakė A. Krasauskienė.

REKLAMA

„Litgrid“ Rinkos plėtros skyriaus vadovė pastebi, kad praėjusį mėnesį didelė vėjo elektrinių gamyba fiksuota tik retkarčiais. Didesnę mėnesio dalį suvartojimui užtikrinti reikėjo vietinių šiluminių elektrinių gamybos bei importo.

„Paskutinį vasaros mėnesį formavosi aukštesnės valandos kainos nei liepą. Rugpjūčio 29 d. 20 val. elektros kaina perkopė 400 Eur / MWh ribą, o rugsėjo 3 d. 20 val. – pasiekė ir 500 Eur / MWh. Tam įtakos turi augančios gamtinių dujų kainos Europoje. TTF prekybos aikštelėse Olandijoje rugpjūčio 8 d. dujų kaina pasiekė 40 Eur / MWh – aukščiausią lygį nuo praėjusių metų ir išlieka panaši iki šiol.

Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kad iki rugsėjo 3 d. buvo remontuojama „EstLink 2“ jungtis tarp Estijos ir Suomijos, kuri riboja Baltijos ir Šiaurės šalių prekybą“, – sakė A. Krasauskienė.

tv3.lt

Jau seniai buvo aišku, kad rinkos liberalizavimas yra skirtas tik pasipelnyti. Nordpool kainos tai išvis iš piršto laužtos, o jų skaičiavimo metodika ant tiek paini, kad niekas nieko nesupranta
atsiuntė permokos paaiškinimą, kad nė pats velnias nesupras. Niekuo nepagrįstų skaičių virtinė ir galutinis rezultatas. Išmanusis skaitiklis - galvos skausmas abonentui. Neįmanoma sekti skaitiklio parodymus su gautomis sąskaitomis. Tai - rojus vadinamiesiems tiekėjams.
apiplėšima padare suvarydami gyventojus pas spekuliantus, elektra tipo nebrangsta o eso apetitas to tarpu auga
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų