JAV rinkodaros specialistai pernai labiausiai mėgo žodį „natūralus“. Jis tapo dažniausiai pasikartojančia fraze praėjusiais metais ant maisto bei gėrimų pakuočių. Žodis „natūralus“ vartotas kas ketvirto produkto etiketėje. Jo rinkodaroje buvo aptinkama 9 proc. daugiau nei 2007-aisiais.
Bulvių traškučiai, apelsinų, vynuogių ir kitokios sultys, netgi picos – ir jos pernai buvo natūralios. Kodėl žmonėms staiga taip parūpo natūralumas? Atsakymas paprastas, pasirodo, daugeliui vartotojų šis žodis asocijuojasi su sveikata.
„Kai kas nors išgirsta, kad produktas yra natūralus, žmogus galvoja: „Tai gerai man, galiu jo vartoti tiek, kiek širdis geidžia.“ Rinkodaros specialistams tai yra tie žodžiai, kuriuos jie nori girdėti“, - sako JAV dietologė Keri Gans.
Žodis „natūralus“ taip įsišaknijo JAV visuomenėje, kad pernai buvo net nustatytas natūralios mėsos apibrėžimas. Norint pridėti tokią etiketę, gyvūnus būtina auginti nededant į jų pašarą hormonų, nenaudojant antibiotikų.
Šalyje veikiantis greitojo maisto tinklas „Pizza Hut“ netgi pradėjo klientams siūlyti natūralias picas. Tačiau po neseniai sugriežtinto natūralumo apibrėžimo jam teks savo meniu peržiūrėti.
Neabejojama, kad ir daugiau produktų etiketėse reikės panaikinti žodį „natūralus“.