„Permainų muzika“ Klaipėdos koncertų salėje rugsėjo 21 dieną, trečiadienį, 18 valandą vėl įsuks dabarties garsų verpetą. Vasarvidžio giesmių atšvaitais ankstyvo rudens vakarą nuspalvins pradedamasis festivalio koncertas „Skambantis horizontas“. Klaipėdos kameriniam orkestrui, vadovaujamam Mindaugo Bačkaus, šįkart diriguos Modestas Pitrėnas. Artistiškas ir plastiškas, ambicingas ir emocionalus, tačiau nei akimirkai neprarandantis šalto proto ir muzikos pulso. Gaivališką mušamųjų instrumentų energiją precizišku tikslumu valdys solistas Pavelas Giunteris. Anapus horizonto išsilies daininga solisto Vytenio Gikniaus fleitos melodija. Programoje skambės Ramintos Šerkšnytės, Mindaugo Urbaičio, Loretos Narvilaitės, Igorio Stravinskio, Emmanuelio Sejourne'o kūriniai. Koncerto dieną, 17 val. KKS II aukšto fojė vyks prieškoncertinis susitikimas su kompozitoriais ir atlikėjais.
„Tūkstančio ir vieno veido kompozitoriumi“ vadinamas I. Stravinskis savo „Concerto in D“ parašė Baselio kamerinio orkestro dvidešimtmečio proga, netrukus po to, kai gavo JAV pilietybę. Prieš tai nemažai pakeliavęs po pasaulį, rusų tautybės kompozitorius save laikė kosmopolitu. Jis turėjo labai margą interesų ratą, išbandė daugybę žanrų ir krypčių. Įdomu tai, jog pagal neoklasicistinį stilių menančią „Concerto in D“ muziką buvo sukurti net keli baletiniai pastatymai.
R. Šerkšnytės „Vasarvidžio giesmė“ styginių orkestrui ir mušamiesiems sumanyta „tarsi panteistinė giesmė brėkštančiam rytui: kompozicijos pradžioje iš pavienių garsų besiformuojanti melodija kūrinio eigoje išsiskleidžia įvairiausiomis spalvomis ir pavidalais. Galiausiai, pasiekusi savo ekstazinę kulminaciją, giesmė pamažu ištirpsta meditaciškoje „begalinės vasaros“ rytmečio muzikoje.“
„Anapus horizonto yra Švedija, žiūrint nuo lietuviško Baltijos pajūrio kranto. Horizonto liniją žymi ilgi styginių garsai. Fleita ir mušamieji brėžia smulkesnes ir detalesnes linijas begalinėje erdvėje – anapus horizonto...“ – teigia kūrinio „Anapus horizonto“ autorė L. Narvilaitė. Minčių ir prisiminimų tiltą per jūrą nuties dviejų švediškų dainų intonacijos.
M. Urbaitis apie savo opuso atsiradimą sako, jog „užėjo noras parašyti labai įtemptą muziką, kurios energija „vežtų“. Žinoma, „Hard Talk“ styginių orkestrui neturi nieko bendra su žinoma BBC televizijos laida, tačiau intensyvumu atspindi panašų interviu charakterį. „Pokalbis nebūna lengvas, kai savo tiesą bandome įrodyti priešingai mąstančiam. Nors įrodyti nebūtinai pavyksta ir kažin ar to būtinai reikia, spaudžiamo sunkių klausimų geriau atsiskleidžia atsakinėjančiojo pozicija. „Hard Talk“ tą poziciją ir pateikia.“
E. Sejourne'o Koncertas vibrafonui ir kameriniam orkestrui festivalyje atsirado P. Giunterio iniciatyva. Perkusisto nuomone, kūrinys yra labai sunkus ir virtuoziškas. Kita vertus, ši turtinga nuotaikomis ir spalvomis muzika yra nuostabiai gundanti. Ją sukūrė prancūzų perkusistas, pedagogas ir kompozitorius, atviraujantis, jog kūryba jam suteikia daugiau pasitenkinimo, nei grojimas. Emocijos ir savikontrolė, būdinga paties E. Sejourne'o interpretacijoms, nesvetima ir P. Giunteriui, tad laukiame išties įspūdingo jo pasirodymo.
Pasak vežliai ir kūrybingai su orkestru repetuojančio M. Bačkaus, „visa koncerto programa gavosi labai graži, romantiška, su hardroko inkliuzu ir netikėtais prieskoniais.“
M. Pitrėnas pripažįsta labai laukiantis susitikimo su išaugusiu Klaipėdos kameriniu orkestru. „Trupučiuką su žingeidžiu nerimu. Tikiuosi daug malonių įspūdžių, nes programa šarminga, kaip ir kolektyvas. Tikiuosi gražaus bendravimo“, – sako dirigentas, savo kelionių maršrutą netrukus nukreipsiantis į Klaipėdą.
„Permainų muzikos“ festivaliu Klaipėdos koncertų salė atveria naujo koncertinio sezono duris. Kviečiame atsiverti pokyčiams ir naujiems spūdžiams!