• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Permainingoje 2021 m. Lietuvos naujų automobilių rinkoje buvo daugybė tiekimo problemų sukeltų trikdžių, tačiau pirkėjų simpatijos lėmė su globaliais veiksniais nesusijusias permainas. Greta tradiciškai pirmaujančių markių į pirmąjį trejetuką mūsų šalyje šovęs „Peugeot“  šią poziciją išsikovojo sėkmingais rodikliais tiek asmeninės, tiek komercinės paskirties automobilių segmente.
Iš viso per 2021-uosius „Peugeot“ atstovai Lietuvoje pardavė 2 281 naują asmeninės ir komercinės paskirties šios markės automobilį, arba net 107 proc. daugiau nei užpernai, kai mūsų šalyje buvo įregistruoti 1 102 šio gamintojo modeliai. Pagal pardavimo skaičius prancūzai nusileido tik tradiciškai Lietuvoje ir Baltijos šalyse pirmaujantiems didžiausiems pasaulio gamintojams „
Volkswagen“ bei „
Toyota“, kurie, kartu sudėjus, mūsų krašte pardavė virš 10 tūkst. automobilių.
Pernai Lietuvoje įregistruoti 2 053 asmeninės paskirties (M1) lengvieji „
Peugeot“ automobiliai ir 228 lengvosios komercinės (N1) paskirties modeliai. Populiariausi asmeninės paskirties buvo 2008 (640 vnt.) ir 308 (427 vnt.) modeliai, komercinės – „Expert“ (207 vnt.).
„Peugeot“ rinkos dalis Lietuvoje praėjusiais metais, palyginti su 2020-aisiais, paaugo beveik triskart – nuo 2,5 iki 6,5 proc.
Elektromobilis Peugeot e-2008 (Gamintojo nuotr.)
Lėmė ilgalaikė strategija
Automobilių istorijos patikros įmonės „
carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad „Peugeot“ iškilimą tiek mūsų regione, tiek ir kitose Europos šalyse lėmė ilgametis gamintojo įdirbis ir pasirinkta strategija. Anot rinkos žinovo, naujausi modeliai leido pakeisti nusistovėjusį eilinės, nelabai kuo išsiskiriančios Prancūzijos markės įvaizdį.
„Automobilio pirkimas visuomet buvo savotiško kompromiso ieškojimas, kai su turima pinigų suma tenka rinktis tarp kažkokių savybių. Tačiau žmonės visuomet dairosi gražesnio, geriau įrengto automobilio.
Išraiškingą kūrinių gamą demonstruojanti „Peugeot“, sakyčiau, perkrovė savo dizaino identitetą. Nauji patrauklūs automobiliai pasirodė gatvėse, žmonės juos pamatė ir ėmė domėtis: „Kas gi čia? Gal ir aš noriu tokio?“ Pamažu formavosi toks nuo kalno riedančios gniūžtės efektas – prancūzams jis virto tikru sniego kamuoliu 2021-aisiais“, – apibendrina
M. Buzelis.
Specialisto teigimu, tiek aiški dizaino kalba, tiek pačios gamos sandara ir gera jos rinkodaros strategija sukūrė galimybes Prancūzijos įmonei pritraukti didesnį kiekį vairuotojų, labiau atkreipti jų dėmesį.
„Mano vertinimu, tai, kad jie gali pasiūlyti tiek hibridinių, tiek vien elektra varomų automobilių greta tokių pačių benzininių ar dyzelinių modelių, tapo dideliu pranašumu“, – teigia ekspertas.
Matas Buzelis (Vytauto Pilkausko nuotr.)
Norintiems tradiciškai atrodančio elektromobilio
Daugelis naujus automobilius apžvelgiančių specialistų ir žiniasklaidos atstovų pažymi, kad „Peugeot“ išsiskiria iš kitų gamintojų salono koncepcijomis. Į tai dėmesį atkreipia ir M. Buzelis.
„Nuo kitų gamintojų automobilių šios markės modeliai skiriasi vairuotojo sėdimąja vieta. Dėl mažo vairaračio ir prietaisų skydelio virš jo, visuomet pajunti atsisėdęs į kitokį automobilį. Vieniems tai labiau patinka, kitiems – mažiau, tačiau tokie sprendimai leidžia rinkoje formuoti savo įvaizdį“, – sako specialistas.
M. Buzelio pastebėjimu, ne vieną pirkėją nuo rinkoje sparčiai augančios elektromobilių pasiūlos atbaido dažnai jų gamintojų pasirenkami netradiciniai automobilių išorės dizaino sprendimai. Tačiau „Peugeot“ nuėjo kitu keliu ir ėmė siūlyti elektrines pavaras tokiuose automobiliuose kaip e-208 ar e-2008, kurie vizualiai iš esmės nesiskiria nuo 208 ar 2008 modelių su vidaus degimo varikliu, o tai tapo išganymu norintiems „tradiciškai atrodančio elektromobilio“.
„Kalbant apie „Peugeot“, man patinka tai, kad žmogus pirmiausia gali pasirinkti automobilio išvaizdą, o jau tada – norimą galios šaltinį. Manau, kad tokia strategija padės ir toliau plėsti klientų bazę: kuo daugiau žmonės galės rinktis, tuo greičiau ir efektyviau elektrifikacija integruosis į automobilių pramonę. Mano manymu, tokiu keliu ji ir turėtų evoliucionuoti toliau“, – vertina specialistas.
Peugeot 3008 Hybrid prietaisų skydelis (Gamintojo nuotr.)
Sėkmingi rezultatai visose Baltijos šalyse
Sėkmingus rezultatus Prancūzijos gamintojas demonstravo ne tik Lietuvoje, bet ir visame regione. Susumavus Lietuvos, Latvijos ir Estijos skaičius, pernai 5 461 vnt. automobilių pardavęs „Peugeot“ rikiavosi bendroje ketvirtoje vietoje, o aukštesnes pozicijas užleido tik „Volkswagen“, „Toyota“ ir „Škoda“ markėms. Palyginti su 2020-aisiais, „Peugeot“ pardavimo apimtys Baltijos šalyse pašoko 28 proc.
Populiariausi buvo SUV klasės atstovai: 2008 (1 234 vnt.) ir 3008 (744 vnt.) modeliai.
M. Buzelio tvirtinimu, 2020-ieji daugybei pirkėjų buvo atsargesni metai, tačiau pernai dauguma žmonių jau susigyveno su situacija ir grįžo prie planuojamų pirkinių, todėl vieninteliu apribojimu dar spartesnei prekybai tapo pasiūlos vėlavimas. Gamintojai prognozuoja spartesnį pasiūlos augimą 2023-aisiais.

Permainingoje 2021 m. Lietuvos naujų automobilių rinkoje buvo daugybė tiekimo problemų sukeltų trikdžių, tačiau pirkėjų simpatijos lėmė su globaliais veiksniais nesusijusias permainas. Greta tradiciškai pirmaujančių markių į pirmąjį trejetuką mūsų šalyje šovęs „Peugeot“  šią poziciją išsikovojo sėkmingais rodikliais tiek asmeninės, tiek komercinės paskirties automobilių segmente.
Iš viso per 2021-uosius „Peugeot“ atstovai Lietuvoje pardavė 2 281 naują asmeninės ir komercinės paskirties šios markės automobilį, arba net 107 proc. daugiau nei užpernai, kai mūsų šalyje buvo įregistruoti 1 102 šio gamintojo modeliai. Pagal pardavimo skaičius prancūzai nusileido tik tradiciškai Lietuvoje ir Baltijos šalyse pirmaujantiems didžiausiems pasaulio gamintojams „
Volkswagen“ bei „
Toyota“, kurie, kartu sudėjus, mūsų krašte pardavė virš 10 tūkst. automobilių.
Pernai Lietuvoje įregistruoti 2 053 asmeninės paskirties (M1) lengvieji „
Peugeot“ automobiliai ir 228 lengvosios komercinės (N1) paskirties modeliai. Populiariausi asmeninės paskirties buvo 2008 (640 vnt.) ir 308 (427 vnt.) modeliai, komercinės – „Expert“ (207 vnt.).
„Peugeot“ rinkos dalis Lietuvoje praėjusiais metais, palyginti su 2020-aisiais, paaugo beveik triskart – nuo 2,5 iki 6,5 proc.
Elektromobilis Peugeot e-2008 (Gamintojo nuotr.)
Lėmė ilgalaikė strategija
Automobilių istorijos patikros įmonės „
carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad „Peugeot“ iškilimą tiek mūsų regione, tiek ir kitose Europos šalyse lėmė ilgametis gamintojo įdirbis ir pasirinkta strategija. Anot rinkos žinovo, naujausi modeliai leido pakeisti nusistovėjusį eilinės, nelabai kuo išsiskiriančios Prancūzijos markės įvaizdį.
„Automobilio pirkimas visuomet buvo savotiško kompromiso ieškojimas, kai su turima pinigų suma tenka rinktis tarp kažkokių savybių. Tačiau žmonės visuomet dairosi gražesnio, geriau įrengto automobilio.
Išraiškingą kūrinių gamą demonstruojanti „Peugeot“, sakyčiau, perkrovė savo dizaino identitetą. Nauji patrauklūs automobiliai pasirodė gatvėse, žmonės juos pamatė ir ėmė domėtis: „Kas gi čia? Gal ir aš noriu tokio?“ Pamažu formavosi toks nuo kalno riedančios gniūžtės efektas – prancūzams jis virto tikru sniego kamuoliu 2021-aisiais“, – apibendrina
M. Buzelis.
Specialisto teigimu, tiek aiški dizaino kalba, tiek pačios gamos sandara ir gera jos rinkodaros strategija sukūrė galimybes Prancūzijos įmonei pritraukti didesnį kiekį vairuotojų, labiau atkreipti jų dėmesį.
„Mano vertinimu, tai, kad jie gali pasiūlyti tiek hibridinių, tiek vien elektra varomų automobilių greta tokių pačių benzininių ar dyzelinių modelių, tapo dideliu pranašumu“, – teigia ekspertas.
Matas Buzelis (Vytauto Pilkausko nuotr.)
Norintiems tradiciškai atrodančio elektromobilio
Daugelis naujus automobilius apžvelgiančių specialistų ir žiniasklaidos atstovų pažymi, kad „Peugeot“ išsiskiria iš kitų gamintojų salono koncepcijomis. Į tai dėmesį atkreipia ir M. Buzelis.
„Nuo kitų gamintojų automobilių šios markės modeliai skiriasi vairuotojo sėdimąja vieta. Dėl mažo vairaračio ir prietaisų skydelio virš jo, visuomet pajunti atsisėdęs į kitokį automobilį. Vieniems tai labiau patinka, kitiems – mažiau, tačiau tokie sprendimai leidžia rinkoje formuoti savo įvaizdį“, – sako specialistas.
M. Buzelio pastebėjimu, ne vieną pirkėją nuo rinkoje sparčiai augančios elektromobilių pasiūlos atbaido dažnai jų gamintojų pasirenkami netradiciniai automobilių išorės dizaino sprendimai. Tačiau „Peugeot“ nuėjo kitu keliu ir ėmė siūlyti elektrines pavaras tokiuose automobiliuose kaip e-208 ar e-2008, kurie vizualiai iš esmės nesiskiria nuo 208 ar 2008 modelių su vidaus degimo varikliu, o tai tapo išganymu norintiems „tradiciškai atrodančio elektromobilio“.
„Kalbant apie „Peugeot“, man patinka tai, kad žmogus pirmiausia gali pasirinkti automobilio išvaizdą, o jau tada – norimą galios šaltinį. Manau, kad tokia strategija padės ir toliau plėsti klientų bazę: kuo daugiau žmonės galės rinktis, tuo greičiau ir efektyviau elektrifikacija integruosis į automobilių pramonę. Mano manymu, tokiu keliu ji ir turėtų evoliucionuoti toliau“, – vertina specialistas.
Peugeot 3008 Hybrid prietaisų skydelis (Gamintojo nuotr.)
Sėkmingi rezultatai visose Baltijos šalyse
Sėkmingus rezultatus Prancūzijos gamintojas demonstravo ne tik Lietuvoje, bet ir visame regione. Susumavus Lietuvos, Latvijos ir Estijos skaičius, pernai 5 461 vnt. automobilių pardavęs „Peugeot“ rikiavosi bendroje ketvirtoje vietoje, o aukštesnes pozicijas užleido tik „Volkswagen“, „Toyota“ ir „Škoda“ markėms. Palyginti su 2020-aisiais, „Peugeot“ pardavimo apimtys Baltijos šalyse pašoko 28 proc.
Populiariausi buvo SUV klasės atstovai: 2008 (1 234 vnt.) ir 3008 (744 vnt.) modeliai.
M. Buzelio tvirtinimu, 2020-ieji daugybei pirkėjų buvo atsargesni metai, tačiau pernai dauguma žmonių jau susigyveno su situacija ir grįžo prie planuojamų pirkinių, todėl vieninteliu apribojimu dar spartesnei prekybai tapo pasiūlos vėlavimas. Gamintojai prognozuoja spartesnį pasiūlos augimą 2023-aisiais.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų