Aukso amžius, kai visi pelnėsi iš nekilnojamojo turto (NT), jau baigiasi. Vėstanti rinka kirto ne tik NT bendrovėms, bet ir perkraustymo verslu užsi-imančioms įmonėms, rašo "Vilniaus diena".
Specialistai pastebi, kad sumažėjus NT sandorių skaičiui, pamažu bliūkšta ir pastaraisiais metais suklestėjęs perkraustymo verslas. „Iki šiol dar tiksliai neskaičiavome, tačiau stojanti NT rinka gerokai mažina ir mūsų darbų apimtį“, – sakė perkraustymo verslu užsiimančios bendrovės „Viaginta“ direktorius Bronius Šešplaukis.
Pasak pašnekovo, vienintelis būdas išsilaikyti – orientuotis į įmonių kraustymą. Šioje nišoje galima daugiau uždirbti, be to, klientai yra pastovesni. B.Šešplaukiui antrino ir bendrovės „Krausta“ vadovas Artūras Paliulis.
„Perkelti įmones daug pelningiau, bet labiausiai apsimoka tarptautiniai kraustymai. Tokius užsakymus dažniausiai pateikia iš kitų šalių atvykstantys ir svetur dirbti išvykstantys žmonės“, – pelningo verslo paslaptimis dalijosi vadovas.
Jaučia ne visi
Nors vienos įmonės skundžiasi klientų mažėjimu, kitos pokyčių NT rinkoje su perkraustymo verslu nesieja.
„Natūralu, kad kuo daugiau statoma, tuo daugiau žmonės perka. Jiems reikia vis daugiau pervežimo paslaugų. Tačiau gyventojų migracija vyksta nuolatos, nepriklausomai nuo statybų mastų“, – tikino „Kraustos“ vadovas.
Verslininko pastebėjimu, apyvarta labiau priklauso nuo sezonų. „Didžiausia darbų apimtis būna vasarą ir prieš Kalėdas. Po žiemos švenčių rinka apmiršta“, – apie tautiečių įpročius pasakojo verslininkas.
„Švogerinės“ įmonės
Perkraustymo paslaugų verslą drasko arši konkurencija, galinti gerokai sumažinti kai kurių įmonių darbų apimtį. Kraustymo veikla užsiimančiųjų vien sostinėje priskaičiuojama kelios dešimtys.
A.Paliulio teigimu, svarbu tinkamai pasirinkti bendroves, mat ne visos yra legalios: „Rimtesnių verslovių sostinėje yra apie dešimt, o vadinamųjų švogerinių dar apie keliasdešimt. O kur dar skelbimų lentos ir panašiai.“
Dirbančių nelegaliai bendrovių įkainiai yra daug mažesni ir tesiekia apie 20 litų už valandą. Legalioje rinkoje kaina svyruoja nuo 30 iki 40 litų. Prie gautos sumos pridedamos ir transportavimo išlaidos – mašinos nuoma. „Galimas ir toks atvejis, kad klientas samdo tik darbuotojus, o naudojasi savo transportu“, – sakė B.Šešplaukis.
Kalbinti verslininkai neatmetė galimybės, kad ateityje paslauga gali gerokai pabrangti. „Daug kas šneka apie kainų kėlimą, tačiau tokiomis konkurencijos sąlygomis kol kas niekas nesiryžta to daryti. Atsižvelgiant į augančias algas ir kuro kainas, perkraustymas tikrai turėtų brangti“, – prognozavo B.Šešplaukis.
Karolis Vaitkevičius