• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didėjant elektroninės prekybos mastams, patikimumas ir saugumas lietuviams vis dar išlieka svarbiausiu aspektu „Pirkti/nepirkti“ lygtyje. Saugiau apsipirkti virtualioje erdvėje padeda specialių ženklų žinojimas.

REKLAMA
REKLAMA

El. prekybai Lietuvoje pradedant skaičiuoti antrąjį dešimtmetį, pirkėjai vis drąsiau apsiperka internetu. Tyrimų duomenimis, kas trečias lietuvis prekes ar paslaugas jau įsigyja internete, vidutiniškai tam išleisdamas apie 160 litų per mėnesį. Prognozuojama, kad iki 2017 metų prekyba internetu Lietuvoje didės 144 proc., arba vidutiniškai 16 proc. kasmet, ir sudarys 4,5 proc. visos prekybos.

REKLAMA

Nors el. prekybos augimo mastai stebina, retas vartotojas žino, į ką atkreipti dėmesį, norint saugiai ir sklandžiai įsigyti trokštamą daiktą internetinėje parduotuvėje. Aiškumo suteikti gali el. parduotuvių naudojami specialūs ženklai.

El. prekybos srityje naudojamų ženklų paskirtis – įvairi: vieni informuoja apie prekės ar paslaugos teikimo ypatybes, kiti nurodo prekės ar paslaugos tiekėjo patikimumą, treti primena apie vartotojų teises ir pan. Skirtingai vykdomos ir ženklinimo iniciatyvos: ženklai yra kuriami pačių el. parduotuvių, pavyzdžiui, pinigų grąžinimo garantijos, mažiausios kainos garantijos ir kt., kiti skiriami asociacijų, treti el. parduotuvėms suteikiami tam tikras paslaugas vykdančių tiekėjų, pavyzdžiui, „Patikimo pristatymo“ ženklas.

REKLAMA
REKLAMA

Rodo el. parduotuvės patikimumą

Vartotojo saugumui užtikrinti sukurtas Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos pardavėjui suteikiamas „Elkoma“ nario ženklas nurodo el. parduotuvės įsipareigojimą laikytis etiško verslo principų. Ženklas suteikiamas tik oficialiai Lietuvoje ar ES šalyse registruotoms įmonėms, kurių interneto svetainėse įdiegtos patikimos atsiskaitymo už prekę sistemos, nurodoma išsami informacija apie parduotuvę, o prekės parduodamos tik oficialiai svetainėje skelbiamomis kainomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendradarbiaujant su įvairiomis ES institucijomis bei vartotojų teisių apsaugos specialistais vykdomu Lietuvos elektroninių parduotuvių sertifikavimo projektu siekiama sustiprinti el. prekybos patikimumą ir pagerinti vartotojų apsaugą. „Saugu pirkti“ sertifikatą gaunančios parduotuvės turi atitikti 40 nustatytų kriterijų, apimančių asmens duomenų apsaugą, kainos pateikimo standartus, prekių grąžinimo garantijas ir kt.

REKLAMA

El. parduotuvėse taip pat galima pastebėti Pinigų grąžinimo garantijos ženklą. Jis patvirtina pirkėjo teisę grąžinti nepatikusią prekę ir atgauti už ją sumokėtus pinigus bei nurodo el. parduotuvės įsipareigojimą užtikrinti sklandų šios teisės vykdymą.

Įtvirtina kokybiškų paslaugų standartus

Vienai svarbiausių el. prekybos grandžių – prekės pristatymui – siuntų bendrovė „DPD Lietuva“ inicijavo patikimo pristatymo standartą, žymimą „Patikimo pristatymo“ ženklu. „Šis ženklas praneša vartotojui el. parduotuvės įsipareigojimą užtikrinti sklandų įsigytos prekės kelią pas pirkėją ir atsakomybę už netinkamą pristatymą, pavyzdžiui, jei gabenant siuntinys pažeidžiamas, taikoma žalos atlyginimo garantija“, – pasakoja Asta Brazaitienė, „Patikimo pristatymo“ ženklo vadovė. Specialistė atkreipia dėmesį, kad pamačius ženklą vertėtų susipažinti, kokias garantijas jis suteikia.

REKLAMA

Pardavėjo finansinį stabilumą nurodo „Creditinfo“ sertifikatas „Stipriausi Lietuvoje“. Šis sertifikatas leidžia tikėtis, kad el. parduotuvė, iš kurios perkate prekę, laiku vykdo savo finansinius įsipareigojimus. Tai rodo ir didesnę tikimybę, kad sumokėjus pinigus už prekę ji „nepaklys“ kelyje pas jus dėl tokių priežasčių kaip el. parduotuvės bankrotas ar sukčiavimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ženklai el. parduotuvėse pirkėjui suteikia informacijos ir turėtų užtikrinti tam tikras garantijas bei patikimumą. Vis dėlto perkant el. parduotuvėje svarbu nepamiršti laikytis būtiniausių atsargumo priemonių ir paieškoti informacijos apie jos veiklą: ar įmonė, iš kurios norite pirkti prekę, yra oficialiai įregistruota, ar pateikia išsamią informaciją apie save, pavyzdžiui, el. pašto, adresą, telefono numerį, kuriais galėsite kreiptis prireikus“, – primena „Patikimo pristatymo“ ženklo vadovė.

Remiantis įvairiais duomenimis skaičiuojama, kad Lietuvoje šiuo metu veikia apie 2000 el. parduotuvių ir šis skaičius toliau auga. Populiariausios prekės, įsigyjamos virtualioje erdvėje, yra kosmetika, apranga, prekės vaikams. Ekspertai prognozuoja, kad, didėjant apsipirkimo mastams, vis svarbesniais veiksniais taps vartotojo saugumas ir pardavėjo patikimumas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų