Pasak projektą pristačiusio Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus, projektas yra ilgalaikis ir per 15–20 metų turėtų būti įgyvendintas atskirais, kruopščiai suplanuotais etapais.
„Vidutinis paros eismo intensyvumas Ukmergės gatvėje šiandien svyruoja apie 50 tūkst. transporto priemonių, o šalia gyvena net apie 30 tūkst. gyventojų. Tai viena ilgiausių gatvių mieste, svarbi 4 miesto rajonų jungtis, vedanti link miesto centro ir tuo pačiu yra lyg šiauriniai miesto vartai. Todėl natūralu, kad vizija – ilgalaikė, kalbame apie 5-10 metų gatvės atnaujinimo perspektyvą. Kita vertus, dviračių takus valstybinėje žemėje planuojame pradėti tiesti jau kitąmet, o sodinti medžius ir keisti asfaltą jau esame pradėję. Užbaigus darbus, Ukmergės gatvė taptų tikra šiuolaikiška miestietiško tipo gatve“, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Pertvarkant Ukmergės gatvę, kurioje prasideda A2 magistralinis kelias į Panevėžį, Vilniaus miesto savivaldybė pasitelkė architektų biurą „Pupa – strateginė urbanistika“, kurie parengė gaires, kaip turėtų pasikeisti 4,5 kilometro Ukmergės gatvės atkarpa nuo Ozo gatvės ir Vakarinio aplinkkelio.
Numatoma, kad Ukmergės gatvė bus tvarkoma pagal gerąją Vakarų miestų praktiką, kuomet bus pradėta nuo visuomeninių viešųjų funkcijų ir erdvių, modernaus viešojo transporto bei infrastruktūros plėtros.
Projekto įgyvendinimo metu planuojama nutiesti apie 10 kilometrų dviračių ir pėsčiųjų takų, įrengti 2 reguliuojamas dviračių perėjas, pasodinti daugiau kaip 1500 medžių, prie gatvės sukurti apie 250 arų ploto dydžio skverą.
Gatvėje susiaurinus eismo juostas iki minimalių norminių dydžių, bus skirta papildoma ištisinė juosta viešajam transportui, kurią nuo pėsčiųjų ir dviračių takų skirs želdiniai. Nuo automobilių eismo ir automobilių stovėjimo aikštelių atskirti želdynais pėsčiųjų takai bus projektuojami abejose gatvės pusėse. Taip pat planuojamas Šeškinės požeminės perėjos atnaujinimas ir naujų požeminių perėjų, pritaikytų žmonėms su specialiaisiais poreikiais, įrengimas.
„Gatve kasdien ne tik pravažiuoja didžiuliai transporto srautai – šalia gatvės sparčiai auga gyvenamųjų būstų projektų bei verslo centrų skaičius, daugėja gyventojų. Būtent gyvenimo kokybė čia kelia daugiausiai klausimų, nes kol kas vietiniams laisvalaikį belieka leisti prekybos centruose“, – sako „Pupa – strateginė urbanistika“ įkūrėja ir architektė Justina Muliuolytė.
Planuodami ilgalaikę gatvės atnaujinimo viziją, aplink Ukmergės gatvę architektai pasiūlė įkurti aktyvaus sporto ir pramogų aikšteles, treniruoklių zonas, riedlenčių parką, turgų, renginių erdves.
Ukmergės gatvė šiuo metu jau yra pradėta tvarkyti apsodinant ją žaluma ir medžiais. Tiesti pėsčiųjų ir dviračių takus abiejose gatvės pusėse numatoma pradėti 2019 m. II pusmetį.
Planuojama, kad techniniai pasiūlymai dėl kitų pertvarkos etapų – parko sodinimo, stovėjimo aikštelių pertvarkymo, gatvės eismo perorganizavimo – visuomenei bus pristatyti kitų metų pirmąjį pusmetį.
Beveik 10-ies kilometrų ilgio Ukmergės gatvė yra viena seniausių sostinėje. Esminių pertvarkų ji yra susilaukusi 1980-aisiais, kai buvo nutiesta platesnė, didesnių parametrų gatvė, iš pradžių formuota kaip greitkelis.