Jūratė Anilionytė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
„Kaišiadorių paukštynas“ į naująjį mėsos išpjaustymo cechą investavo beveik 16 mln. litų. Verslininkai tikisi, kad išplėtus vištienos produktų pasiūlą bus lengviau konkuruoti užsienio ir vietos rinkose.
„Jeigu kalbame apie visą išpjaustymo įrangą, tai mes turime tiek sparnų pjaustymą, tiek šlaunų (vadinamųjų kojinių dalių) „naukaulinimo“ įrangą“, – LRT televizijos naujienų tarnybai pasakojo Andrius Akelaitis, „KG Group“ paukštininkystės technologijų ir produktų vystymo direktorius.
Atnaujinti šviežios mėsos išpjaustymo cechą kainavo apie 16 mln. litų. Verslininkai viliasi, kad išplėtus gamybą augs ir produkcijos kiekiai: dabar pusė gaminių lieka Lietuvoje, kiti keliauja į Rusiją, taip pat Vakarų Europą, Aziją.
Pasaulyje vištienos suvalgoma vis daugiau, tačiau ir konkurencija esą tiek namuose, tiek užsienyje – nemenka.
„Šiandien konkurencinė kova tikrai yra didžiulė: su Lenkijos rinka, kur maisto produktams yra taikomas 5 proc. pridėtinės vertės mokestis. Manau, esame nelygioje konkurencinėje kovoje. Vakarų rinkos dar vis tiek žiūri į mus kaip į trečią šalį“, – pastebi Tautvydas Barštys, „KG Group“ valdybos pirmininkas.
Statistikos duomenimis, per metus lietuviai suvalgo apie 22 kilogramus vištienos – tai dvigubai daugiau nei prieš dešimtmetį.