2017 m. įsteigta „Pepco Lithuania“ dabar mūsų šalyje valdo kelias dešimtis drabužių ir prekių namams parduotuvių daugelyje miestų ir miestelių.
„Pepco“ itin populiari Lenkijoje, kur ir buvo įsteigta 1999 m. Šioje šalyje pridėtinės vertės mokestis (PVM) ne maisto prekėms yra 23 proc., o Lietuvoje – 21 proc.
Paprastai kalbant, jeigu pardavęs kokią nors prekę verslas siekia gauti 10 eurų pajamų, tai pridėjus PVM, parduotuvėje jos kaina tampa 1,21 euro Lietuvoje arba atitinkamai 2 proc. punktais didesnė Lenkijoje (čia ji parduodama už zlotus).
„Pepco“ asortimentas Lietuvoje ir Lenkijoje yra labai panašus. Netgi specialūs kainų leidiniai yra visiškai vienodi. Taigi, bent jau teoriškai dėl mažesnio PVM mūsų parduotuvėse prekės turėtų būti bent truputį pigesnės nei Lenkijoje.
Tačiau realiai yra priešingai. Kainas zlotais oficialiu kursu pakeitus į eurus, išeina, kad lietuviai už tą patį turi mokėti iki 25 proc. daugiau nei lenkai.
Pavyzdžiui, keturios pagalvėlės kėdėms Lenkijoje pardavinėjamos po 15 zlotų, arba 3,21 eurą oficialiu kursu. Lietuvoje jų kaina 25 proc. didesnė ir siekia 4 eurus.
Moteriškas sportinis džemperis Lenkijoje įkainotas 50 zlotų, arba 10,71 euro. Lietuvoje jis 12 proc. brangesnis ir kainuoja 12 eurų.
Moteriška palaidinė ir šortai kaimyninės šalies „Pepco“ atsieitų po 40 zlotų arba 8,57 euro. Pas mus šių prekių kaina yra 10 eurų – beveik 17 proc. brangiau.
Lietuvoje panašiai didesnes bene visų „Pepco“ prekių kainos. Tačiau kodėl taip yra?
Patys prašė tokių kainų?
„Pepco“ rinkodaros vadovė Baltijos šalyse Marta Butkevič-Repšė tikino, kad jos atstovaujamas parduotuvių tinklas išsiskiria žemomis kainomis ir patrauklia pasiūla.
„Mūsų kainų politika sėkmingai taikoma 16-oje Europos šalių, tarp kurių turime ne vieną skirtingą valiutą. Taigi kainos šalyse gali šiek tiek skirtis dėl skirtingų PVM tarifų ir skirtingų kainų kursų“, – komentavo rinkodaros vadovė.
Kalbėdama apie vertę eurais, ji atkreipė dėmesį, kad kainos jos atstovaujamose parduotuvėse yra suapvalintos. Priklausomai nuo konkretaus produkto kainos, šis skirtumas esą taip pat gali šiek tiek skirtis.
„Kainų apvalinimą pradėjome prieš dvejus metus „Pepco“ parduotuvėse visoje Europoje, daugiausia dėl pirkėjų, jų pageidavimų ir apsipirkimo patogumo. Tyrimo duomenimis, suapvalintos kainos mūsų pirkėjams yra: suprantamesnės, patogesnės ir skatinančios pirkti“, – komentavo M. Butkevič-Repšė.
Taigi, iš jos paaiškinimo galima daryti išvadą, kad lietuviai patys prašė „apvalesnių“, bet didesnių kainų.
Per praėjusius finansinius metus visą parduotuvių tinklą valdančios „Pepco Lithuania“ pajamos siekė 46 mln. eurų. Įmonės grynasis pelnas siekė 8,2 mln. eurų.
„Sodros“ duomenimis, šiuo metu įmonėje dirba 564 darbuotojai. Vidutinis jų darbo užmokestis yra 1165 eurai neatskaičius mokesčių arba maždaug 774 eurai per mėnesį į rankas.
Brangina maista dažnai kas 1e.brangsta į priekį algos neužteks iki kitos algos nes visko reikia maisto ir vaikams ar sau kokį rūbą !!!