„Boeing“ korporacija ir agentūra DARPA kitais metais pradės naujo tipo orlaivio, apjungiančio sraigtasparnio ir propeleriais varomo lėktuvo galimybes, modelio bandymus.
„CSAR DiscRotor“ hibridinio lėktuvo projektą Pentagono Priešakinių gynybos tyrimų agentūra (DARPA) ir „Boeing“ pradėjo vykdyti 2008 metais. Dabar pirmąsyk viešai paskelbta šio orlaivio koncepciją pristatanti kompiuterinė animacija, pranešė „AviationWeek.com“.
„DiscRotor“ orlaivis gali kyboti ore ir kilti bei leistis kaip sraigtasparnis, tačiau geba išvystyti didelį greitį ir pakilti į didelį aukštį kaip įprastas karinis lėktuvas, teigiama pranešime. Tokie hibridinio lėktuvo ypatumai ypač pravers karinėje aviacijoje, nes „DiscRotor“ gali pasiekti tokias vietas, kur nepavyktų nusileisti jokiam reaktyviniam ar sraigtiniam lėktuvui. Jam nereikia nusileidimo ar pakilimo tako, tačiau jam nebūdingi ir didžiausi sraigtasparnių trūkumai – net patys greičiausi iš jų, skrisdami dideliame aukštyje, yra gerokai lėtesni ir labiau pažeidžiami.
Pasak ekspertų, „DiscRotor“ dizainas leidžia šiam lėktuvui pasiekti teorinį maždaug 670 km/h greitį, jis gali gabenti apie 1,2 tonos krovinį, o skrydžio spindulys siektų apie 720 kilometrų.
„DiscRotor“ sraigto mentės skrydžio metu įtraukiamos į plokščią diską, kuris įprastinio lėktuvo režimu atlieka papildomo sparno funkciją. Tačiau inžinieriams reikės dar gerokai pasidarbuoti, kad perėjimas iš vieno skrydžio režimo į kitą orlaiviui esant ore būtų kuo sklandesnis ir patikimesnis. „Boeing“' atstovai pabrėžia, kad kuriant „DiscRotor“ reikės įveikti ir dar kelis rimtus techninius iššūkius.
Pranešama, kad 2011 metais DARPA ir „Boeing“ aerodinaminiame vamzdyje pradės 20 proc. dydžio „CSAR DiscRotor“ modelio bandymus.