JAV gynybos departamentas patvirtino būsimojo šarvuoto visureigio, lengvojo lėktuvo ir sraigtasparnio hibrido projektus. Tokia transporto priemonė turi būti sukurta iki 2015 metų.
Pentagono Priešakinių gynybos tyrimų agentūra (DARPA) pernai paskelbė hibridinės transporto priemonės, galinčios atlikti šarvuočio, lėktuvo ir sraigtasparnio funkcijas, kūrimo konkursą. Jo dalyviai pateikė koncepcinius tokios transporto priemonės projektus. DARPA pranešė du iš jų neseniai patvirtinusi ir laukianti kito šio konkurso etapo pradžios kitų metų pavasarį. Tada bus atrinktas vienas projektas. Pagal jį per trejus metus turės būti pagamintas ir išbandytas skraidančio visureigio prototipas.
Pirmąjį projektą parengė JAV bendrovė AAI, jau laimėjusi 3 mln. dolerių DARPA paramą parengiamiesiems darbams ir projekto vykdymui. Jos siūlomas hibridas sveria 3,4 tonas ir gali važiuoti iki 130 km/h greičiu žemės paviršiumi ir skristi ore iki 290 km/h sparta. AAI inžinieriai siūlo ant automobilio stogo pritvirtinti sparną ir 15 metrų ilgio sraigtą, o užpakalinėje jo dalyje – 1,4 m skersmens propelerį ir lėktuvo uodegą. Ši transporto priemonė naudotų 1 200 arklio galių „Honeywell HTS900" dujų turbininį variklį.
„Lockheed Martin„ ir „Piasecki Aircraft“ projektas (nuotr. Gamintojo)
Antrąjį projektą kūrė jungtinė „Lockheed Martin“ ir „Piasecki Aircraft“ bendrovių projektuotojų komanda. Jos siūlomas hibridas sveria 3,2 tonas. Ši mašina turi 12,6 m ilgio sparną, kuriame įmontuoti du 2,6 m skersmens sukiojami sraigtai. Priklausomai nuo jų padėties tokia transporto priemonė gali vertikaliai kilti ir leistis bei skristi kaip įprastinis lėktuvas. Maksimalus jo išvystomas greitis siekia 240 km/h.
Pagal DARPA reikalavimus būsimajame skraidančiame koviniame visureigyje turi tilpti 4 žmonės, mašina turi būti apsaugota lengvais šarvais, jos gabenamo krovinio masė turi siekti 500 kg, o nepapildžius degalų turi įveikti bent 400 km atstumą. Tokia transporto priemonė turi vertikaliai kilti ir leistis, būti paprastai valdoma, kad vietoj vairuotojo nereikėtų profesionalaus piloto. Dar vienas svarbus reikalavimas – kaina: ji turi išsitekti 400 tūkst. – 4 mln. dolerių ribose, t.y. neviršyti lengvojo sraigtasparnio kainos.
Tokie hibridiniai visureigiai turėtų apsaugoti JAV karius nuo minų ir savadarbių sprogmenų. Jie galėtų būti naudojami žvalgybos, jūrų desanto operacijose, evakuoti sužeistuosius ar gabenti amuniciją.
Šiame vaizdo siužete – Pentagono skraidančio automobilio koncepcijos pristatymas.