„Klaipėdos naftos“ talpyklose saugomą mazutą bendrovė „LTG Cargo“ į Vilnių pradėjo gabenti į praėjusį šeštadienį.
Spalio pradžioje Klaipėdos uostą pasiekė pirmoji mazuto partija, kurią VŠT įsigijo iš žaliavų prekybos grupės „Glencore“ Jungtinės Karalystės padalinio „Glencore Energy“.
Ruošiantis šilumos gamybai deginti mazutą Vyriausybė praėjusį trečiadienį leido Vilniuje paskelbti ekstremaliąją situaciją – savivaldybė tai padarė praėjusį penktadienį, todėl VŠT nereikės prašyti Aplinkos apsaugos agentūros leidimo deginti mažasierį mazutą.
VŠT vadovas Gerimantas Bakanas BNS penktadienį teigė, kad pirmasis 32 geležinkelio vagonų „LTG Cargo“ sąstatas su mazutu iš Klaipėdos į Vilnių turėtų atvažiuoti šeštadienio naktį. Pasak jo visas įsigytas mazutas į Vilnių turėtų būti atgabentas per 7-8 paras.
VŠT ir savivaldybė teigia, jog mažasierio mazuto deginimas būtų laikinas sprendimas, keičiant itin brangias gamtines dujas, kol po metų pradės veikti „Ignitis grupės” valdomos Vilniaus kogeneracinės jėgainės biokuro blokas.
Įmonė prognozuoja, jog mažasieris mazutas galėtų būti naudojamas oro temperatūrai lauke nukritus iki 8 laipsnių bei veikiant visiems šilumos punktams pastatuose, o jei sutriktų nepriklausomų šilumos gamintojų veikla – ir esant aukštesnei temperatūrai.
Skaičiuojama, kad naudojant mažasierį mazutą Vilniuje šilumos kaina spalį sieks 8,9 cento už kilovatvalandę (kWh), tuo metu deginant dujas ji būtų didesnė nei 16 centų už kWh.
VŠT pateiktais preliminariais skaičiavimais, ateinantį šildymo sezoną 56 proc. viso šilumos gamybai sunaudojamo kuro turėtų sudaryti biokuras ir iš nepriklausomų šilumos gamintojų įsigyjama šilumos energija, 7 proc. – gamtinės dujos, 36 proc. – mažasieris mazutas, 1 proc. – dyzelinas.