• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Penkios vairuotojų klaidos žiemą

Jau kelinti metai žiemos mūsų kraštuose būna... kaip tikros žiemos: šalčiai ir tiek sniego, kad kartais su tanku neišvažiuosi – ką jau kalbėti apie paprastas mašinas.

REKLAMA
REKLAMA

Kai gamta nusprendžia viską daryti pagal taisykles, labiausiai kenčia kelininkai ir vairuotojai. Tenka ne vieną maldelę sukalbėti, kol išriedi iš stovėjimo aikštelės – ir tai tik tuo atveju, jeigu išvis pavyksta užvesti variklį. Daugeliui mūsų ir tiek nepasiseka: vos tik spusteli šaltukas, mašina iškart ir atsiduria remonto dirbtuvėse. Kas dėl to kaltas?

REKLAMA

Ogi tik mes patys. Visa laimė, kad bent „persiauti“ žieminėmis padangomis priverčia įstatymas – į visą kitą dažnai tiesiog nusispjauname. Nors paruošti automobilį šalčiams taip nesunku – iš tiesų tereikia tik tai padaryti laiku, ir sutaupysite ir laiko, ir pinigų, ir sveikatos. Bet kur ten! O paskui viduržiemį stebimės: iš kur tos problemos?!

REKLAMA
REKLAMA

Prieš šalčius nepatikrinote akumuliatoriaus

Žinovų teigimu, tai priežastis Nr. 1, kai kalbama apie žiemą iškylančias problemas su automobiliu.

„Štai, mano mašinytei jau eina ketvirti metai, o aš dar nė karto variklio gaubto nebuvau atidaręs!“ – neretai išgirsi giriantis kokį tautietį. Tas pats tautietis paskui nuoširdžiai stebisi, kodėl užėjus pirmiesiems šalčiams mašinytė staiga kategoriškai atsisako užsivesti. Juk dar išvakarėse nebuvo nė menkiausios gedimo užuominos, variklis veikė kaip laikrodis!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Esmė ta, kad nukritus oro temperatūrai sulėtėja cheminiai procesai automobilio akumuliatoriuje ir jo galia sumažėja. Specialistai priduria: jeigu akumuliatorius dar ir ne pirmos jaunystės, gali neišgyventi jau pirmo atšalimo.

Jeigu norite išvengti tokio akibrokšto, kartą per trejus metus keiskite akumuliatorių. O jeigu norite pailginti jo tarnystės laiką, anot automobilių mechanikų, privalote jį bent minimaliai prižiūrėti. Tiesą pasakius, tiek šiuolaikiniams akumuliatoriams tos priežiūros ir tereikia: viršutinį dangtelį nuvalyti silpnu sodos tirpalu, kad sumažėtų išsikrovimo tikimybė.

REKLAMA

Aišku, būtina periodiškai valyti gnybtus, kad būtų geras kontaktas ir baterija įsikrautų.

Patarimas: prieš paleisdami variklį, 10–15 sekundžių įjunkite gabaritines šviesas, kad akumuliatorius apšiltų. Jei nepadės, teks kviestis pagalbą, kad kas nors padėtų įžiebti kibirkštį.

Taupiai apsisukote su langų skysčiu

Bakelyje automobilio langams plauti vandens nebeturėtų būti jau nuo spalio 1-osios. Nes tai jau ne ekonomiškumas, o neapdairumas. Na, o atėjus žiemai išvis nusikaltimas. Tas pats, kas važinėti aklai ir erzinti giltinę, juk purvina košė, lekianti iš po mašinos ratų tiesiai ant priekinio lango, akimirksniu sustingsta ant stiklo.

REKLAMA

Bet daug vairuotojų, net ir puikiai tai žinodami, vis tiek mano, jog permokėti už tokią „smulkmeną“, kaip langų skystis, neverta, – vis tiek viską teks išpilti ant stiklo. Deja, jie labai klysta.

Specialistai nepaliauja kartoti: perkant žieminį skystį langams, griežtai nerekomenduojama rinktis pigiausio. Galite nusipirkti dievai žino ką, ir geriausiu atveju viskas baigsis tuo, kad skystis bakelyje tiesiog užšals. Blogiausiu – iš rikiuotės išeis visa sistema. Kaip visi gerai žinome, užšąlantis vanduo plečiasi, taigi plastikinės detalės lūš pirmosios. Ir remontas kainuos gerokai daugiau nei sutaupėte pirkdami skystį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patarimas: jeigu langų skystis ėmė ir pašalo, o nusivalyti langą tiesiog būtina, stabtelėkite šalikelėje, užmeskite ant priekinio stiklo sniego ir įjunkite valytuvus. Taip pratempsite dar dešimtį kilometrų. Kad langų valymo sistema vėl pradėtų veikti, šliūkštelėkite į bakelį koncentruoto antifrizo arba palaikykite automobilį šiltoje patalpoje.

REKLAMA

Nepakeitėte tepalų į žieminius

Ir išties: kam keisti tepalus, jeigu tą daryti dar ne laikas ir senųjų visiškai pakanka? Taip mano apie 30 proc. visų vairuotojų. Bet vos tik prasideda šalčiai, tie patys vairuotojai pradeda skųstis, kad variklis vis prasčiau užsiveda, greitai perkaista.

REKLAMA

Anot specialistų, tokias problemas nesunku išspręsti žieminiais arba universaliais tepalais – ypač jeigu variklis turbininis arba didelio tūrio. Mat vasariniai tepalai šaltyje pasidaro klampūs, taigi varikliui reikia daugiau pastangų, kad pradėtų suktis.

Be to, keisdami tepalus pagal sezoną, pailginsite jo tarnavimo laiką. Nes paleidžiant variklį klampūs tepalai liks ant dugno, vadinasi, kol variklis įšils, jo detalės dirbs nesuteptos, ir agregatas daug greičiau susidėvės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patarimas: naujas mašinas beveik visas galima drąsiai „girdyti“ sintetiniais tepalais, o štai senesnių markių (ir juo labiau rusiškų) automobiliams geriau tiks pusiau sintetiniai tepalai. Ne dėl to, kad sintetiniai tepalai prastesni – atvirkščiai. Tiesiog riebokšlių tarpinių guma kai kuriuose automobiliuose būna abejotinos kokybės, taigi tepalai gali paprasčiausiai ištekėti.

REKLAMA

Maudynės per šalčius

Ankstyvą rytą skubate į darbą, bet automobilis niekaip nenori jūsų įsileisti į vidų – durelės vairuotojo pusėje, atrodo, mirtinai prišalo. Pažįstama situacija? Tai standartinė situacija, su kuria susiduria vairuotojai, mėgstantys ir žiemą važinėti švara spindinčiu automobiliu.

REKLAMA

Blogiausia, kad mūsų tautiečiai nemėgsta pasiduoti – nieku gyvu! Pamanyk, durelės užšalo... Vargsime, kol atplėšime jas bet kokia kaina, nesustabdys net sandarinimo guma. Reikės – net verdančiu vandeniu apliesime.

Ekspertai sako, kad tiek vienas, tiek kitas metodas pražūtingi automobiliui. Jei bandysite užšalusias duris atverti jėga, jau per pirmą stipresnį lietų dėl to pasigailėsite, nes vanduo nuo kėbulo tekės tiesiai į saloną. Vienintelė išeitis iš tokios situacijos – pakeisti durų sandarinimo gumas, o tai jau nepigus malonumas.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau baisiausia, kas gali nutikti jūsų mašinai, yra verdančio vandens dušas. Jeigu šliūkštelėsite vandens tiesiai iš arbatinio, metalas po sandarinimo gumomis ims rūdyti, o kėbulo dažai nuo staigaus temperatūrų skirtumo gali išvirsti pūslėmis.

Patarimas: prieš paspaudžiant didesniems šalčiams, ištepkite visas gumas specialiu tam skirtu skysčiu arba paprasčiausiu antifrizu. Jei termometrai rodo 10 laipsnių žemiau nulio, pakentėkite ir neplaukite automobilio. Kai taip šalta, druska nuo grindinio jūsų mašinai nebaisi, o štai užšalęs vanduo gali pridaryti rimtų problemų.

Paglobokite ir elektrinę sistemą, atveriančią automobilio langus. Jeigu jaučiate, kad ji pašalo, pašildykite automobilį ir palaukite, kol atitirps pati, tačiau jokiu būdu prievarta nedarinėkite langų – sudeginsite.

Tas nelemtas stovėjimo stabdis...

Jeigu esate pratę laikyti užtrauktą automobilio stovėjimo stabdį, šaltuoju metų laiku turėtumėte šio įpročio atsisakyti. Antraip rizikuojate visą likusią žiemos dalį važinėti visuomeniniu transportu, kol meistrai taisys rankinį stabdį.

Kaip aiškina specialistai, žiemą stabdžių trinkelės nuo tirpstančio sniego permirksta ir įkaista. Jeigu po tokio pasivažinėjimo įjungsite rankinį stabdį, trinkelės prišals prie disko, ir pajudėti iš vietos kitą dieną bus, švelniai pasakius, nelengva.

REKLAMA

Taip pat, kaip su užblokuotais galiniais ratais. O jei to nepastebėsite ir toliau spausite greičio pedalą, galite išvis „nurauti“ stovėjimo stabdį. Tuomet jau brangaus remonto neišvengsite.

Patarimas: nakčiai automobilį pasistenkite statyti lygioje aikštelėje, kad nereikėtų jungti rankinio stabdžio. Nejunkite ir pavaros.

Sergejus Stonkus  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų