Daugelis sėkmės lydimų verslininkų dažnai pasakoja panašias istorijas: prieš tai, kai tapo milijoninių kompanijų vadovais, jie lavino savo verslininkų gebėjimus, pardavinėdami gaiviuosius gėrimus skersgatvyje, ar konstravo įvairius prietaisus savo garaže. Panašu, jog kiekvienas verslo magnatas jau būdamas vaikas žinojo, jog verslas yra jo pašaukimas.
Bet kas gi iš tikrųjų lemia verslininko karjeros sėkmę? Kokios asmeninės žmogaus savybės išskiria sėkmingą verslo pasaulio atstovą iš kitų žmonių minios? „Entrepreneur.com“ teigimu, tokias žmogaus charakterio savybes galima apibrėžti konkrečiai ir visos jos neatsiejamai būdingos geriausiems pasaulio verslininkams:
1. Aistra
Niekas geriau neįkūnija šios verslininkui būtinos savybės nei Richardas Bransonas, kompanijos „Virgin“ įkūrėjas. Dalis Bransono aistros pasireiškia jo nepasotinamu apetitu naujų kompanijų kūrimui. Įkurta 1970 metais „Virgin Group“ įmonė išplėtė savo veiklą, įsteigdama dar bent 200 dukterinių kompanijų. Jų veiklos sritys yra labai įvairios: muzikos, leidybos, mobiliųjų telefonų verslai ar net kosmoso kelionės. „Verslas yra lyg autobusas. Po kiek laiko visuomet sulauksite dar vieno“, - savas analogijas išvedinėjo Bransonas.
Bransonas pasižymi didele aistra ne vien savo verslui. Jis turi milžinišką aistrą pačiam gyvenimui. Tad Bransonas žymus ir dėl savo išskirtinių pomėgių bei entuziastingos ir aktyvios veiklos kasdieniame savo gyvenime. Būtent todėl yra taip žavimasi šio verslininko sugebėjimu pasiekti sėkmingą asmeninio gyvenimo ir verslo balansą.
2. Pozityvumas
Jeffas Bezosas puikiai suvokia pozityvaus mąstymo galią. Gyvenime vadovaudamasis principu, jog „kiekvienas naujas iššūkis yra ir nauja galimybė“, Bezosas sugebėjo iš mažos internetinių paslaugų kompanijos „Amazon“ padaryti didžiausią virtualų pasaulio knygyną.
„Amazon.com“ buvo įkurta 1995 metais ir jau iš pradžių veikė gana pelningai. Visgi dešimtmečio pabaigoje prasidėjus vadinamajai „dot-com“ krizei, kompanijai atėjo nesėkmių periodas. Tuo metu analitikai prognozavo, jog „Amazon“ laukia prasta ateitis, nes ji bus pasmerkta pralaimėti konkurencinę kovą naujai besikuriančioms panašių internetinių paslaugų kompanijoms, tokioms kaip „Barnes & Nobles“ įkurtam internetiniam puslapiui. Bet vietoj to, jog susitaikytų su niūriai vaizduojama kompanijos ateitimi, Bezosas ryžtingai bei kupinas optimizmo ėmėsi gaivinti „Amazon“, išryškindamas didžiausius savo kompanijos pranašumus ir sėkmingai pratęsdamas jos dominavimą internetinėje erdvėje. Kaip teigia Bezoso žmona, „jei Jeffas atrodo nelaimingas, tiesiog palaukite keletą minučių ir vėl išvysite jį patenkintą“. Kartais pozityvumas iš tiesų gali būti tikru sėkmingo verslo garantu.
3. Sugebėjimas prisitaikyti
Sugebėjimas prisitaikyti – vienas svarbiausių gero verslininko bruožų. Kiekvienas gabus verslininkas turėtų nuolat dėti pastangas, jog tobulėtų, reaguotų ir iš naujo apsibrėžtų savo verslo tikslus ir jo įgyvendinimo priemones. Paprasčiausiai tam, jog verslo klientai niekada neliktų nuvilti.
„Google“ kompanijos įkūrėjai Sergejus Brinas ir Larry Page'as šią savybę įkūnija tiesiog puikiai. Šie verslininkai ne tik reaguoja į pokyčius verslo aplinkoje ir klientų noruose, bet ir patys savo veikla nulemia tokius pokyčius. „Google“ išlieka viena iš lyderių technologinių ir interneto inovacijų srityje. Sugebėjimas visada išlikti vienu žingsniu priekyje „Google“ daro viena įtakingiausių kompanijų pasaulyje, o „Google“ vartotojams kaskart suteikia naujų galimybių.
4. Lyderystė
Geras lyderis – charizmatiškas, darbo etikos principus puikiai išmanantis bei ryžtingai savo veiklą vykdantis žmogus. Be to, savo tikslų siekiantis entuziastingai, orientuotas į komandinį darbą ir išsiskiriantis puikaus mokytojo savybėmis. Visus šiuos lyderystę apibrėžiančius bruožus puikiai įkūnijo Mary Kay Ash, kompanijos „Mary Kay Cosmetics“ įkūrėja.
Būdama jauna, Ash dirbo namų apyvokos daiktų prekyba užsiimančioje kompanijoje. Nepaisant to, jog savo srityje Ash dirbo beveik visada pelningiausiai, bet pareigų paaukštinimo galimybių ar didesnės algos jai niekas niekada taip ir nepasiūlė. Tad galiausiai nusivylusi tuo, kaip ją vertino jos kolegos ir darbdaviai, Ash nusprendė imtis savarankiško verslo bei 1963 metais įkūrė „Mary Kay Inc.“ Ash verslo pasaulyje atsimenama kaip drąsi ir įkvepianti lyderė, verslo veikloje visuomet ištikima požiūriui „Tu gali tai padaryti!“.
5. Ambicingumas
Būdama dvidešimties metų Debbi Fields nelabai kuo išsiskyrė iš aplinkinių. Tuomet ji buvo tiesiog jauna namų šeimininkė, neturinti jokios verslo patirties. Bet užtat ji turėjo puikų šokoladinių sausainių receptą, o dar svarbiau – svajonę pasidalinti juo su visu pasauliu.
Mergina atidarė pirmąją „Mrs. Field's“ parduotuvę 1977 metais, nepaisant to, jog aplinkiniai bandė ją perkalbėti dėl menkų tokio verslo perspektyvų. Visgi Fields užsidegimas ir nepamatuojamas ambicingumas jos smulkią sausainių krautuvėlę pavertė 450 milijonų dolerių vertės kompanija, savo veiklą išplėtusia ir po užsienio valstybes.