Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Sausio 26 buvo ta diena, kurios taip stipriai laukė Formulės vienas fanai. Caterham paleido naują CT01 bolidą, o tos dienos vakare visi jau tik ir tekalbėjo apie vieną iš šio bolido bruožų. Pačiame CT01 priekyje buvo pritaisytas kažkas panašaus į keistai atrodantį laiptelį. Žiniasklaida greitai praminė šį "išradimą" "ančiasnapio nosimi".
Per kelias savaites beveik visos 2012 metų Formulės 1 komandos pristatė savo bolidų atnaujintą dizainą. Atrodo, kad "ančiasnapio nosis" Formulėje 1 "svečiuosis" ilgai. Tai tėra viena iš pravardžių Formulės 1 istorijoje. Pastebėtas toks faktas, kad juo bolidas atrodo bjauriau - tuo linksmiau skamba jo pravardė. Toliau pateikiame kelis nekaip atrodančius bolidus ir jų pravardes.
„Jūrų vėplys" - Williams FW26 bolidas
Vienas labiausiai sukėlusių šoką fanams bolidų buvo 2004 metų Williams FW26. Šis savo išvaizda gal niekuom ir neišsiskyrė, tačiau bolido "nosis" privertė choru atsidusti daugybę žiūrovų. Žiniasklaida labai greitai prikibdė šiam bolidui pravardę "jūrų vėplys", taip nutiko dėl priekinės automobilio dalies. Nors komandos vadovai 2004 metų sezoną pradėjo teigdami, kad šiais metais jie laimės, tačiau sezono gale Williams komanda finišavo ketvirta.
„Arbatos padėkliukas" - March 711
Nuo tada kai Max Mosley, Alan Rees, Graham Coaker ir Robin Herd įkūrė March Engineering kompaniją 1969 metais, šie vyrukai labai greitai turėjo prisitaikyti prie kritikos lavinos. Dauguma nustebino užmojis dirbti su Formule 1, Formule 2 ir Formule 3 komandomis 1970 metais, taip pat ir noras gaminti serijinius automobilius.
Daugumą neigiamai nusiteikusių kritikų užtilo po to, kai March sukurtas automobilis padėjo Jackie Stewart laimėti 1970 metų Spanish Grand Prix, tačiau March dar reikėjo įsitvirtinti Formulės 1 padangėje. 1971 metais March kompanija tikrai pasižymėjo Formulės 1 istorijoje. Bolidas March 711, kurio priekis labiau priminė kažką sutvertą padavėjams, negu lenktyniniam automobiliui kaip mat įgijo pravardę - "arbatos padėkliukas". Kad ir kokie kritiški būtume vertindami bolido išvaizdą, turime atsižvelgti į faktą - ši komanda tais metais buvo tarp penkių etapų laimėtojų. Visai neblogai kaip "arbatos padėkliukui".
„Omaro žnyplės" - Brabham BT34
1971 metais Ron Touranac, įsigijęs Jack Bravham komandos dalį, privertė Graham Hill vairuoti bolidą, kuris gerokai skyrėsi nuo savo pirmtakų. Iki pat BT34 pristatymo komanda buvo minima, kaip ganėtinai konservatoriška - jie vis dar rinkosi laiko patikrintus sprendimus, nepaisant to, kad kitos komandos sparčiai bandė atsinaujinti techniškai. Pasirodžius šiam bolidui jis buvo pramintas "omaro žnyplėmis", nes turėjo keistą priekį, kuriame buvo įmontuoti radiatoriai. Tų metų sezone šis bolidas buvo vienintelis, nes komandos draugas vairavo senesnį modelį.
„Sniego valytuvas" - Ferrari 312B3
Tuo momentu, kai Ferrari komanda atšaukė savo planus 2012 metų sezono pradžioje, jie apkaltino didžiules sniego griūtis. Gaila, kad jų dabartinis bolidas nė kiek nepanašus į Ferrari 312B3 "sniego valytuvą". Nors šio bolido priekis, pasak Italų spaudos, priminė kastuvą sniegui kasti, tačiau 1973 metais sugebėjo užimti antrą vietą ir pastūmėti komandą į ateities laimėjimus.
„Arbatinukas" - Ligier JS5
1976 metais Ligier komanda kartu su mechanikais ir dizaineriu Gerard Ducarouge pristatė bolidą, kuris savo didele oro nukreipimo dėže priminė arbatinuką. Tais metais šis bolidas kėlė rimtą grėsmę kitoms komandoms savo sugebėjimais trasoje. McLaren, Ferrari ir Lotus komandos nuo 1974 metų per ateinančius kelis metus perėjo prie dar drastiškesnių oro nukreipimo dėžių. Vėlesniame laikotarpyje atsirado tikslūs reglamentai kokio dydžio ir aukščio šis "įrenginys" turėtų būti.
Sausio 26 buvo ta diena, kurios taip stipriai laukė Formulės vienas fanai. Caterham paleido naują CT01 bolidą, o tos dienos vakare visi jau tik ir tekalbėjo apie vieną iš šio bolido bruožų. Pačiame CT01 priekyje buvo pritaisytas kažkas panašaus į keistai atrodantį laiptelį. Žiniasklaida greitai praminė šį "išradimą" "ančiasnapio nosimi".
Per kelias savaites beveik visos 2012 metų Formulės 1 komandos pristatė savo bolidų atnaujintą dizainą. Atrodo, kad "ančiasnapio nosis" Formulėje 1 "svečiuosis" ilgai. Tai tėra viena iš pravardžių Formulės 1 istorijoje. Pastebėtas toks faktas, kad juo bolidas atrodo bjauriau - tuo linksmiau skamba jo pravardė. Toliau pateikiame kelis nekaip atrodančius bolidus ir jų pravardes.
„Jūrų vėplys" - Williams FW26 bolidas
Vienas labiausiai sukėlusių šoką fanams bolidų buvo 2004 metų Williams FW26. Šis savo išvaizda gal niekuom ir neišsiskyrė, tačiau bolido "nosis" privertė choru atsidusti daugybę žiūrovų. Žiniasklaida labai greitai prikibdė šiam bolidui pravardę "jūrų vėplys", taip nutiko dėl priekinės automobilio dalies. Nors komandos vadovai 2004 metų sezoną pradėjo teigdami, kad šiais metais jie laimės, tačiau sezono gale Williams komanda finišavo ketvirta.
„Arbatos padėkliukas" - March 711
Nuo tada kai Max Mosley, Alan Rees, Graham Coaker ir Robin Herd įkūrė March Engineering kompaniją 1969 metais, šie vyrukai labai greitai turėjo prisitaikyti prie kritikos lavinos. Dauguma nustebino užmojis dirbti su Formule 1, Formule 2 ir Formule 3 komandomis 1970 metais, taip pat ir noras gaminti serijinius automobilius.
Daugumą neigiamai nusiteikusių kritikų užtilo po to, kai March sukurtas automobilis padėjo Jackie Stewart laimėti 1970 metų Spanish Grand Prix, tačiau March dar reikėjo įsitvirtinti Formulės 1 padangėje. 1971 metais March kompanija tikrai pasižymėjo Formulės 1 istorijoje. Bolidas March 711, kurio priekis labiau priminė kažką sutvertą padavėjams, negu lenktyniniam automobiliui kaip mat įgijo pravardę - "arbatos padėkliukas". Kad ir kokie kritiški būtume vertindami bolido išvaizdą, turime atsižvelgti į faktą - ši komanda tais metais buvo tarp penkių etapų laimėtojų. Visai neblogai kaip "arbatos padėkliukui".
„Omaro žnyplės" - Brabham BT34
1971 metais Ron Touranac, įsigijęs Jack Bravham komandos dalį, privertė Graham Hill vairuoti bolidą, kuris gerokai skyrėsi nuo savo pirmtakų. Iki pat BT34 pristatymo komanda buvo minima, kaip ganėtinai konservatoriška - jie vis dar rinkosi laiko patikrintus sprendimus, nepaisant to, kad kitos komandos sparčiai bandė atsinaujinti techniškai. Pasirodžius šiam bolidui jis buvo pramintas "omaro žnyplėmis", nes turėjo keistą priekį, kuriame buvo įmontuoti radiatoriai. Tų metų sezone šis bolidas buvo vienintelis, nes komandos draugas vairavo senesnį modelį.
„Sniego valytuvas" - Ferrari 312B3
Tuo momentu, kai Ferrari komanda atšaukė savo planus 2012 metų sezono pradžioje, jie apkaltino didžiules sniego griūtis. Gaila, kad jų dabartinis bolidas nė kiek nepanašus į Ferrari 312B3 "sniego valytuvą". Nors šio bolido priekis, pasak Italų spaudos, priminė kastuvą sniegui kasti, tačiau 1973 metais sugebėjo užimti antrą vietą ir pastūmėti komandą į ateities laimėjimus.
„Arbatinukas" - Ligier JS5
1976 metais Ligier komanda kartu su mechanikais ir dizaineriu Gerard Ducarouge pristatė bolidą, kuris savo didele oro nukreipimo dėže priminė arbatinuką. Tais metais šis bolidas kėlė rimtą grėsmę kitoms komandoms savo sugebėjimais trasoje. McLaren, Ferrari ir Lotus komandos nuo 1974 metų per ateinančius kelis metus perėjo prie dar drastiškesnių oro nukreipimo dėžių. Vėlesniame laikotarpyje atsirado tikslūs reglamentai kokio dydžio ir aukščio šis "įrenginys" turėtų būti.