Kovo 15 d. Vilniuje pristatomas naujas, ES struktūrinių fondų remiamas, pradinio ugdymo tobulinimui skirtas projektas. Jis sukurs realias galimybes mokytojams pasižiūrėti į ugdymą ne tik kaip į darbą, bet ir kaip į meną, išlaisvinantį vaikų kūrybines galias. Mokytojai, švietimo pagalbos specialistai per projektą „Pradinio ugdymo tobulinimas“ mokysis, kaip ugdymo turinį pritaikyti skirtingų ugdymosi poreikių vaikams, kurti patrauklų ir motyvuojantį mokymosi procesą, vaikų kūrybiškumą skatinančią aplinką.
Nacionalinių, tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų duomenys rodo, kad mūsų ketvirtokai turi sukaupę daug dalykinių žinių, tačiau menkai geba jas taikyti praktikoje, sutrinka situacijose, reikalaujančiose nestandartinio, kūrybiško mąstymo.
„Šiuolaikinis mokytojas turėtų gebėti naudotis ne tik įprastais darbo metodais bei priemonėmis, bet ir taikyti naujas technologijas, sėkmingai veikti pats ir to mokyti vaikus“, – sako viceministras Vaidas Bacys.
Kaip rodo 2010 m. atliktas tyrimas „Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos ir specialiųjų pedagogų nuomonė apie IKT ir inovatyvių mokymosi metodų taikymą pradinėse klasėse“, tik 10 proc. pradinių klasių mokytojų naudoja interaktyvius mokymosi metodus, skatina savarankišką mokinių mokymąsi ir tyrinėjimus.
Siekiant ambicingų projekto „Pradinio ugdymo tobulinimas“ tikslų mokymuose dalyvaus ne atskiri pedagogai, o visa mokyklos komanda: pradinių klasių mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, vadovai. Taip pat drauge su mokyklos komanda kvalifikaciją tobulins ir savivaldybių švietimo padalinių specialistai. Šie mokymai bus ilgalaikiai.
Šiuo metu jau atrinkta 18 mokyklų iš Vilniaus, Klaipėdos, Telšių, Molėtų, Prienų, Panevėžio ir kitų rajonų. Sukaupusios patirties šios mokyklos, naudodamos besimokančių mokyklų tinklų metodiką, į mokymosi procesą įtrauks dar 40 mokyklų, taip užtikrindamos projekto idėjų sklaidą Lietuvoje.
Projekto metu bus parengta kompiuterinių mokymo priemonių, vertingos metodinės medžiagos, padėsiančios pradinio ugdymo specialistams ugdyti gebėjimus ir kompetencijas, kurių reikia šiandienos visuomenėje.
Projektą „Pradinio ugdymo tobulinimas“ vykdo Ugdymo plėtotės centras. Jis finansuojamas iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Trejus metus truksiančio projekto vertė – daugiau nei 7 mln. Lt.