Buvęs lenktynininkas Audrius Gelžinis pabrėžia, kad vasarinis lietus yra pavojingas dėl kelių priežasčių. Tinkamai neįvertinus situacijos kyla nemenka eismo įvykio tikimybė.
Pavojai po ilgesnės sausros
„Norisi atkreipti dėmesį į situaciją, kai ilgą laiką nelyja. Tada važiuojamoji dalis pasidengia automobilių į aplinką išmetamomis medžiagomis, dulkėmis, padangų guma. Tokiu atveju pakanka ir nedidelio lietaus, kad kelio danga taptų ypatingai slidi.
Antras pavojus kyla, kai praūžia stiprus lietus ir važiuojamojoje dalyje susikaupia daug vandens. Tada vairuotojams derėtų vengti didesnių balų ar provėžų, kur dėl akvaplanavimo automobilį gali tapti sunku suvaldyti. Ypač jei esate mažiau patyręs vairuotojas“, – pabrėžia A. Gelžinis.
Kiek įvardytomis sąlygomis automobilis išliks stabilus itin priklauso nuo padangų. Liūties atveju, labai tikėtina, kad vandens kelyje bus daugiau nei numatyta gamintojo rekomendacijose, todėl derėtų įvertinti situaciją ir sumažinti važiavimo greitį. Bet jei padangos bus prastos būklės, tada slidu taps net ir nedidelio lietaus atveju.
„Akvaplanavimo efektas susidaro, kai važiuojama per greitai stipriai lyjant ar po gausių kritulių. Dažniausia ten, kur yra didelės balos arba kai vanduo susikaupęs provėžose.
Tokiu atveju, padangos jau rieda ne pačiu asfaltu, o pakyla aukščiau. Protingiausia būtų nepakliūti į akvaplanavimą. Patyrę vairuotojai pajaučia, kai pablogėja ir vieno rato sukibimas su kelio danga.
Važiuojant kiekvienas vairuotojas turi jausti, kada automobilis juda stabiliai. Visada reikia stengtis važiuoti taip, kad galėtumėte visiškai kontroliuoti transporto priemonę“, – teigia buvęs lenktynininkas.
Neatlikite staigių veiksmų
Kai dėl liūties automobilis praranda stabilumą, A. Gelžinis pataria vengti staigių veiksmų:
„Tokiu atveju nederėtų greitai stabdyti, spausti greičio pedalo ar atlikti staigių judesių vairu. Šiuolaikiniai automobiliai turi įvairių pagalbinių sistemų, kurios padeda išlaikyti stabilumą.
Kad išvengtumėte tokių nemalonių pojūčių, teisingai įvertinkite situaciją. Važiuojant mieste 50 km./val. greičiu nesusidursite su akvaplanavimo efektu. Nebent būtų naudojamos labai prastos būklės padangos.
Magistralėje reikėtų dar atidžiau pasirinkti greitį esant lietingoms eismo sąlygoms. Reikia nepamiršti, kad yra leistinas ir yra saugus greitis. Kiekvieną situaciją reikia vertinti individualiai pagal esamas eismo sąlygas.“
Buvęs lenktynininkas atkreipia dėmesį į elementarius, tačiau eismo saugumą stipriai pagerinančius „namų darbus“. Ypač tai aktualu važiuojant tamsiu paros metu.
„Matomumo klausimas yra labai reikšmingas eismo saugumui. Jei dėl lietaus, rūko yra prastas matomumas, derėtų atitinkamai sumažinti greitį, kad esant būtinybei galėtumėte greitai sustoti.
Tad derėtų nepamiršti nusivalyti automobilio langų, lempų, kad išgautumėte maksimalų regėjimą, kelio matymą. Tamsiu paros metu tai tampa itin aktualu dėl laukinių gyvūnų.
Reikia stebėti ženklus, kur yra didesnė tikimybė, kad gyvūnai išbėgs, reikia būti atsargesniems. Gyvūnus reikia bandyti apvažiuoti atvirkščia jų bėgimui kryptimi. Arba jei prabėgo stirna, tai toje atkarpoje, labai tikėtina, kad jų bus ir daugiau“, – pataria A. Gelžinis.
Avaringumo situacija
Lyginant 2019 ir 2020 metų sausio – birželio mėnesius, žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičius sumažėjo – 6,7 proc., sužeistų eismo įvykiuose skaičius sumažėjo – 13 proc., o eismo įvykių skaičius sumažėjo – 9,6 proc.
Jei pernai per pusmetį žuvo 75 žmonės, tai šiemet – 70. Sužeistų žmonių skaičius nuo 1707 sumažėjo iki 1486.