Gegužės pabaigoje čempionato kovas pradėję Plungėje šalies automobilių kroso meistrai per Marijampolę, Kupiškį, dar kartą Plungę ir Ukmergę artėja prie Pavilkijo, kur po sekmadienio batalijų pirmenybių turnyrinėje lentelėje nebeliks nežinomųjų.
Čempionato finišas – tarsi uoga ant pabaigtuvių torto, kurios paslapčia viliasi daugelis varžybų organizatorių. Ne vien dėl to, kad paskutiniajame etape iškovoti taškai dauginami iš 1,5 koeficiento ir kad pirmenybių finiše verda atkakliausios kovos, viliojančios žiūrovą. Juk būtent paskutinysis etapas galimybės revanšui nebepalieka.
Čempionato paskutiniojo etapo lenktynes rengianti VšĮ „Norlin“ jas skiria automobilių kroso entuziasto ir trenerio Romualdo Barkausko, itin daug nusipelniusio ne tik šio krašto sportininkams ir automobilių sportui, atminimui.
„Sunku pervertinti Romualdo įnašą į šalies automobilių kroso populiarinimą. Būtent jo pastangomis atsirado ši trasa, būtent jis platino kroso virusą per visą Lietuvą ir nepaprastai daug prisidėjo kad pasiektume tokį automobilių kroso lygį, kokį turime dabar, - sako dukart Europos automobilių kroso čempionas Nerijus Naujokaitis. – Tai buvo mano pirmasis ir vienintelis treneris, stovėjęs šalia 1983-aisiais, kai pirmąsyk sėdau prie krosui parengto automobilio vairo ir 2008-aisiais, kai antrą kartą gavau Europos čempiono taurę“.
„Romualdas pats buvo linksmo būdo ir džiaugdavosi matydamas kaip žiūrovai po lenktynių skirstosi gerai nusiteikę, - sako varžybų organizacinio komiteto pirmininkas Vladas Norkus. – Todėl pasistengsime, kad paskutiniojo etapo varžybas be atkaklios sportinės kovos lydėtų ir visa puokštė atrakcijų, pakiliai nuteikiančių ir pačius sportininkus, ir, be abejo, žiūrovus“.
Pavilkijyje iššūkį lenktynininkams pirmasis mes ne kas kitas, o pats Rokas Baciuška, pernai tapęs pirmuoju Lietuvos sportininku, iškovojusiu FIA pasaulio čempiono vardą, o šiemet sėkmingai jį apgynęs pasaulio ralio-reidų čempionato T4 kategorijoje.
Etapų Saudo Arabijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose bei Meksikoje varžybose Rokas iškovojo 189 taškus ir tapo varžovams nebeįkandamas.
O kokį rezultatą jis užfiksuos Pavilkijo trasoje ir ar išdrįs kas pakelti dukart pasaulio čempiono mestą pirštinę, pamatysime spalio 1-ąją.
Prieš lenktynes, kurių pradžia 11.30 val., sportininkus ir žiūrovus įspūdingai sveikins ir „Baltic Amber Team“, virš trasos parodomiesiems demonstraciniams skrydžiams pakelsianti tris ultra lengvuosius orlaivius.
Arūnas Rupkus, Dainius Galkys ir Justinas Valančius su Ukrainos aviakonstruktoriaus Jurijaus Jakovlevo sukurtais naujausiais „Aeropakt 32“, pasižyminčiais geromis skrydžio charakteristikomis ir todėl beregint išpopuliarėjusiais visame pasaulyje, tikrai privers visus, apsilankiusius Pavilkijo trasoje, pakelti galvas į dangų ir pasigėrėti dovanojančių šventę pilotų meistriškumu.
Po spalvingos čempionato paskutiniojo, šeštojo lenktynių etapo uvertiūros visų žvilgsniai nukryps į bemaž 900 metrų ilgio Pavilkijo automobilių kroso trasą, pradėtą rengti 1999 m. ir jau kitais metais priėmusią sportininkus.
Trasos plotis starto vietoje – 14,5 m., minimalus plotis – 12 m., o maksimalus – 20 m. Starto vietoje asfaltas, o likusioje dalyje – molis ir žvyras.
„Nors trasa neilga, tačiau ji gana sudėtinga ir sunki, neatleidžianti sportininkams klaidų ir neleidžianti nė akimirkai atsipalaiduoti, - sako varžybų organizacinio komiteto pirmininko pavaduotojas Andrius Remeza. – Greitas ir aštrus pirmasis posūkis lenktynininkams neleidžia nė sekundei prarasti dėmesio, o patirties ir meistriškumo reikalaujantis status nusileidimas, kaip ir klastingas paskutinysis posūkis, ne vienam jau yra atėmę galimybę išvysti finišo vėliavą“.
Trasa jau lygiai du dešimtmečius saugo unikalų rekordą, kai 2003 m. šalies čempionato lenktynėse Pavilkijyje varžėsi net 106 sportininkai.
Nuo 2007 m. išliko nepagerintas dar vienas rekordas, kai pirmajame divizione lenktyniavęs Šakių sportininkas Šarūnas Glikas su „Ford Focus“ vieną trasos ratą nuvažiavo per 33,02 min., išvystydamas 93 km/val. greitį.
Lietuvos automobilių kroso A lygos čempionato VI etapo lenktynėse sportininkai varžysis „Mini Buggy“, „Junior 1000“, „Super 1600“ ir „Super 2000“, „Super Cars“ ir „Buggy Cup“, o B lygos – 1600, 2000 ir RWD3000 klasėse.
Visų klasių sportininkai lenktynėse privalės įveikti po 4 ratus, o patekę į finalinius važiavimus – po 6.
Čempionato įskaitoje už pirmąją vietą, be paskutiniojo etapo lenktynėse numatyto 1,5 koeficiento, sportininkas gauna 20 taškų, už antrąją -17, už trečiąją – 15, už ketvirtąją – 13, o už kitas - vienu mažėjančiu tašku iki pat 16-tosios, už kurią skiriamas 1 taškas.
Iki paskutiniojo etapo lenktynių Pavilkijyje niekas dar nėra užsitikrinęs nei čempiono, nei prizininkų laurų.
„Super Cars“ klasės lyderį Deividą Vareiką su 128 taškais dar gali aplenkti ir Audrius Stanis (106 taškai), ir Paulius Šniukas (104 t.).
Dar daugiau intrigos „Super 2000“ klasėje, kurios lyderis Laurynas Petraška turi 111 taškų, Edvinas Miknius – 105, o Antanas Mažonas su Povilu Vaškevičiumi – po 98.
Ne aiškesnė padėtis ir B lygoje. 1600 automobilių klasėje kiek saugiau jaučiasi tik Ignas Petreikis, savo taupyklėje turintis 65 taškus. Tačiau palankiai susiklosčius aplinkybėms minčių užkopti ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio dar neatsisakė nei Saulius Guoga, nei po lygiai taškų turintys Vismantas Gricius su Vidmantu Šakiniu.
RWD3000 klasės lyderis Dainius Dambrauskas turi trapią vos 6 taškų persvarą prieš antruoju žengiantį Martyną Vaškį ir 16-os - prieš Stasį Brundzą, vienintelį likusį ištikimą VAZ 2101.
Šis trejetas Pavilkijyje ir išsidalys vietas ant nugalėtojų pakylos, nes varžovai šioje klasėje atsilikę labiau.