51-oji zona buvo sukurta tam, kad Šaltojo karo metais JAV atokiau nuo smalsių akių galėtų vykdyti slaptus aeronautikos projektus. Praeito amžiaus šeštajame ir septintajame dešimtmečiuose čia buvo vykdoma slapta OXCART programa, kurios tikslas buvo sukurti A-12 lėktuvą, kuris tapo U-2 lėktuvo pirmtaku.
Beveik nepastebimas radarų A-12 lėktuvas gali išvystyti iki 3500 km/h greitį. Skrendant 27 kilometrų aukštyje lėktuve esančios kameros gali užfiksuoti ant žemės esančius net ir labai smulkius objektus.
Tačiau nuolatinis tobulumo siekimas nėra atsiejamas nuo pavojų. Būtent tai ir įrodė 1963 metais netoli 51-osios zonos įvykusi A-12 lėktuvo avarija. Netrukus po to JAV vyriausybė suskubo užglaistyti šį incidentą ir pašalino iš avarijos vietos visas A-12 lėktuvo nuolaužas. Neseniai JAV Centrinė žvalgybos valdyba paviešino šias nuotraukas.
Nelaimė atsitiko tuomet, kai pilotas bandytojas Kenas Collinsas testavo A-12 lėktuvo ikigarsinį variklį nedideliame aukštyje. 7,6 tūkst. metrų aukštyje sutriko lėktuvo valdymas ir pilotas buvo priverstas katapultuotis. Vėliau JAV pareigūnai liepė K. Collinsui atlikti hipnozės seansą, kad įsitikintų, jog piloto parodymai buvo teisingi ir tikslūs.
Nusileidusį ant žemės K. Collinsą sutiko trys civiliai, kurie savo automobiliu pasiūlė jam nuvykti į lėktuvo avarijos vietą. Tačiau pilotas jiems įsakė vykti priešinga kryptimi teigdamas, kad lėktuve yra atominė bomba. Tai buvo iš anksto suplanuota istorija tam, kad civiliai laikytųsi kuo atokiau nuo 51-osios zonos. Per kitus 50 metų niekas nesilankė lėktuvo avarijos vietoje ir net nieko nežinojo apie šį incidentą.
„Buvo svarstoma išsprogdinti avarijos vietą, kad paprasti civiliai negalėtų suprasti, kas čia nutiko“, – sakė nepriklausomas istorikas Peteris Merlinas.
CŽV istorikas Davidas Robarge'as teigia, kad šiandien paslaptis jau atgyveno ir tai paaiškina, kodėl būtent dabar buvo paviešintos šios nuotraukos.
„CŽV pareigūnai peržiūrėjo turimus dokumentus ir nusprendė, kad 1963 metų avarijos nuotraukos nekelia grėsmės nacionaliniams saugumui, todėl ir buvo išslaptintos, – aiškino jis. – 2007 metais CŽV išslaptino per tūkstantį dokumentų, susijusių su OXCART programa.“
Nors CŽV ir paviešino šias nuotraukas, tačiau nėra iki galo aišku, kas buvo atsakingas už šios istorijos nuslėpimą ir kaip visa tai vyko. Incidentą tyrinėjantis istorikas P. Merlinas teigė išsiaiškinęs bent jau dalį istorijos.
„A-12 lėktuvo fiuzeliažas ir sparnai buvo atskirti ir kartu su uodega bei kitomis didesnėmis lėktuvo dalimis išvežti sunkvežimiais, – pasakojo istorikas. – Mažesnės nuolaužos buvo sudėtos į dėžes.“
Tuo metu, pasak D. Robarge'o, OXCART programa buvo laikoma itin slapta ir bet koks jos atskleidimas galėjo suteikti tuometiniams JAV priešininkams progą susipažinti su JAV vystomomis technologijomis ir pradėti imtis atsakomųjų veiksmų.
Šiandien ekspertai greičiausiai kuria naujos kartos lėktuvus 51-ojoje zonoje, tačiau reikia manyti, kad informacija apie tai nebus paskelbta dar artimiausius kelis dešimtmečius. CŽV istorikas D. Robarge'as vis dar neigia, kad tokia bazė egzistuoja.
„Nepykit, bet nieko negaliu jums apie tai pasakyti“, – kategoriškai kalbėjo D. Robarge'as.