• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai įlipate į lėktuvą, jūs ir visi kiti keleiviai, savo gyvenimą atiduoda į piloto rankas. Nors jūs jų nematote, bet tikite, kad ji ar jis atlieka savo darbą profesionaliai ir atsakingai.

14

Kai įlipate į lėktuvą, jūs ir visi kiti keleiviai, savo gyvenimą atiduoda į piloto rankas. Nors jūs jų nematote, bet tikite, kad ji ar jis atlieka savo darbą profesionaliai ir atsakingai.

REKLAMA

Juolab, tikite, kad pilotai 100 procentų savo dėmesio skiria darbui, o jų rankos visuomet yra ant vairo.

Visgi, tai netiesa. Dažniausiai autopilotas įjungiamas vos per kelias minutes nuo pradinio kilimo.

Jei tai jums jau kelia nerimą, žinokite, kad tuo metu pilotai dažnai stebi neramumus, saugumą, pokalbius tarp įvairių radijo bokštų ir apskritai sutelkia dėmesį į kitus, svarbius veiksnius skrydžio metu.

Jie taip pat turi stebėti oro radarą, kad pamatytų, kokios sąlygos yra prieš juos, be to, pildo dokumentus, keičia aukštį ir skrydžio trajektorijas, kaip nurodė skrydžių vadovai.

Tai gali atrodyti kaip įprastos tokio pobūdžio darbo taisyklės, tačiau dar yra keletas neįprastų dalykų, kurių galbūt iki šiol nežinojote.

REKLAMA
REKLAMA

Skaito laikraščius

Ilgesnio skrydžio metu, jiems leidžiama skaityti, bet tik laikraščius. Aišku, tai dar priklauso nuo oro linijų, tačiau pilotams paprastai leidžiami skaityti laikraščius, nes jų trumpi straipsniai, palyginti su knygomis ar romanais, mažiau blaško.

REKLAMA

Anot „The Sun“, kai kurie pilotai nori skaityti su jų darbu susijusią informaciją.

Valgymas

Neretai vis dar manoma, kad pilotai gauna skanesnį ir geresnį maistą, nei visi kiti. Taip yra tik iš dalies. Vienas pilotas gauna kitokį maistą, nei keleiviai ir likę pilotai tik dėl to, kad jeigu maistas būtų užterštas arba juo apsinuodytų dauguma, jis galėtų saugiai nutupdyti lėktuvą.

Pokalbių vengimas

Tai vyksta tik esminiais skrydžio etapais, tačiau pilotai turi susilaikyti nuo bet kokių neesminių pokalbių. Ši taisyklė taikoma tik prieš tai, kai lėktuvas pasiekia10 000 pėdų aukštį ir kai skrenda žemiau nei 10000 pėdų aukštyje.

REKLAMA
REKLAMA

Ši taisyklė vadinama „sterilia kabinos kortele“ ir buvo įvesta 1974 m. Po avarijos Amerikoje, kur pilotai užsiėmė nedarbiniais pokalbiais prieš avariją.

Be to, kiti skrydžio įgulos nariai negali kalbėtis su pilotais, o pilotai negali perduoti jokių pranešimų keleiviams.

Nenaudojimas asmeninių prietaisų

Tai atrodo nenuostabu, tačiau kai kurie pilotai negali atsispirti neįtikėtiniems vaizdams, kuriuos jie mato iš savo kabinų kasdien.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesiog suraskite #pilotsofinstagram ir pamatysite tūkstančius nuostabių nuotraukų, padarytų būtent iš piloto kabinos.

Tačiau komercinių bendrovių pilotams tai yra griežtai draudžiama

2014 m. vasario mėn. Federalinė aviacijos administracija Amerikoje nusprendė, kad belaidžio ryšio naudojimas turėtų būti uždraustas iš piloto kabinos ir gali būti naudojamas tik išskirtinėmis aplinkybėmis.

REKLAMA

Ši taisyklė taip pat apima ir planšetinius kompiuterius, e-skaitykles, žaidimų konsoles ir mp3 grotuvus.

Miegojimas

Tai greičiausiai bus labiausiai šokiruojanti žinia iš visų jų – pilotams leidžiama miegoti skrydžio metu.

JAV pilotams leidžiama dirbti tik aštuonias valandas, o tada jie turi ilsėtis. Kuomet yra itin ilgas skrydis, pagrindinius pilotus pakeičia kiti, kad tie galėtų pamiegoti.

REKLAMA

Tačiau jiems neleidžiama panirti į gilų miegą, nes tai gali lengvai paveikti jų budrumą ir reakcijas, kai jie atsibus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų