Netrukus prasidės naujasis žiedinių lenktynių sezonas. Kaip palaikėte formą ne sezono metu?
Paulius - Be to, kad pats sėdu už lenktyninio automobilio vairo, dar esu ir mechanikas ralio komandoje, taigi automobilių sporto sezonas man tęsiasi visus metus. Iš vairavimo pusės žiemą stengiausi dalyvauti kuo daugiau renginių formai palaikyti – pavyko sudalyvauti ne vienose treko ir slalomo varžybose, taip pat sėkmingai finišuota „ARTkart“ kartingų varžybose Aukštadvaryje, kur pavyko užimti 2 vietą „Raket 120“ ir 3 vietą „Open“ klasėse. Kalbant apie fizinę formą, nuo naujųjų metų dirbu pagal suaktyvintą sporto programą, kuri padės geriau atlaikyti temperatūras ir inercines jėgas bei išlaikyti maksimalią koncentraciją.
Kiek paprastai užtrunka tavo pasiruošimas varžyboms?
Paulius - Specialaus pasirengimo vienoms ar kitoms varžyboms, neskaitant logistinių sprendimų, nėra. Mano filosofija tokia, jog automobilis iškart pasibaigus vienoms varžyboms turi būti paruoštas kitoms, o darbas su partneriais, fizinis pasiruošimas ir įgūdžių tobulinimas vyksta nuolat. Į lenktynes atvažiuoju užtikrintai žinodamas, jog paskutinę naktį nereikėjo papildomų korekcijų ar taisymų.
Praėjusį savaitgalį atlikote pirmą treniruotę. Kokie pirmieji įspūdžiai po pirmosios treniruotės?
Paulius - Lyginant su praėjusiais metais automobilis gan stipriai pasikeitė, atsirado aerodinaminių elementų, buvo atlikti kiti pakeitimai, todėl šios pirminės treniruotės tikslas buvo išaiškinti dabartinį automobilio sukibimą ir valdymą bei kokias korekcijas pakaboje ir aerodinamikoje reikia atlikti norint gerinti laiką. Gaila, kad treniruotės metu dar neturėjome šiltų orų, todėl nepavyko išbandyti automobilio valdymo su „Slick“ tipo padangomis, tačiau tai planuojame padaryti jau kitą savaitgalį. Bendrai automobilio greičiu ir potencialu esu patenkintas, su keliais patobulinimais galima siekti konkurencingo laiko.
„Fast Lap“ organizatoriai savo socialinio tinklo paskyroje pasakė, jog Jūs esate vienas iš tų, kuris įneš sumaišties į „R3000“ klasę. Įtariame, jog šiemet sieksite įgelti visiems šios klasės lyderiams ar net pretenduoti į nugalėtojo titulą?
Paulius - Labai malonu, kad „Fast Lap“ organizatoriai mato mane tarp pretendentų sukelti tą sumaištį. Nepaisant to, manau, kad tiesos tame yra – vertinant greitį ir patirtį galiu kovoti dėl aukščiausių pozicijų, tą ir stengsiuosi daryti. Bus labai įdomu, nes šioje klasėje itin daug gerai paruoštų automobilių ir talentingų lenktynininkų.
Šiemet planuojate dalyvauti tik „Fast Lap“ lenktynių serijoje ar žvalgotės ir į „BaTTC“?
Paulius - Žvalgymasis buvo atliktas dar praėjusiais metais planuojant 2017-ųjų sezoną, o dabar jau senokai esu patvirtinęs savo dalyvavimą visuose „Fast Lap“, Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato ir „BaTCC“ etapuose. Pirmasis startas būtent ir bus „BaTCC“ lenktynės labai įdomioje ir smagioje Bikiernikų trasoje.
Galbūt horizonte matote save ir 1000 kilometrų lenktynėse?
Paulius - Planuodamas 2017-ųjų metų sezoną turėjau pasirinkimą – rinktis ilgų distancijų varžybas ar trumpų. Priėmiau sprendimą varžytis trumpose distancijose – čia verda aršesnė kova, lenktynės dinamiškesnės, reikalauja maksimalios koncentracijos ir susikaupimo. Ilgų nuotolių varžybose dar spėsiu sudalyvauti, galbūt – kitais metais.
Pakalbėkime plačiau apie bolidą. Kodėl pasirinkote būtent BMW, o ne, pavyzdžiui, Honda, Mitsubishi ar net mažąjį Renault Clio?
Paulius - Automobilių sporto pasaulyje yra toks pasakymas – jei moki vairuoti galu varoma automobilį tai moki vairuoti bet kuria ašimi varomą, tai būtent to ir mokausi (juokiasi). Jei rimtai, šiuo metu automobilių sporte visose aukščiausio lygio varžybose dominuoja galu varomi automobiliai – DTM, „Formulė 1“, net Dakaro ralyje dominuoja galu varomi bagiai. Pasirinkau galu varomą automobilį „BMW“ markės, įvertinus visus aspektus – kainą, konkurencingumą, techninį parengimą, kito pasirinkimo nelabai ir matau.
Kokias modifikacijas reikia atlikti automobiliui, jog jis būtų konkurencingas Fast Lap R3000 klasėje?
Paulius - Variklis su padidinta galia, rimti stabdžiai, profesionali pakaba – modifikacijas galima vardinti ir vardinti, tačiau automobilis ir jame sumontuota technika yra tik dalis greičio ir sėkmės. Mano nuomone, pagrindinis elementas pergalės link – tai darbiniai kilometrai trasoje. Bene geriausias pavyzdys – Artiomas Blinovas, kuris su beveik standartiniu 2,8 varikliu Kačerginėje parodė labai rimtą laiką. Tai tik įrodo, kad ne visuomet nuopelnai turėtų būti skiriami automobiliui.
Ar pasiekėte tą ribą, kai galite pasakyti – „Viskas, nebežinome ką dar galima išspausti iš šio automobilio?“ Ar dar turite kur plėstis?
Paulius - Šiuolaikiniame automobilių sporte riba yra tik sąlyginė – viskas priklauso nuo finansų, laiko ir sveikatos. Kalbant apie mano automobilį – jis tikrai pakankamai konkurencingas ir jame atliktos beveik visos įmanomos modifikacijos. Bet kaip ir sakiau, didesnis biudžetas, daugiau laisvo laiko – ir kartelę galima būtų užsikelti dar aukščiau.
Jeigu turėtumėte neribotą biudžetą, kaip atrodytų jūsų lenktyninis automobilis?
Paulius - Jei kalbėtume apie žiedines lenktynes – tai be abejonės būtų gamyklinis automobilis. Tokiu atveju tikrai rinkčiausi „Porsche“. Praėjusiais metais su „Porsche GT3 RS“ dalyvavau „BaTCC“ paskutiniame etape, turėjau treniruočių sesijų – kol kas man tai nerealus automobilis. Tačiau jei turėčiau neribotą biudžetą, važiuočiau pasaulio ralio čempionate (WRC), nes man ralis nuo pat mažų dienų yra automobilių sportas nr. 1.