Susisiekimo ministerijos darbo grupė ministrui Eligijui Masiuliui šiandien pateikė savo išvadas dėl „flyLAL – Lithuanian Airlines“ turto perleidimo „flyLAL Group“ valdomoms ir susijusioms įmonėms. Remdamasis šiomis išvadomis, susisiekimo ministras kreipėsi į prokuratūrą.
Darbo grupės vertinimu, Susisiekimo ministerijos turima medžiaga leidžia daryti prielaidą, kad aviakompanijos „Lietuvos avialinijos“ („flyLAL – Lithuanian Airlines“) veikoje galimai yra nusikaltimų, numatytų Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, požymiai: bendrovė „vengė mokėti už suteiktas paslaugas; dėl sunkios ekonominės padėties perleido nekilnojamąjį turtą; pasisavino išskrendančio keleivio rinkliavą; sąmoningai blogai valdydami įmonę nulėmė jos bankrotą ir padarė didelės žalos kreditoriams; išvengė turtinės prievolės ir kt.“.
Šias prielaidas darbo grupė įvardino atsižvelgdama į tyrimo metu nustatytus faktus ir padarytas išvadas. Ataskaitoje ministrui pateikiamos trys pagrindinės išvados.
Pirmojoje išvadoje teigiama, jog „Susisiekimo ministerija, įvertindama tai, kad aviakompanijos privatizavimo ir privatizavimo sandorio kontrolę vykdė VĮ Valstybės turto fondas, iš karto po įmonės privatizavimo ne kartą atkreipė VĮ Valstybės turto fondo dėmesį į tai, kad naujųjų aviakompanijos „Lietuvos avialinijos“ akcininkų veiksmai, susiję su dalies pelningų įmonės vykdytų veiklų perkėlimu į naujai sukurtas bendroves, gali turėti neigiamos įtakos įmonės finansiniams rezultatams ir jos pajėgumui atsiskaityti su kreditoriais – valstybės įmonėmis Tarptautiniu Vilniaus oro uostu ir „Oro navigacija“.
Darbo grupė nustatė, kad „VĮ Tarptautinis Vilniaus oro uostas, gindamas savo, kaip vieno didžiausių „flyLAL – Lithuanian Airlines“ kreditoriaus, interesus, ne kartą kreipėsi į atitinkamas institucijas, teismus ir prokuratūrą.“
Išvadose taip pat teigiama, jog „turima medžiaga leidžia daryti prielaidas, kad „flyLAL – Lithuanian Airlines“, kaip skolininkas, neinformuodamas kreditorių, sudarė sandorius, pažeidžiančius kreditorių teises; tikėtina, kad skolininkas, būdamas nemokus, suteikė pirmenybę kitiems kreditoriams – naujai įsteigtoms „flyLAL Group“ įmonėms; tikėtina, kad įsteigiant naujas „flyLAL Group“ įmones taip pat buvo sumažintas skolininko mokumas, tokiu būdu padarant žalą valstybės įmonėms ir kitiems kreditoriams.“
Sausio 20 d. susisiekimo ministerijoje sudaryta darbo grupė tyrė „flyLAL Group“ veiklą, susijusią su aviakompanijos „flyLAL – Lithuanian Airlines“ turto perleidimu minėtos įmonių grupės valdomoms ir susijusioms įmonėms. Tyrimas apima laikotarpį nuo 2005 m. kovo 16 d., kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė pritarė AB „Lietuvos avialinijos“ privatizavimo viešo konkurso būdu programai.
Apie tai – LNK žinių videoreportaže.