• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kasdieniame eisme sutinkame įvairių vairuotojų grupių – jame dalyvauja ne tik į darbą skubantys vidurinio amžiaus piliečiai, pas anūkus palengva keliaujantys senjorai, bet ir šviežiai vairavimo egzaminą išlaikę jaunieji vairuotojai. Tokių vairuotojų šalyje vis daugiau, todėl teiraujamės specialistų, ką „klevo lapu” žymėtiems eismo dalyviams privalu žinoti ir kaip nepervertinti savo jėgų.

Kasdieniame eisme sutinkame įvairių vairuotojų grupių – jame dalyvauja ne tik į darbą skubantys vidurinio amžiaus piliečiai, pas anūkus palengva keliaujantys senjorai, bet ir šviežiai vairavimo egzaminą išlaikę jaunieji vairuotojai. Tokių vairuotojų šalyje vis daugiau, todėl teiraujamės specialistų, ką „klevo lapu” žymėtiems eismo dalyviams privalu žinoti ir kaip nepervertinti savo jėgų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairavimo ekspertės, instruktorės Marijos Ulevičienės teigimu, jauniesiems vairuotojams dalyvaujant eisme svarbu žinoti ne tik savo galimybes, bet ir tinkamai įvertinti kitus eismo dalyvius.

REKLAMA

„Ką tik vairuotojo pažymėjimą gavusiam jaunuoliui būtina suprasti, kad kiekvieno vairuojamo automobilio gabaritai skiriasi. Todėl patarčiau ne tik žinoti, kokį automobilį vairuosite pats, bet ir stengtis nuspėti kitų eismo dalyvių veiksmus. Tai ypač svarbu rikiuojantis – keičiant eismo juostą”, - sakė M. Ulevičienė.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat, patyrusios vairuotojos teigimu, ne ką mažiau svarbus tinkamo greičio pasirinkimas ir išankstinis maršruto planavimas.

„Labai svarbus ir greitis. Jaunas vairuotojas dažnu atveju pervertina savo jėgas, o įsibėgėjųsį automobilį suvaldyti nėra lengva ir patyrusiems vairuotojams.

Jei tai – vienos pirmųjų savarankiškų kelionių automobiliu, svarbu žinoti, kur važiuojate, svarbu susiplanuoti maršrutą, kad galėtumėte numatyti kelis veiksmus į priekį – taip išvengsite staigių, neplanuotų manevrų”, - dėstė ekspertė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairavimo isntruktorė taip pat akcentuoja „laisvos juostos” pasirinkimą. Jos teigimu, netinkamai pasirinkta eismo juosta gali sukelti ir nenumatytų pavojų.

„Visi instruktoriai moko, kad važiuojant šiek tiek lėčiau, besimokant vairuoti, svarbu laikytis dešinės eismo juostos, jei ji yra laisva. Dažnai didesnę patirtį ir galingesnius automobilius turintys vairuotojai, pamatę „klevą”, važiuojantį antrąją eismo juosta, praranda kantrybę ir atitinkamais veiksmais bando įbauginti arba skubinti. Taip kartais sukeliamos ir ekstremalios situacijos, kuriose, dėl patirties stygiaus, nukenčia būtent jaunieji vairuotojai”, - kalbėjo M. Ulevičienė

REKLAMA

Pašnekovė kaip pagrindinę jaunųjų vairuotojų klaidą nurodo perdėtą pasitikėjimą savimi. Ekspertės teigimu, svarbiausia suprasti, kad visko išmokstama su laiku, o varžytis, kas eisme „kietesnis” tikrai neverta.

Primename, kad eismas šalyje taps saugesniu tik tuomet, kai jausime tinkamą pagarbą visiems eismo dalyviams. Kol nesate tinkamai susipažinę su kasdieniu srautu, venkite staigių manevrų, vadinamojo „nardymo”, ir nepervertinkite savo jėgų.

 

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų