Ir nors patalpų priežiūros perleidimas gali atrodyti kaip paprasta užduotis, yra begalė niuansų, kurių nežinant galima iššvaistyti daug nervų ir laiko ginčijantis kas teisus ar kas turėtų atlyginti nuostolius. Į ką reikia atkreipti dėmesį renkantis patalpų valymo įmonę?
Apibrėžti darbai ir periodiškumas
„Svarbu, kad dar prieš pradedant darbus būtų tinkamai sutarta dėl valomų patalpų, jose esančių paviršių.
Reikėtų ne tik žodžiu aptarti kas turi būti valoma, o ką reikėtų praleisti, bet svarbiausius punktus įtraukti ir į sutartį. Tokiu atveju išvengiama ginčų bei galima tiksliau vykdyti kokybės kontrolę, kurios taip pat reikėtų nepamiršti aptarti kartu su valymo darbų apibrėžimu.
Svarbu numatyti, kaip turėtų būti pranešama apie nekokybiškai nuvalytas vietas, kaip greitai reaguojama į pastabas“, – teigia valymo paslaugų "Švaros broliai" departamento direktorius Artūras Baikštys.
Pasak A. Baikščio, švara ypač priklauso nuo to, kaip dažnai bus valomos patalpos.
Ir nors dažnai klientai patys sprendžia dėl valymo dažnumo, tačiau čia savo patirtį turėtų pademonstruoti patalpas valanti įmonė. Atsižvelgdama į įmonės specifiką, patalpų paskirtį, žmonių judėjimo intensyvumą, į jas patenkama tiesiogiai iš lauko ar per vestibiulį ir kitus veiksnius – turi pasiūlyti optimalų valymo periodiškumą.
Pakaitinis valytojas ir neįprastos situacijos
A. Baikščio teigimu, kalbant apie sąlygas, reikėtų numatyti, kad švarą prižiūrinti įmonė turi pasirūpinti, jog valytojui susirgus, išėjus atostogauti ar pakeitus darbą – įmonės patalpos būtų prižiūrimos nenutrūkstamai arba nusistatyti maksimalų laikotarpį per kurį įmonė turi surasti naują valytoją.
„Darbo vietose įvyksta ir nenumatytų situacijų – ant minkštų baldų ar kiliminės dangos išliejama kava, vynas ar kiti sunkiai išsivalantys skysčiai.
Patirtis rodo, kad dėmė, lyg tyčia, atsiranda labiausiai matomoje biuro vietoje. Tada prireikia skubaus cheminio valymo, džiovinimo. Kartais trūkus vamzdžiui patalpos užpilamos ir reikia ypač operatyviai likviduoti avarijos pasekmes – viską sutvarkyti, išdžiovinti, kad įmonės personalas galėtų kuo greičiau sugrįžti į įprastą darbo ritmą.
Todėl reikėtų pasidomėti ar patalpas valanti įmonė galės atlikti šias paslaugas, ar prireikus specialiųjų valymo darbų teks ieškoti kitų paslaugos teikėjų. Jeigu įmonė siūlo tokias paslaugas – pasitikslinkite per kiek laiko reaguojama, kaip operatyviai išsprendžiama problema, kokiais būdais apie ją galima pranešti.
Šiuo metu rinkoje yra išmaniųjų sprendimų, kurie leidžia patogiai fiksuoti staigų purvo atsiradimą ar neįprastus įvykius, o tai valymo įmonėms suteikia galimybę operatyviai reaguoti“, – sako atstovas.
Keliamas triukšmas ir nuostolių atlyginimas
Pasak A. Baikščio, biurų darbuotojams, kuriems reikia susikaupti, bendrauti su klientais, partneriais ar kolegomis, ypač svarbus įmonės patalpų tvarkymo laikas. Todėl reikia nuspręsti ir sutarti, kuriuo metu būtų valomos patalpos. Jeigu biuras švarinamas, kai jame nebūna kitų darbuotojų – papildomų klausimų kaip ir neturėtų kilti.
Bet jeigu tai vyksta darbo metu – reikia pasitikslinti ir sutarti, kaip valytojai prisitaikys prie darbuotojų, biure vykstančių posėdžių, susitikimų, ar triukšminga naudojama technika. Renkantis patalpų valymo įmonę rekomenduojama pasiteirauti, ar ji pasirūpinusi bendrosios civilinės atsakomybės draudimu.
Šis draudimas paslaugas teikiančią įmonę ir jos darbuotojus, o tuo pačiu ir klientus apsaugo nuo galimų rizikų, susijusių su atliekamais darbais.
„Švaros paslaugų įmonės, kruopščiai besirūpinančios savo klientais, draudžiasi civilinės atsakomybės draudimu. Tai padeda joms ir jų darbuotojams apsaugoti savo finansinius interesus dėl žalos, kuri gali atsirasti nepalankiai susiklosčius aplinkybėms – pavyzdžiui, valymo priemonėms pažeidus grindų dangą, darbų metu įskilus stiklinei biuro pertvarai, netyčia pažeidus biuro įrangą ar palikus atsuktą čiaupą ir užliejus patalpas“, – sako Linas Laugalis, „Compensa Vienna Insurance Group“ Produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovas.