Aukščiausioje automagistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda vietoje, prie aukuro žuvusiems Lietuvos keliuose, uždegtos 263 žvakutės, primenančios apie beprasmes šių metų žūtis keliuose. Tuo metu Seime įstrigusios įstatymo pataisos, leisiančios gerinti eismo saugumą. Eilės nesulaukia pataisos, kurios numatytų operatyvesnį baudų surinkimą iš vairuotojų, viršijusių greitį, kai tai užfiksuoja stacionarūs greičio matuokliai.
Neprieinama ir iki griežtesnės pėsčiųjų, vadeliotojų ar dviratininkų atsakomybės tamsiu paros metu, praneša LTV Naujienų tarnyba.
Pernai vasarą Susisiekimo ministerija inicijavo įstatymų pataisas, kuriomis būtų užkirsta galimybė vairuotojams išvengti baudų už greičio viršijimą, kai tai užfiksuoja stacionarūs greičio matuokliai. Policijoje nemažai atvejų, kai vairuotojai tvirtina, kad automobilį vairavo kitas asmuo, tačiau kas jis, nurodo vangiai.
Pakeitus įstatymus tokiais atvejais transporto priemonės savininkas privalės nurodyti, kas vairavo automobilį. To nepadarius arba nurodytam kaltininkui neatvykus į policiją, automobilio savininkas bus baudžiamas už automobilio nepriežiūrą.
„Policija, kad ir netiesiogiai, pasieks tikrąjį pažeidėją. Jeigu nubaus patį savininką, tai savininkas tikrai ras būdų nubausti pažeidėją“, – teigia susisiekimo ministras Rimvydas Vaštakas.
Policijos skaičiavimais, priėmus šį įstatymą į valstybės biudžetą įkristų mažiausiai 50 mln. Lt baudų, sumažėtų jų nagrinėjimo sąnaudos.
„Vieno pažeidimo tyrimas kainuoja apie 40 Lt, supaprastinus teiseną – būtų iki 15 Lt. Tai visa policijos sistema sutaupytų nemažai lėšų, be to, padidėtų pažeidėjo baudžiamumo neišvengiamumas, atsakomybė būtų neišvengiama ir jos išvengti galimybių nebūtų“, – tvirtina Kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas.
Seime savo eilės laukia ir siūlymas leisti ne tik policijos, bet ir savivaldybės pareigūnams bausti vairuotojus, kurie automobilius palieka ne vietoje ar nesusimoka už jų stovėjimą. Priėmus pataisas nebereikėtų ratų blokuoti specialiu įtaisu, vairuotojas rastų tik paliktą baudos kvitą.
Dar viena pataisa numato griežtesnę pėsčiųjų, vadeliotojų, mopedų vairuotojų ar dviratininkų, vykstančių tamsiu paros metu be atšvaitų, atsakomybę. Siūloma vietoj dabartinių 20–40 Lt baudų skirti 100–200 Lt. Tarp šiemet žuvusiųjų keliuose trečdalį sudaro pėstieji.
Nors teisės aktų projektai Seimo stalčiuose jau beveik pusantrų metų, Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto atstovai nepanoro pieš kamerą paaiškinti, kodėl projektai taip sunkiai skinasi kelią į posėdžių salę. Atsiųstame elektroniniame laiške tepažadėta, kad prie projektų bus grįžta kitą savaitę.
Tomas KAVALIAUSKAS