Besibaigianti antroji tarptautinė grafikos bienalė „Now Art Now Future“ šią savaitę atkeliauja į Kauną, kur meno mėgėjams pristatys dar keturis personalinius grafikos projektus.
Pagrindiniu bienalės renginių Kaune akcentu taps trečiadienį M. Žilinsko dailės galerijoje pristatoma žymios Rusijos menininkės Olgos Tobreluts instaliacija „Pasikeitimas“. Šis kūrinys – tai grafinis ansamblis iš vaizdo projekcijos, kurioje rodomos nufilmuotos miegančių vyro ir moters figūros, bei penkių vienas priešais kitą išdėliotų monochrominių spaudų, kuriuose vaizduojami sustingę jų sapno kadrai.
Anot menininkės, šios instaliacijos idėja jai gimė skandalų dėl bronzinio kario metu.
„Aš susimąsčiau, kas yra prievarta ir kaip ji gali pasireikšti šiuolaikiniame pasaulyje. Mąstydama apie tai prisiminiau istoriją apie Trakvinijų ir Lukreciją, kuri atvedė Romą į monarchijos nuvertimą ir respublikos paskelbimą. Pakeitimo ar sukeitimo idėja nėra nauja, bet man ji ypatingai įdomi dėl prasminių atspalvių jos suvokime“, – pranešime spaudai cituojama menininkė.
O. Tobreluts meno pasaulyje vertinama dėl savo universalumo. Ji įkvėpimo semiasi iš Antikos, Klasicizmo epochų, mitologijos, mados pramonės, reklamos industrijos, o darbuose supina tradiciniai meno istorijos žanrus ir šiuolaikinių masinės informacijos priemonių kultūrą.
Ketvirtadienį Architektų namų galerijoje atidaromas projektas „Graphics from the stone age“, kuriame jo autorius estų menininkas Loitas Jeekalda pristato Suomijos uolų piktografijų kopijas, jas šiuolaikiškai interpretuoja ir taip bando atsakyti į klausimą, kas yra praeitis, ar ji tebėra aktuali esamajame laike, pranešė bienalės rengėjai.
Penktadienį Grafikos galerijoje atidaromas amerikiečių menininko Dylano McManuso personalinis projektas „Jeigu nėra duonos, valgykime pyragus“, bandantis vizualinėmis priemonėmis išreikšti menininko požiūrį į dabartinę žmonijos būklę. Tam menininkas renkasi vartotojišką agresijos formą – kraupius žudynių ir prievartos vaizdus eksponuoja ant skanių tortų.
Dar tu projektus Meno parko galerijoje pristatys lietuvių menininkai. Anatolijus Klemencovas instaliacijoje „Identitetų laikai“, pasitelkdamas sovietinių laikų milicijos atmintinę, nagrinėja, ką identitetas reiškia šiais laikais. Kęstutis Grigaliūnas projekte „Tylėjimo forma – stabilus tapatybės jausmas“ perkuria nusikaltėlių foto archyvą, taip paversdamas jį meno kūriniu bei nagrinėdamas subjekto virsmo į objektą veiksmą.
Visą balandžio mėnesį Vilniuje, Klaipėdoje ir Kaune vykę bienalės „Now Art Now Future“ renginiai skirtinguose miestuose stengėsi pristatyti išskirtinius meninius įvykius. Nė viena bienalės paroda nebuvo pervežama, nei vienas autorius nesikartojo. Kiekvienoje parodinėje erdvėje pristatoma nauja koncepcija, o kiekvienoje galerijoje – personaliniai menininkų projektai.