Antradienį (09.30) prieš planuotą "Air France" ir KLM susiliejimo susitarimą iškilo netikėtų kliūčių. Nyderlandų oro bendrovė teigia vis dar neapsisprendusi dėl bendrovių susiliejimo, kuriam buvo pritarta pirmadienį. "Kol kas nėra jokio sprendimo. Mes vis dar deramės. Neaišku, kiek vyks derybos", - sakė KLM atstovas Bartas Kosteris, tačiau atsisakė nurodyti konkrečias kliūtis.
"Air France" atsisakė komentuoti susidariusią padėtį. Kompanija savo pranešimą ketino paskelbti 7 valandą ryto vietos laiku po to, kai susiliejimui pritars KLM. Dabar neaišku, kaip nusispręs KLM.
Jeigu būtų priimtas teigiamas sprendimas ir rinkos reguliavimo tarnybos pritartų "Air France" ir KLM susiliejimui, pasaulyje būtų sukurta trečia pagal mastą oro bendrovė, lenkianti "American Airlines" ir "Delta". Nauja kompanija taip pat taptų didžiausia Europos oro bendrove ir pralenktų "British Airways". Šių kompanijų susiliejimas taip pat gali atverti kelią kitų oro bendrovių susijungimams šiame perpildytame sektoriuje.
Viena seniausių pasaulio oro bendrovių KLM per praėjusį dešimtmetį keletą kartu nesėkmingai bandė susilieti su Europos avialinijų bendrovėmis. Du kartus KLM ketino susijungti su "British Airways".
Prancūzijos avialinijų atstovai teigia, kad po susiliejimo "Air France" ir KLM sukurtų holdingo kompaniją, kurią valdytų specialus komitetas, sudarytas iš aštuonių narių (po keturis iš kiekvienos bendrovės). Esant lygiam balsų skaičiui, sprendžiamasis balsas atitektų "Air France" tarybos vadovui.
"Air France" tarybos atstovas Yvonas Toulas (Eivonas Taulas) sakė, kad abiejų kompanijų akcininkai gaus atitinkamos vertės akcijų dalį naujojoje bendrovėje.
Bendras abiejų avialinijų kapitalas siekia 3,6 mlrd. eurų (4,1 mlrd. JAV dolerių). KLM kapitalo dalis sudaro 16 proc.
Abi bendrovės liktų savarankiškos, o Nyderlandų valdžia išlaikytų KLM akcijų didžiąją dalį.
“Reuters”-ELTA